Teplota motora TDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
teplota,stále tá teplota
Chlapi,som už v koncoch ,,,vymenil som termostat,dvakrát čidlo,a ten nie a nie zokriať.Po výmene termostatu sa zdá že je chladenie OK hadica k chladiču sa už nezahrieva ani po desiatich minútach na voľnobehu,avšak teplota na budíku nestúpa ani keď mu dávam ,,kapky,, maximálne do štvrťky aj to kolíše,padá,ako ručička potenciometra.Prosím,nestretol sa s tým už niekto? Mám zas skúsiť vymeniť čidlo? Tu v nemecku stojí 20eur...vie niekto po koľkých minútach pri zhruba nulovej vonkajšej teplote sa má taký starý dieslák ohriať na prevádzkovú teplotu pri voľnobehu?Začínam si totiž namýšľať,že to robil aj minulú zimu.ďakujem za vaše cenné rady [/b]
Škoda Fabia 1.9tdi,74kW,2007
Tady je problém, že teplota zde je přežvýkaná lež. Velké učinnosti motoru lze čelit pouze razantní jízdou a když to nejde/zima, šetření paliva/ omezení chlazení, což spočívá v zakrytí chladiče, což má problém v tom, že rafička na přístrojovce má prodlevu, takže je nebezpečí při nadměrném ohřátí. Člověk nemůže reálně sledovat teplotní výkyvy motoru..Někdy si člověk říká, že blafákům v zimě by stačilo jen propojit hadice trubkou nebo radiátorem topení..
nepropadat panice...
U mě je to jak píše jericho, už mám vyzkoušeno, že v chladnu jedu za stejno ať to šetřím nebo jedu lehce svižněji. Asi se to při úsporné jízdě nedokáže pořádně ohřát a dává to o něco víc paliva? Když jsem koukal na teploměr, tak když se pohla ručička z 50°C, tak motor měl 50°C, ale potom to už jenom kecalo, na 90°C ručička dolezla, když motor měl 67°C...
AMF; M47/T2
Já mám u Galaxy dva topné režimy: Buď mám v činnosti bufíka včetně zadní větve topení, nebo mám zadní větev topení uzavřenou a bufík logicky vypnutý.
Pokud jedu z domova mimo město (třeba do práce), pak je úplně jedno, jaký režim mám v činnosti. S krátkým okruhem bez bufíka, stejně tak s dlouhým okruhem a bufíkem, se mi to ohřívá úplně stejně - po cca 10 km plynulé jízdy mám na teploměru 90°C (skutečných!!!).
Pokud bych však chtěl jet městem, musím mít aktivní bufík. Pokud totiž není motor ve výkonu, což po městě není, motor se mi bez pomoci bufíka ohřívá podstatně pomaleji, i když má odstavenou zadní větev topení (a tím zkrácený objem o třetinu).
Důležitá je jedna věc, kterou si obrovské množství lidí vůbec neuvědomuje. Při ohřívání motoru nesmíte topit. Musíte mít vypnuté topení a ventilátory, topte si pouze sedačkou. Pokud nemáte vyhřívanou sedačku, mrzněte radši. Jakmile totiž hned po startu topíte, má to dva důsledky - bohužel oba negativní. Prvním důsledkem je, že ač topíte, stejně netopíte - proháníte jen ledový vzduch ledovým topením. Druhý důsledek je ten, že i když už se motor potažmo topení malinko ohřívá, vy to topení opět ochladíte tím ledovým vzduchem - což v praxi znamená, že stejně netopíte, ale hlavně mnohem déle ohříváte motor, který je přes topení neustále silně ochlazován.
Takže pěkně vypnout topení, přepnout na vnitřní cirkulaci (aby nešel ledový vzduch zvenčí dovnitř) a jet. Motor se tak ohřeje za co nejkratší možnou dobu. Věřte mi - je to léty vyzkoušeno .
Pokud jedu z domova mimo město (třeba do práce), pak je úplně jedno, jaký režim mám v činnosti. S krátkým okruhem bez bufíka, stejně tak s dlouhým okruhem a bufíkem, se mi to ohřívá úplně stejně - po cca 10 km plynulé jízdy mám na teploměru 90°C (skutečných!!!).
Pokud bych však chtěl jet městem, musím mít aktivní bufík. Pokud totiž není motor ve výkonu, což po městě není, motor se mi bez pomoci bufíka ohřívá podstatně pomaleji, i když má odstavenou zadní větev topení (a tím zkrácený objem o třetinu).
Důležitá je jedna věc, kterou si obrovské množství lidí vůbec neuvědomuje. Při ohřívání motoru nesmíte topit. Musíte mít vypnuté topení a ventilátory, topte si pouze sedačkou. Pokud nemáte vyhřívanou sedačku, mrzněte radši. Jakmile totiž hned po startu topíte, má to dva důsledky - bohužel oba negativní. Prvním důsledkem je, že ač topíte, stejně netopíte - proháníte jen ledový vzduch ledovým topením. Druhý důsledek je ten, že i když už se motor potažmo topení malinko ohřívá, vy to topení opět ochladíte tím ledovým vzduchem - což v praxi znamená, že stejně netopíte, ale hlavně mnohem déle ohříváte motor, který je přes topení neustále silně ochlazován.
Takže pěkně vypnout topení, přepnout na vnitřní cirkulaci (aby nešel ledový vzduch zvenčí dovnitř) a jet. Motor se tak ohřeje za co nejkratší možnou dobu. Věřte mi - je to léty vyzkoušeno .
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Teď jde o to, jestli to brzké topení je vlastně dobře. Pro posádku jistě ano. Ale pro mě jako technicky založeného člověka je to známka nižší účinnosti motoru, kde převážná část energie se promění na odpadní teplo. To sice poslouží jako topení, ale technicky vzato je to špatně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Takhle řečeno ano, ale v zimě ti je učinnost ukradená, A možná by mohl někdo referovat jak topí benz. motory s přímým vstřikem. Samozřejmě vliv má i konstrukce chlazení-topení..Ono ekologicky vzato, krásná učinnost TDi je znehodnocena v zimě nutností bufíku..Hold něco za něco...Nehledě nato, když se srovnají spotřeby benzinových motorů před 20 lety a dnes, reálný rozdíl je minimální...Já preferuji komfort, abych v zimě záviděl "socce" ,se starým pekáčem/třeba já/ že má rozmražená skla a" já" v novém výkřiku techniky měl omrzlý nos a raději "netopil, aby se motor dříve ohřál? Tůdle..
nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Jó,to bylo mládí.Marek77 píše:Člověče, byl. Z hlediska topení (a mnoha dalších hledisek) byl určitě lepší než moderní auta.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené