Volnoběh AHF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Volnoběh AHF

Příspěvek od marejo »

Zdravím, na mé O1 1.9 TDI AHF mám neustálé problémy s nepravidelným volnoběhem a špatnými starty. Vstřky OK + nové trysky, tlaky OK, žhaviče OK, už zbývá jen vstřikovací čerpadlo. Volnoběžná dávka při ohřátém motoru je kolem 3.5 mg, při studeném startu cca 8 mg, nějaké rady ? :(

Obrázek
Obrázek
Obrázek
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

v čem ten nepravidelný volnoběh spočívá
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Koktání, kolísají otáčky ( je vidět i na otáčkoměru), v autě jsou cítit vibrace. Po přidání plynu se to na chvíli uklidní, ale za chvíli je to zpět. Po ohřátí motoru je to OK.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Motor má taky hrozně tvrdý chod oproti jiným 1.9 tdi, přitom předvstřik je podle grafu dobře :(
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

zkus dat tu davku aspon na 4.4-4.6mg
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Za studena nebo za tepla ?
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

motor v provozni teplote.za studena cokoli ladit je nesmysl
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
Bezpy
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Registrován: 08 říj 2014, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bezpy »

Co bublinky v naftě?? Naftový filtr?Zkus tu dávku ale nevím nevím.Jinak z těch logů není vidět kolísání. ..
VW GOLF IV 66KW ALH
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Naftový filtr vyměněný, termoventil taky, bublinky v hadičkách nejsou, kolísání otáček na logu vidět je jen někdy ale na poslech má motor hrozný zvuk, jde nepravidelně
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Mám podezření na vyběhaný nastavovač N146, dá se vyměnit ? :(
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Taky sem zjistil další perličku, při dobržďování např. do křižovatky, skáče dávka paliva až o 2 mg a chod motoru, je šílený, po zastavení se srovná..nechápu :o
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud máš vše ostatní v pořádku jak píšeš, tak to bude opravdu čerpadlem. Je již asi hodně vyběhané /vysokotlaká hlava, případně regulační šoupátko s rozdělovacím pístem/. Nastavovač množství paliva N 146 bude v pohodě. Evidentně tomu chybí palivo. Je-li již čerpadlo "slabé", projeví se to nejdříve na špatném studeném startu, potom na volnoběhu,později na prudké akceleraci a nakonec to začne zhasínat na volnoběhu. Musíš se přesněji vyjadřovat s tím dobrzďováním do křižovatky. Předpokládám, že vyřadíš do neutrálu a dobrzdíš, protože jinak by při brzdění z vyšších ot. až po asi 1200 byla dávka nulová. Je normální, že po vyřazení klesne dávka níže, než je při volnoběhu a pak se ustabilizuje. Čím je čerpadlo "slabší", tím déle ustabilizování trvá a rozdíly ve vstřikované dávce jsou větší.
Můžeš se pokusit o "lepší" chod motoru, zejména na volnoběhu a o lepší studený start tím, že přidáš paliva. Musel bys však nastavit číslo voln. dávky při zahřátém motoru a vypnutých spotřebičích na hodnotu 2.5-2.0. Ne na 4.4-4.6 jak Ti radí kolega výše.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

tohle samy mám na agr. mužeš stím hýbat jak chceš ale nic moc nezískáš. možná čím dáš víc 5mg a více tím je to lepší ale nevyléčíš to. jinak jak píšeš když dojíždíš na volnoběh do křižovatky, tak tě nechci strašit ale myslím si že tě čeká setrvák a vyřeší se celý problém.
měl sem uplně stejny problem na ahfOI a po výměně auto jak nový.
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

vsimnite si, ze tento problem maju len priecne motory, pozdlzne to nerobia.
Ja sa priklanam k zotrvaku.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Čerpadlo z vrakoviště asi nebrat co :-(
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“