Zdravím, na mé O1 1.9 TDI AHF mám neustálé problémy s nepravidelným volnoběhem a špatnými starty. Vstřky OK + nové trysky, tlaky OK, žhaviče OK, už zbývá jen vstřikovací čerpadlo. Volnoběžná dávka při ohřátém motoru je kolem 3.5 mg, při studeném startu cca 8 mg, nějaké rady ?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Koktání, kolísají otáčky ( je vidět i na otáčkoměru), v autě jsou cítit vibrace. Po přidání plynu se to na chvíli uklidní, ale za chvíli je to zpět. Po ohřátí motoru je to OK.
Naftový filtr vyměněný, termoventil taky, bublinky v hadičkách nejsou, kolísání otáček na logu vidět je jen někdy ale na poslech má motor hrozný zvuk, jde nepravidelně
Taky sem zjistil další perličku, při dobržďování např. do křižovatky, skáče dávka paliva až o 2 mg a chod motoru, je šílený, po zastavení se srovná..nechápu
Pokud máš vše ostatní v pořádku jak píšeš, tak to bude opravdu čerpadlem. Je již asi hodně vyběhané /vysokotlaká hlava, případně regulační šoupátko s rozdělovacím pístem/. Nastavovač množství paliva N 146 bude v pohodě. Evidentně tomu chybí palivo. Je-li již čerpadlo "slabé", projeví se to nejdříve na špatném studeném startu, potom na volnoběhu,později na prudké akceleraci a nakonec to začne zhasínat na volnoběhu. Musíš se přesněji vyjadřovat s tím dobrzďováním do křižovatky. Předpokládám, že vyřadíš do neutrálu a dobrzdíš, protože jinak by při brzdění z vyšších ot. až po asi 1200 byla dávka nulová. Je normální, že po vyřazení klesne dávka níže, než je při volnoběhu a pak se ustabilizuje. Čím je čerpadlo "slabší", tím déle ustabilizování trvá a rozdíly ve vstřikované dávce jsou větší.
Můžeš se pokusit o "lepší" chod motoru, zejména na volnoběhu a o lepší studený start tím, že přidáš paliva. Musel bys však nastavit číslo voln. dávky při zahřátém motoru a vypnutých spotřebičích na hodnotu 2.5-2.0. Ne na 4.4-4.6 jak Ti radí kolega výše.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
tohle samy mám na agr. mužeš stím hýbat jak chceš ale nic moc nezískáš. možná čím dáš víc 5mg a více tím je to lepší ale nevyléčíš to. jinak jak píšeš když dojíždíš na volnoběh do křižovatky, tak tě nechci strašit ale myslím si že tě čeká setrvák a vyřeší se celý problém.
měl sem uplně stejny problem na ahfOI a po výměně auto jak nový.