Teplota motora TDi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

wenzoo
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2014, 15:47
Bydliště: Košice

teplota,stále tá teplota

Příspěvek od wenzoo »

Chlapi,som už v koncoch ,,,vymenil som termostat,dvakrát čidlo,a ten nie a nie zokriať.Po výmene termostatu sa zdá že je chladenie OK hadica k chladiču sa už nezahrieva ani po desiatich minútach na voľnobehu,avšak teplota na budíku nestúpa ani keď mu dávam ,,kapky,, maximálne do štvrťky aj to kolíše,padá,ako ručička potenciometra.Prosím,nestretol sa s tým už niekto? Mám zas skúsiť vymeniť čidlo? Tu v nemecku stojí 20eur...vie niekto po koľkých minútach pri zhruba nulovej vonkajšej teplote sa má taký starý dieslák ohriať na prevádzkovú teplotu pri voľnobehu?Začínam si totiž namýšľať,že to robil aj minulú zimu.ďakujem za vaše cenné rady :) [/b]
Škoda Fabia 1.9tdi,74kW,2007
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57

Příspěvek od vendysp »

spis nez menit cidla ych zkousel menit termostaty pac se stava ze je dobrej jeden z 5 .....kup wahler a uvidis
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Při nule celsia se ve volnoběhu neohřeje třeba ani za hodinu. Je třeba plynule jet. Po cca 10 minutách plynulé jízdy mimo město musí motor mít provozní teplotu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57

Příspěvek od vendysp »

i na volnobeh by se mel zahrat.....tuhle jsem delal rozvody a nechal jsem to natoceny a v -5 se na provozni zahral za 35 min...
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Ted jsem jel ve VW LT 2.5tdi a ani po 10km se to neohřálo na 90° na volnoběh ani po pul hodině vylezlo to na 70°. Spodní hadice z chladiče uplně ledová takže termostat ok. Hrozne i maluch oproti tomu topi skvěle.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tady je problém, že teplota zde je přežvýkaná lež. Velké učinnosti motoru lze čelit pouze razantní jízdou a když to nejde/zima, šetření paliva/ omezení chlazení, což spočívá v zakrytí chladiče, což má problém v tom, že rafička na přístrojovce má prodlevu, takže je nebezpečí při nadměrném ohřátí. Člověk nemůže reálně sledovat teplotní výkyvy motoru..Někdy si člověk říká, že blafákům v zimě by stačilo jen propojit hadice trubkou nebo radiátorem topení.. :)
nepropadat panice...
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27

Příspěvek od tribit »

U mě je to jak píše jericho, už mám vyzkoušeno, že v chladnu jedu za stejno ať to šetřím nebo jedu lehce svižněji. Asi se to při úsporné jízdě nedokáže pořádně ohřát a dává to o něco víc paliva? Když jsem koukal na teploměr, tak když se pohla ručička z 50°C, tak motor měl 50°C, ale potom to už jenom kecalo, na 90°C ručička dolezla, když motor měl 67°C...
AMF; M47/T2
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já mám u Galaxy dva topné režimy: Buď mám v činnosti bufíka včetně zadní větve topení, nebo mám zadní větev topení uzavřenou a bufík logicky vypnutý.
Pokud jedu z domova mimo město (třeba do práce), pak je úplně jedno, jaký režim mám v činnosti. S krátkým okruhem bez bufíka, stejně tak s dlouhým okruhem a bufíkem, se mi to ohřívá úplně stejně - po cca 10 km plynulé jízdy mám na teploměru 90°C (skutečných!!!).
Pokud bych však chtěl jet městem, musím mít aktivní bufík. Pokud totiž není motor ve výkonu, což po městě není, motor se mi bez pomoci bufíka ohřívá podstatně pomaleji, i když má odstavenou zadní větev topení (a tím zkrácený objem o třetinu).

Důležitá je jedna věc, kterou si obrovské množství lidí vůbec neuvědomuje. Při ohřívání motoru nesmíte topit. Musíte mít vypnuté topení a ventilátory, topte si pouze sedačkou. Pokud nemáte vyhřívanou sedačku, mrzněte radši. Jakmile totiž hned po startu topíte, má to dva důsledky - bohužel oba negativní. Prvním důsledkem je, že ač topíte, stejně netopíte - proháníte jen ledový vzduch ledovým topením. Druhý důsledek je ten, že i když už se motor potažmo topení malinko ohřívá, vy to topení opět ochladíte tím ledovým vzduchem - což v praxi znamená, že stejně netopíte, ale hlavně mnohem déle ohříváte motor, který je přes topení neustále silně ochlazován.

Takže pěkně vypnout topení, přepnout na vnitřní cirkulaci (aby nešel ledový vzduch zvenčí dovnitř) a jet. Motor se tak ohřeje za co nejkratší možnou dobu. Věřte mi - je to léty vyzkoušeno ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nebyl lepší ten Žigulík? :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Člověče, byl. Z hlediska topení (a mnoha dalších hledisek) byl určitě lepší než moderní auta.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Můj kamarád je neustále udiven, jak je možné, že jeho MB CDI pořádně netopí, ale jeho Jeep 2,4 ccm /2005/ po natočení /stojí v zateplené dílně/ a přejetí ani ne půl km topí krásně..Nejde mu to do palice, ale holt benzin je benzin..
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Teď jde o to, jestli to brzké topení je vlastně dobře. Pro posádku jistě ano. Ale pro mě jako technicky založeného člověka je to známka nižší účinnosti motoru, kde převážná část energie se promění na odpadní teplo. To sice poslouží jako topení, ale technicky vzato je to špatně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Takhle řečeno ano, ale v zimě ti je učinnost ukradená, A možná by mohl někdo referovat jak topí benz. motory s přímým vstřikem. Samozřejmě vliv má i konstrukce chlazení-topení..Ono ekologicky vzato, krásná učinnost TDi je znehodnocena v zimě nutností bufíku..Hold něco za něco...Nehledě nato, když se srovnají spotřeby benzinových motorů před 20 lety a dnes, reálný rozdíl je minimální...Já preferuji komfort, abych v zimě záviděl "socce" ,se starým pekáčem/třeba já/ že má rozmražená skla a" já" v novém výkřiku techniky měl omrzlý nos a raději "netopil, aby se motor dříve ohřál? Tůdle.. :)
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Přesně tak u auta mám jen dva požadavky musí mít stěrače a musí topit nic víc nepotřebuju. Kdybych chtěl mrznout jedu na motorce i kolo je lepší na tom se aspoň zahřeju. Jinak mám obyč TD a za 3km mám ohřáto na provozní teplotu a topí to to skvěle a spotřeba 5.5L.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Marek77 píše:Člověče, byl. Z hlediska topení (a mnoha dalších hledisek) byl určitě lepší než moderní auta.
Jó,to bylo mládí. :P
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“