Opel Vectra C CDTI GEOMETRIE
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Opel Vectra C CDTI GEOMETRIE
Auto mi stále jede doprava při pomalé jízdě jak pod plynem,tak na volnoběh a i při brzdění. 2x to štelovali u OPELA, 1x v Best Drivu. Jedině při rychlejší jizdě to jede rovně. Volant je vždy rovně.Teď to má známej. Zjistil že to mělo o 7mm jiný rozvor. Vše dali do pořádku a i odklony,příklony, sbíhavosti atd... atd... kontrolovali to určitě vícekrát. Prohazovali pneu z prava doleva a zepředu dozadu. Bez výsledku.Poraďte.M.P
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 489
- Registrován: 30 dub 2007, 21:39
Jo má to elektrický servo. No ono to bylo tak,že když jsem auto koupil mělo volant na stranu. Takže asi dostala ženská šmejra co to měla přede mnou.Pak to nastavili u tohohle kámoše. Auto jelo rovně. Ale přijel jsem z Italie a měl jsem ohoblovaná přední kola z boku. Jedno z obou boků. Ale pak jsem měřil tlak a bylo tam málo,takže možná to bylo způsobeno že byly málo nafouklé. Nicméně jsem šel do Opela a tam mi to okoukli a že špatná geo. Tak se v tom poštourali a od té doby to jede na stranu.Zjistili tam i problém se zadním pravým kolem. Nicméně jsem nasadil zimáky a jelo to furt stejně doprava. Volal jsem tam a že prej až to přivezu na jaře s letníma,tak to přeměří. Opět se v tom pošťourali a výsledek nula. Tak jsme to dal do Barumky do Best Drivu. Zjistli stejnej problem na zadnim pravém kole. Nastavili to nějak ale auto furt jelo doprava. Tak jsem to dal zpět ke známému a tam to srovnali úplně všechno i ten zadek jak jsem psal v prvním příspěvku, ale auto furt jede doprava. Tak mu řeknu o tom ele. posilovači.Nebo mě napadlo,že by bylo pravé ložisko na rozvodovce přidřené. Nebo ložisko v kole. Brzdy snad zkoušeli. Všechna kola se točí bez přibrždování.M.P
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 489
- Registrován: 30 dub 2007, 21:39
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 489
- Registrován: 30 dub 2007, 21:39
co horní uložení tlumiče?
jednou jsem to taky na něčem dělal, geoška vyšla dobře, páč když to mecháno na čtyřsloupu propéroval, tak se to vrátilo, ale za jízdy jakoby jedno kol pořád bylo trochu v rejdu...no někdy hrozná přetlačovaná
vyzkoušíš asi nejlíp když odpojíš čepy řízení a zkusíš otáčet těhlicí, co jsem dělal já tak jedna strana OK a druhá se sotva pohnula
jednou jsem to taky na něčem dělal, geoška vyšla dobře, páč když to mecháno na čtyřsloupu propéroval, tak se to vrátilo, ale za jízdy jakoby jedno kol pořád bylo trochu v rejdu...no někdy hrozná přetlačovaná

vyzkoušíš asi nejlíp když odpojíš čepy řízení a zkusíš otáčet těhlicí, co jsem dělal já tak jedna strana OK a druhá se sotva pohnula
Takže vyřešeno.Byla to špatná geometrie!! Někdo to prý bouchnul a třebas i jen o obrubník a nebo díra po zimě. Stačí prý málo. A jelikož Vectra C má přední i zadní ramena hliníková,tak se to hejbne raz dva. Jelikož přední ramena
byla měněna,tak se zaměřili v servisu u známého na zadek a tam byl problém. Rozvor kol jinej a jedno zadní kolo šlo ven což už zjistili i u Opela. Takže hrubá síla to vyřešila. A poté nastavení správných hodnot.Mimochodem u Opela to chtěli měnit vše komplet jinak negarantovali seřízení geometrie. Kalkulace 15 tis na kolo byla předběžná cena. To bylo docela dost.
Nicméně po seřízení auto jelo stále doprava viz. min. přízpěvky. Takže se řešil posilovač atd.Známého napadlo přehodit z leva do prava pneu. Ale nepomohlo to. Stále stejné. Tak zkusil dát na předek úplně jiné pneu a hle!! Auto náhle jelo jak má! Problém byl že přední pneu
byly ohoblované lehce ke straně od špatné geo. a táhly auto na stranu i když geometrie byla srovnaná. Ale těžko se to na autě na pneu poznalo. Byly nové 1/2 roku staré a jasně viditelné,že jsou nové. Poškození sjetím lehce ke straně bylo vidět až po sundání. Nicméně bych chtěl ještě jednou poděkovat mému známému za trpělivosti při odstraňení závady.Aut se mu tam točí dost a dost,ale Vectra C jenom moje. Říkal že interiér Vectry nic moc moderního,ale ten motor 110kw od VM Motori(od Fiatu)!! že to je paráda.
Resumé: Auto jede jakoby lehčeji. Vyhodím teď rychlost a jede to furt a furt. Koukal jsem že teď mi i klesla průměrná spotřeba a ukazuje mi to po 286km neuvěřitelných 4.4L/100km.A to na dálnici jedu do 110-120km/h a dnes i okolo 140km/h tak 4-5km než se přehnali Pražáci spěchající na Brno.
byla měněna,tak se zaměřili v servisu u známého na zadek a tam byl problém. Rozvor kol jinej a jedno zadní kolo šlo ven což už zjistili i u Opela. Takže hrubá síla to vyřešila. A poté nastavení správných hodnot.Mimochodem u Opela to chtěli měnit vše komplet jinak negarantovali seřízení geometrie. Kalkulace 15 tis na kolo byla předběžná cena. To bylo docela dost.
Nicméně po seřízení auto jelo stále doprava viz. min. přízpěvky. Takže se řešil posilovač atd.Známého napadlo přehodit z leva do prava pneu. Ale nepomohlo to. Stále stejné. Tak zkusil dát na předek úplně jiné pneu a hle!! Auto náhle jelo jak má! Problém byl že přední pneu
byly ohoblované lehce ke straně od špatné geo. a táhly auto na stranu i když geometrie byla srovnaná. Ale těžko se to na autě na pneu poznalo. Byly nové 1/2 roku staré a jasně viditelné,že jsou nové. Poškození sjetím lehce ke straně bylo vidět až po sundání. Nicméně bych chtěl ještě jednou poděkovat mému známému za trpělivosti při odstraňení závady.Aut se mu tam točí dost a dost,ale Vectra C jenom moje. Říkal že interiér Vectry nic moc moderního,ale ten motor 110kw od VM Motori(od Fiatu)!! že to je paráda.
Resumé: Auto jede jakoby lehčeji. Vyhodím teď rychlost a jede to furt a furt. Koukal jsem že teď mi i klesla průměrná spotřeba a ukazuje mi to po 286km neuvěřitelných 4.4L/100km.A to na dálnici jedu do 110-120km/h a dnes i okolo 140km/h tak 4-5km než se přehnali Pražáci spěchající na Brno.
Opět problém geometrie.
Tak auto opět jede doprava. Myslel jsem,že problém byl vyřešen,ale nebyl.Pokud se nandala jiná pneu rovnoměrně ojetá. Auto jelo rovně.Vše v pohodě.Žádné tahání posilovače.
Po létě jsem přezouval a kola ojetá na boku pneu.Řidičovo kolo vnějšek a kolo spolujezdce vnitřek.Už tak 2 měsíce před přezouváním jsem pozoroval lehké uhýbání doprava.
Nyní jsem nasadil zimní a jede to doprava víc.
Co mám dělat.
Dík za rady.
Už i v servisech nevěděli co s tím.Asi to bude blbost,ale teda už mě to štve.
M.P
Tak auto opět jede doprava. Myslel jsem,že problém byl vyřešen,ale nebyl.Pokud se nandala jiná pneu rovnoměrně ojetá. Auto jelo rovně.Vše v pohodě.Žádné tahání posilovače.
Po létě jsem přezouval a kola ojetá na boku pneu.Řidičovo kolo vnějšek a kolo spolujezdce vnitřek.Už tak 2 měsíce před přezouváním jsem pozoroval lehké uhýbání doprava.
Nyní jsem nasadil zimní a jede to doprava víc.
Co mám dělat.
Dík za rady.
Už i v servisech nevěděli co s tím.Asi to bude blbost,ale teda už mě to štve.
M.P