Stilo JTD

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Stilo JTD

Příspěvek od Tomas.cz »

Kolegovi dojelo Stilo, 1.9JTD-16v 110kw, rozvod je ok, motor točí, ale v momentech jako naprázdno, motor tak tak chytne, ale v chodu se sám neudrží, z výfuku je cítit nespálená nafta.
Nemám teď čas to hned rozebírat, tak se spíše ptám, přijde mi to, jako když praskla jedna z vaček, nebo se něco vykotilo na ventilovém mechanizmu.

Nesetkal se někdo z Vás s poruchou na vačkách u těhle 16v motorů?
Víceméně do poslední chvíle běžel motor ok, pak jen ztráta výkon, obláček kouře a už stál u krajnice, motor se ještě chvilku motal a pak chcípnul.

Ďík
Naposledy upravil(a) Tomas.cz dne 06 pro 2014, 00:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

Co hovorí diagnostika? jake chyby?
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
pavel1988
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 25 led 2011, 17:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavel1988 »

já to teď řešit na mám stilu(1,9jtd 85kW) a byl to EGR ventil, zaslepil jsem ho a motor vrčí, teď mi hlási počítač chybu motoru ale auto jede
Tanguero
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 04 lis 2014, 16:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tanguero »

Prasklá vačka by dělala randál, navíc by to asi nepřežili rozvody. Pokud by byla jen opotřebovaná, postupně by se snižoval výkon až by to nakonec kleklo.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Takže byl konečně čas se autu podívat na zoubek, rozvoďák neprasknul, ale přeskočil, povolilo uložení/opěrka pružiny v napínací kladce, tím přestala dopínat a rozvoďák skočil o 3 zuby.
Dal jsem si píst 1. válce pod hú a začal rotovat vačkou, pěkně přeskakuje až na polohu, kdy se mají hýbat ventily na 4tém válci, tu jako přeskočím, takže tam se to asi kleplo.
Máte někdo zkušenost s potkáním u 16v JTD? Jestli "jenom" prasklo vahadlo nebo destrukce ventilu? Víc napoví zkouška komprese na kterou se chystám.

Co se týče diagnostiky, byla chyba snímače otáček vačky, to mě pak hned navedlo na kontrolu rozvodů.


Obrázek
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Nic sa nestane len polame vahadla (rolnicky) a pretoci ozubene kola vzadu na vackach (nieje tam ziadny klinok iba rovne plochy). Vackovy tunel doas dole ako celok naraz aj s vivevou a nalievacim hrdlom. Jediny problem je vyoperovat zazrate vstreky a davaj pozor aby si nezlomil styfty co drzia kamene vstrekov. Vsetky rolnicky vyber vonku poriadne umyj v acetone alebo benzine, tak aby boli dokonale ciste. Potom ich vysus zober poriadnu lupu a dokladne opticky skontroluj. Niektore sa totiz zlomia co poznas hned, ale su aj take co sa iba natiahnu prip. iba celkom jemne popraskaju a prasklinky volnym okom neuvidis, preto ich prekontroluj lupou. Poskodene vymen za nove. Objednavaj iba original FIATacke, pretoze stoja rovnako ako napodobeniny ktore tam nebudu pasovat. Tie napodobeniny su co kus to prototip, jedna je taka volna ze vypaduje a druha zase taka tesna ze tam nevojde, preto daj orinalne. Inac tie hranate vykovky rolnicok ktore su tam povodne sa uz nevyrabaju a pridu ti take oble vykovky tak sa nezlakni.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Polámané vahadla, to by ještě šlo, jen mám obavu se synchronozací vaček, pokud, jak píšeš, se protočí kola, jak to nastavit zpět.
Ono by šlo si poradit, pokud pálí 1. válec, tak 4tý stříhá, ale jelikož to je tubusové provedení, tak mě nenapadá jak to kloubně ověřit.
Na tohle máš nějaký návod?

Ď.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Cize vackovy tunel mas uz dole. Odsrubuj zozadu vivevu a nalievacie hrdlo na olej. Nejakym predmetom zablokuj ozubene kola a povol suby co ich drzia. Vymontuj ich vonku a poriadne odmastni. potom ich nasad spat, zaearetuj vacky na pripravky co sa srubuju cez tunel (su tam take stuple na 8mm imbusak) znova pridrz ozubene kola a dotiahni sruby co ich drzia na 30Nm + 45stupnou. HLAVNE NEZABUDNI SKONTROLOVAT VSETKY VAHADLA, ako som ti pisal!!!

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 062#980062 ;)
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 02 pro 2014, 22:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jo, vím které záslepky myslíš, dám se do díla ;)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Koukám na obrázek a vidím, že je to vlastně HDi od Peugeota...
Souhlasím s těmi vahadly, zkontroluj je opravdu pořádně, dělal jsem potkanou 8 ventilovou hlavu u HDi a 2 vahadla byla přeražená hned, ty jsem koupil a 1 naštípnutého jsem si všimnul až těsně před montáží, takže jsem kvůli tomu den stál, naštěstí ten motor nepospíchal. Kupoval jsem neorigo, ale druhošku - INU a bez problému.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Žádné prohlížení, ale dát nové. Ty kilometry/a rána/ jim nikdo neodpáře a je to riziko pro mechanika..Jsem šetřivý a nerad vyhazuji dobré věci, ale tady je třeba být nekompromisní..a stará vahadla zahodit.
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Takže jsem to dnes dorozhodil, výfukové vahadla bez poškození, sací na 3tím válci nalomené a na válcích 1/2/4 přelomené.
Stále mi trochu hlodá, jestli něco nebude s ventilama, ale když na dřík tlačím topůrkem kladiva, tak ventil bez drhnutí otevřu, myslím, že když bude ohnutý, tak by neměl tak plynulý odpor.

Jinak chválím Italské konstruktéry, rozvody jsem schodil aniž bych sundaval motor z držáku, žádné oddělávání expanzky nebo pal. filtru, normálně jsem se tam propasíroval.

Vstřiky šly taky bez problémů a po sundání rozvodů tak za hoďku práce byl dole blok vaček.

Jinak vačky jdou zaaretovat, patrně k protočení ozubených kol nedošlo, ale pro jistotu to prověřím.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ventilom sa naozaj nic nestane. Su kolmo na piesty a tie rolnicky su naschval tak dimenzovane aby sa zlomili pri zrazke ventilu s piestom. Aj ozubene kola na vackach su naschval rovne plochy bez klinka aby sa vzajomne pretocili a nezlomili sa vacky. Ten motor Musoliniovci naozaj vymakali.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak pro Vaší zajímavost, i když TDi-tech to psal rovnou, originální vahadlo Fiat 190kč bez dph a druhovýroba jako INA, nebo Febi ( zabalená INA ), cca 300-350 kč/ks nebo Engineteam cca 230k/ks.

Jenom se ještě zeptám i zdvihátka ( válečky ) se můžou nechat, ať je prohlížím, jak je prohlížím žádné poškození nevidím, ale jistota je jistota.

Ď.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tu INU seženeš cca do 150 Kč s DPH, kamarád jí sehnal před časem někde v Praze. A u INY bych se kvality nebál. Nesmíš chodit do Kelly a brát to tam za plnou cenu :-D

Edit: Předpokládám, že je to přesně tohle, ať nemluvíme každý o jiném č. dílu: http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... xLRjpmkg==

Tady to máš za trochu lepší love :-D : http://www.mdily.cz/ina-422-0080-10-vah ... 80-10.html
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“