Podvozek Bilstein B4

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
streng
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02 led 2015, 10:50

Podvozek Bilstein B4

Příspěvek od streng »

Dobrý den.
Poprosil bych o radu. Mám zájem o změnu podvozku na octavia1 1.9TDI. Aktuálně je tam namontovaný nějaký Noname sportovní podvozek, který má horší vlastnosti jako podvozek u škody 120. Nejraděj bych tam dal originál, ale 20 000kč se mi do 15 ročního auta vrážet nechce.
Co jsem si tak zběžně načetl zkušenosti, tak lidé kolem říkají že Bilstein B4 je dobrá volba. Přijde mi celkově dostupný a údajně má mít vlastnosti jako originál (skutečně už nechci sportovní podvozek na škodě nikdy vidět).
Potřeboval bych hlavně poradit, s jakými pružinami mohu tito tlumiče nakombinovat? Případně co ještě budu muset vyměnit? Myslím že prachovku a dorazy.
Případně vaše rady a zkušenosti s těmito tlumiči.
Dekuji za odpovědi.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

Losjöfors
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Jestli chceš ty Bilsteiny B4, tak dobrý ceny najdeš např tu ;)

Kód: Vybrat vše

autorozvody.cz
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
1M
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 28 úno 2008, 12:40

Příspěvek od 1M »

Ty tlumiče s originálem stejné vlastnosti nemají. Předek ztuhne. Obzvláště je to znát v kombinaci s plnými silentbloky na ramenu. Kdo říká, že je to stejné, tak neříká pravdu. Předek jsem měnil komplet, tzn. horní uložení + ložiska, prachovky, dorazy. Z toho původní ložiska, dorazy i prachovky by mohly jezdit dál, nevykazovaly znatelné optřebení. Dorazy byly zploštělé, ale to budou nové po pár km taky. Na zadku jsem měnil také vše, ale pokud není vadné uložení a prachovky, měnil bych jen tlumiče a dorazy, ty bývají v drtivé většině KO.
Měl jsem vše v B4, na předku plné silenty TT, vzadu zesílené. Auto nebylo na našich cestách komfortní, na předek jsem se vrátil k origo tlumičům, zadek taktéž. Před pár dny mi prasklo péro, dal jsem CS Germany, origo stojí nesmysl (cca. 2200,-/ks)...
V originálu mě komplet tlumiče stály před dvěma lety něco málo přes 7k, pérka komplet nyní 1350. Slevy nemám nikde. Náhrady tlumičů jako SACHS a KYB prý taky fungují. Na 20k v origo materiálu se člověk, který umí používat google nemůže dostat ;)
Jestli chceš, mám B4 jak předek, tak i zadek, hozený 2 roky v krabici, mají za sebou pár tisíc km...
streng
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02 led 2015, 10:50

Příspěvek od streng »

Děkuji za správu, přesně toho jsem se bál, že ty B4 budou trochu tvrdší. Nejsem žádný závodník a lomit zákruty v 90km/h skutečně nepotřebuji. Jde mi hlavně o kvalitu a komfort.
Z mé strany možno hloupá otázka, ale co lze skutečně považovat za originál? Monroe? Protože jsem četl, že když koupím Monroe na netu tak je to nějaká polská výroba a sotva vydrží 10 000Km. Tak teď skutečně nevím co tam dát.
Nebo máte nějakej typ kde se prodávají skutečně originální tlumiče za 7000(které vydrží aspoň půulku toho co prvovýroba) jak jste zmiňoval?
Ďekuji za info.
Uživatelský avatar
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 20 lis 2013, 23:08

Příspěvek od alni »

skús Sachs
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

Ja kupuju originaly primo ve skodovce neda se.to srovnat s aftemarketem a hlavne vzdy to objednavam podle vin ono tech tlumicu je vice druhu a,hlavne mam tam pekne slevy a kdyz to jeste vemu na skladovku ....tak parada jen me zarazi jedna vec a to ze zadni tlumice.jsou vzdy drazsi nez predni a plati to jak,u OI tak i O II
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
1M
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 28 úno 2008, 12:40

Příspěvek od 1M »

Na původních zadních originálech je vyraženo Monroe Belgium, totéž na nových. Na předních je jen samolepka VW Braunschwg s číslem. Přední byly dražší než zadní. Kupoval jsem přes dealera origo dílů, Škodovka je taky jistota.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

zadní víc odchází (LOL)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32868
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="streng"]jsem žádný závodník a lomit zákruty v 90km/h skutečně nepotřebuji.


ke mě jezdí pár koktávek s upraveným podvozkem a shrnul bych to asi tak že je to

příšerné,

zašel bych na vrakec zakoupil tlumiče s pérama a ok ;)
streng
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02 led 2015, 10:50

Příspěvek od streng »

Tak jsem se nakonec rozhodnul pro sachs super touring. Celkem to lidé chválí. Údajně stejný komfort. Výrobce poskytuje záruku na 100 000km.
Jen nevím jaké pružiny zvolit? Nikde jsem nenašel že by sachs vyráběl i pružiny.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“