XM a olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
roman_moty
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 05 srp 2007, 09:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoc

XM a olej

Příspěvek od roman_moty »

Má někdo nějaké zkušenosti s motorem 2,1td na olej? Dá se to provozovat tak 1:1 aniž by to něco pokazilo? Čerpadlo je tam mech. BOSCH a nemá to předehřev nafty, ten by šel dodělat, ale nevadila by teplota 90-100°C. Xantie mají předehřívanej filtr a to by tam šlo dát.
XM 2,1 TD break, 93
Xantia 2,1 TD break, 98
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Golďák »

1ku1 bez problému a jinak dvajednička předehřef má uš s fabriky
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Golďák »

jinak mám mimo jiné spoustu dílů na XM
roman_moty
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 05 srp 2007, 09:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoc

Příspěvek od roman_moty »

Dík za nabýdku, ale zatím nic nepotřebuji(doufám, že nadlouho). Můžeš prozradit prosím kde ten předehřev je. Nehledal jsem sice usilovně, ale nevšiml jsem si ničeho co by tomu odpovídalo. Na Xantii nám origo výhřívanej filtr, ale u té by olej nezvládlo čerpadlo-EPIC a nechci ji "ničit"olejem, ta dostává pořádnou naftu.
XM 2,1 TD break, 93
Xantia 2,1 TD break, 98
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Golďák »

xantie je taky bez problámů,bráczha jezdí s 1,9 tak 70 na 30 ve prospěch oleje a vyhřívání má 2,1 nad přírubou
roman_moty
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 05 srp 2007, 09:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoc

Příspěvek od roman_moty »

No jenže 1,9 není 2,1. Ta má elektronicky čerpadlo a to je háklivy na všechno mimo naftu.Na přírubě? tak to budu muset zítra prolhlídnout pořádně nebo jsem slepej 8)
XM 2,1 TD break, 93
Xantia 2,1 TD break, 98
jarda3tipo
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 16:55
Odpovědi: 0
Bydliště: vysocina

Příspěvek od jarda3tipo »

roman_moty píše:No jenže 1,9 není 2,1. Ta má elektronicky čerpadlo a to je háklivy na všechno mimo naftu.Na přírubě? tak to budu muset zítra prolhlídnout pořádně nebo jsem slepej 8)

2,1td je klasickej komůrkačmá klasické rotacní čerpadlo s "lehkými" korekcemi pro režim sytiče začínaje a EGRem konče.....
po 2,1td následoval problematický 2,5td častým konstrukčním praskáním hlav.
Fiat Tipo 1,9TD
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Golďák »

2,5 byl problémovej 12 ventil a 1,9 neměla el.čerpadlo žádná
roman_moty
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 05 srp 2007, 09:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoc

Příspěvek od roman_moty »

Tak jsem se včera díval a ten předehřev tam není. Trubka od nádrže do filtru a z něj do čerpadla-divny, ale vypadá to originál.
A k těm čerpadlům: 1,9 má mech.
2,1 v Xantii má el.
2,1 v XM má mech. a až poslední roky výroby el.
no a právě to v Xantii je LUCAS EPIC a strašně háklivy na kvalitu nafty-olej a bionafta ho zničí(rozleptá gumovy těsnění a tak) a oprava je kol 18tis kč.
XM 2,1 TD break, 93
Xantia 2,1 TD break, 98
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 10 lis 2006, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od petertn »

nejde ti kabel do hlavy filtra paliva? teda okrem snimaca vody? ak ano tak je tam predohrev, ci sa mylim?
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“