
el. regulacia
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- TDIfun
- Aktivista
- Příspěvky: 1994
- Registrován: 06 říj 2008, 20:15
- Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
- Kontaktovat uživatele:
Souhlas zde video prostredni budik mereni tlaku turba v zavodnim rezimu a nezda se mi ze je to tak spatne no rozhodne to oproti toho golfu aspon jede (a to jede do kopce ) a budik neni kapalinovej.Andre píše:Tak myslím, že 900e se dá investovat určitě mnohem rozumněji.
Ale jestli je to rozmazané video s glycerinovým budíkem (který ten překmit neukáže) natolik přesvědčivým důkazem, tak prosím.... mimochodem obdivuhodné rozměry, není to zbytečná zátěž?
A nebylo by přesvědčivější ukázat graf toho 330+HP turba?
I turbo s elektronickou regulací umí samozřejmě udělat slušný překmit, stejně jako u podtlakového turba záleží jak je ta regulace nastavená a jak si s tím ladič vyhraje.
http://youtu.be/DaNNspkEPN8
Totalne mimo misu turbo od andreho a muj ubohy trapny soft na turbo s podtlakovym aktuatorem.


340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Andre, opet jsi nezklamal - vedle jak ta jedle (na to, ze jsi "v oboru" tak dlouho je to smutne a s faktem, ze je tvou obzivou je to o to smutnejsi:Andre píše:Tak myslím, že 900e se dá investovat určitě mnohem rozumněji.
Ale jestli je to rozmazané video s glycerinovým budíkem (který ten překmit neukáže) natolik přesvědčivým důkazem, tak prosím.... mimochodem obdivuhodné rozměry, není to zbytečná zátěž?
A nebylo by přesvědčivější ukázat graf toho 330+HP turba?
I turbo s elektronickou regulací umí samozřejmě udělat slušný překmit, stejně jako u podtlakového turba záleží jak je ta regulace nastavená a jak si s tím ladič vyhraje.
1) 900EUR? ne kazdy nakupuje predrazene sety od tebe a toto turbo opravdu nevyslo na tyto penize (vcetne specifickych uprav na miru), jedna se o VK ne VKLR, tam by ta cena byla vskutku opodstatnena
2) "rozmazane"? tam slo o to natocit budik a ten si myslim, ze je dostatecne zretelny a viditelny (pokud pro tebe ne, zkus lepsi monitor nebo vetsi cocky) ... opravdu ubohy pokus, myslel jsem si ze mas na vic
3) jasne, kdyz to ladi amater tak se to da prekrmit, ale proc to delat? to dam radeji bud jinou turbinu nebo housing s vetsim A/R, pripadne jine VNT system
4) nejedna se o glycerinovy budik, jedna se o technicky budik s kalibraci (vyroben z 1.4571 - chemicka nerez), ktere by mohla zavidet drtina vetsina analogovych tlakomeru prodavanych jako "tuningove" ... byl tam puvodne jen na ladeni a "szivani se s nove naladenym autem" ale tak jsem si na nej navyknul, ze jsem ho tam nechal a neboj, muj kombik to uveze, kdyz uvedeme moji prdel a urostleho kameramana ... ale diky za starost
OT vlozka: v DP je tento interne nazyvan jako "Forestuv orloj" (a dostaval jsem za nej nabidky za ktere bych si mohl koupit "top tuningove analogove")

5) chapu, ze sis z predelavani turbodmychadel na podtlak udelal velkej kseft ale pochop, ze ti, kteri nejsou ovce a maji moznosti (chapej jdou po kvalite) tak proste zvoli nekompromisne toto, ostatne kdyby podtlak nebyl zpatecnictvi tak by se nikdy k elektronicke regulaci automobilky neuchylovaly ... uz konecne pochop, pokrok nezastavis

info pro neznale: zadne zadirani lopatek, zadne tupe stelovani dorazu, delka tahla, kvalitni upravce si to zada v ramci chiptuningu
6) rad bych sem hodil graf z 330k, nicmene to jaksi se zminovanymi R783 neni ani technicky mozne ...jinak tu hodnotu jsi vzal kde? z preklepu Kisse? ...opet ubohe

(ale jinak ano, s vetsim A/R, upravenym naklapenim, vackou, upravenou hlavou by to technicky mozne bylo ... mimochodem, tusis, jaky je potencial serioveho compressoru z GTB2260VK (Audi)? Predpokladam ze ne, jinak bys tu nepsal takove nesmysly ... ale chapu ze se snazis o oporu v "ovcim osazenstvem"
PS: mel bys zapracovat na dukazech, faktech, stavis to na dost chatrnych argumentech (pokud se to tak da vubec nazvat) ... je mi jasny, ze 99% zdejsich ovci ti to zere i s navijakem ale jeste je tu to zbyvajici procento a zbytek tech, kteri tomu rozumi
A kolik ti takovy "ovci souhlas" hodi?TDIfun píše:Souhlas zde video prostredni budik mereni tlaku turba v zavodnim rezimu a nezda se mi ze je to tak spatne no rozhodne to oproti toho golfu aspon jede (a to jede do kopce ) a budik neni kapalinovej.
http://youtu.be/DaNNspkEPN8
Totalne mimo misu turbo od andreho a muj ubohy trapny soft na turbo s podtlakovym aktuatorem.![]()

... styd se Zdenku, umel jsi to lip ale naprosto chapu, ze se snazis urvat co nejvice sanci na propagaci sebe a svych subdodavatelu, precijen tady je neporovnatelne vyssi navstevnost nezli ty propagujici tebe a tve sluzby (pozn. uvedom si, ze zde nehodnotim jejich uroven, to ani v nejmensim)
... ach jo, zase jsem se nechal unest, panove, stali jste me 20 minut meho zivota bez jakychkoli pozitivnich zasluh ...ze ja se necham vzdy takto vyprovokovat

Dale se pokusim nereagovat protoze vim jak to zase dopadne a bohuzel, zde je bohuzel nazor znaleho a ten ovci dost masivne bran se stejnou vahou a deset ovci je vice nezli jeden z protejsi strany.
Preji prijemny zbytek nedele.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Foreste, pro koho to divadlo hraješ? Pro těch 30% lidí tady co s tebou ještě neměli tu čest?
Částku 900e a jméno úpravce tady napsal zakladatel tématu, proč to smazal se musíš zeptat jeho.
Není pochyb o tom, že turbo s elektronickou regulací má svoje výhody (ale i nevýhody). Automobilky musí především plnit přísné emisní limity, proto se uchylují k preciznější kontrole všech regulačních členů motoru, ale polovina (né-li více) dnes vyráběných aut s VNT má stále pneumatický regulátor. Nemám problém dodat ani turbo s elektronikou, otestovat, nastavit, zrepasovat...
Podle mého názoru nemá naroubovaná 1756 ani 2260 s elektronikou na 1,9 nebo 2,0TDI větší výkonový potenciál a ani lepší spool up než turbo s dobře udělanou podtlakovou regulací.
Ty tady neustále tvrdíš opak, máš už skoro rok odbržděné auto s "2264VK Forest design". Tak proč sem nedáš graf? V čem je problém? Je to v tom že do 3000rpm to totálně zabíjí surgování a nástup turba je tak horší než všechny grafy dohromady co jsi tady pomlouval? Nebo ne moc oslnivý výkon, který jsem nabrzdil "jen" se 1756kou s tou zpátečnickou podtlakovou regulací?
Jestli ten budík máš od stejného dodavatele, jako ten co jsi tenkrát nadělil Lusťovi (myslím ten co proměřoval 0,5bar a popravil kvůli tomu turbo), tak ti zcela jistě máme všichni co závidět
Částku 900e a jméno úpravce tady napsal zakladatel tématu, proč to smazal se musíš zeptat jeho.
Není pochyb o tom, že turbo s elektronickou regulací má svoje výhody (ale i nevýhody). Automobilky musí především plnit přísné emisní limity, proto se uchylují k preciznější kontrole všech regulačních členů motoru, ale polovina (né-li více) dnes vyráběných aut s VNT má stále pneumatický regulátor. Nemám problém dodat ani turbo s elektronikou, otestovat, nastavit, zrepasovat...
Podle mého názoru nemá naroubovaná 1756 ani 2260 s elektronikou na 1,9 nebo 2,0TDI větší výkonový potenciál a ani lepší spool up než turbo s dobře udělanou podtlakovou regulací.
Ty tady neustále tvrdíš opak, máš už skoro rok odbržděné auto s "2264VK Forest design". Tak proč sem nedáš graf? V čem je problém? Je to v tom že do 3000rpm to totálně zabíjí surgování a nástup turba je tak horší než všechny grafy dohromady co jsi tady pomlouval? Nebo ne moc oslnivý výkon, který jsem nabrzdil "jen" se 1756kou s tou zpátečnickou podtlakovou regulací?
Jestli ten budík máš od stejného dodavatele, jako ten co jsi tenkrát nadělil Lusťovi (myslím ten co proměřoval 0,5bar a popravil kvůli tomu turbo), tak ti zcela jistě máme všichni co závidět

- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Nepsal jsem že podtlaková je "lepší", pokud je ale dobře udělaná a ladič si s tím vyhraje, tak to turbo se nebude chovat nějak výrazně hůře, výkonový potenciál je naprosto stejný, ten je dán rotorem a né tím co hýbe regulací. Nevím jestli ten případný rozdíl je nějak měřitelný a už vůbec si nejsem jist, že má hodnotu 900e.
Problém taky je, že se nedá použít původní elektronika, ta z jiného turba má jinak dlouhé rameno, jiné koncové polohy, to turbo pak prostě stejně nemá tovární nastavení. Taky nemá nekonečnou životnost. Kolik stojí nová? Kdo to pak znovu nastaví?
To, že se s elektronikou nezadírá regulace může napsat jen virtuální "profesionální ladič", co nikdy žádné turbo sám nerozebral, ale "ví" o nich úplně všechno
S tou pneumatikou to spadne dřív do nouzáku - poznáš hned, že je problém. To servo to tam bude tak dlouho přemáhat až zničí celý kroužek s lopatkama, nebo se v něm rozláme převodovka.
Výhody a nevýhody si musí každý srovnat sám.
Problém taky je, že se nedá použít původní elektronika, ta z jiného turba má jinak dlouhé rameno, jiné koncové polohy, to turbo pak prostě stejně nemá tovární nastavení. Taky nemá nekonečnou životnost. Kolik stojí nová? Kdo to pak znovu nastaví?
To, že se s elektronikou nezadírá regulace může napsat jen virtuální "profesionální ladič", co nikdy žádné turbo sám nerozebral, ale "ví" o nich úplně všechno

Výhody a nevýhody si musí každý srovnat sám.
- acryll
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 729
- Registrován: 05 srp 2011, 17:56
- Bydliště: MT
- Kontaktovat uživatele:
nechcel som sem prispievať, ale mám dojem, že je tu treba pár veci uviesť na pravú mieru
1. pánko sem dal video, ktoré som nechcel zatiaľ dávať na fórum, je na ňom vidieť tech. demo k prevodníku na regulátor turba + krátka demonštrácia toho čo el.regulácia dokáže
nemalo to tu byť dovtedy kým sa neodbrzdí prvé auto, nebude nejaký čas overovaná funkčnosť a výdrž celého zariadenia
2. cena je orientačná a zahrňuje čisto len prevodník + k nemu treba doplniť podporovaný regulátor
3. keď tu čítam Vaše komentáre k elektronickej regulácií zostávam čumieť s ústami otvorenými dokorán
áno, podtlaková regulácia môže fungovať dobre, pre mňa je dobre za 3, postaviť tieto dva spôsoby na jednu úroveň, nie je to smiešne?
to je ako keby niekto porovnal DSG a manuál, že je to jedno, auto ide rýchlo aj s manuálom keď to vodič vie, akurát fakt je, že dsg maká neporovnatelne rýchlejšie
to je jedna vec, druhá vec, nie každý dokáže nastaviť podtlak tak ako andre, tak aby fungoval dobre, 1. vec je dráha, 2. vec je doraz, vybrať prestavané turbo z krabice,namontovať a aby fungovalo na jednotku, to neviem kolkokrát sa stalo
schválne, pozrite sa na video ako rýchlo dokáže el.regulácia reagovať, toto dokáže podtlak? vie spraviť takú veľkú silu ?
a o sile hovorím nie preto aby rozhýbavala zatuhnuté lopatky,ale aby prekonávala tlak výfukových plynov pri rýchlom nástupe turba, o tom to je
áno, keď to ladí manták , nepomôže mu ani elektrický regulátor, ale ani svätená voda
na malých turbách je to cca jedno, keď sú lážo plážo naladené,ale ukážte mi jedno nové auto s veľkým turbom,ktoré má podtlak. reguláciu
elektronická regulácia je drahšia vec, niečo to stojí,ale myslím si, že sa do toho oplatí zainvestovať
je to rovnaká situácia ako keď prišli GTB turbá... kto odporučí GT pred GTB? vývoj nezastavíš...
1. pánko sem dal video, ktoré som nechcel zatiaľ dávať na fórum, je na ňom vidieť tech. demo k prevodníku na regulátor turba + krátka demonštrácia toho čo el.regulácia dokáže
nemalo to tu byť dovtedy kým sa neodbrzdí prvé auto, nebude nejaký čas overovaná funkčnosť a výdrž celého zariadenia
2. cena je orientačná a zahrňuje čisto len prevodník + k nemu treba doplniť podporovaný regulátor
3. keď tu čítam Vaše komentáre k elektronickej regulácií zostávam čumieť s ústami otvorenými dokorán
áno, podtlaková regulácia môže fungovať dobre, pre mňa je dobre za 3, postaviť tieto dva spôsoby na jednu úroveň, nie je to smiešne?
to je ako keby niekto porovnal DSG a manuál, že je to jedno, auto ide rýchlo aj s manuálom keď to vodič vie, akurát fakt je, že dsg maká neporovnatelne rýchlejšie
to je jedna vec, druhá vec, nie každý dokáže nastaviť podtlak tak ako andre, tak aby fungoval dobre, 1. vec je dráha, 2. vec je doraz, vybrať prestavané turbo z krabice,namontovať a aby fungovalo na jednotku, to neviem kolkokrát sa stalo
schválne, pozrite sa na video ako rýchlo dokáže el.regulácia reagovať, toto dokáže podtlak? vie spraviť takú veľkú silu ?
a o sile hovorím nie preto aby rozhýbavala zatuhnuté lopatky,ale aby prekonávala tlak výfukových plynov pri rýchlom nástupe turba, o tom to je
áno, keď to ladí manták , nepomôže mu ani elektrický regulátor, ale ani svätená voda
na malých turbách je to cca jedno, keď sú lážo plážo naladené,ale ukážte mi jedno nové auto s veľkým turbom,ktoré má podtlak. reguláciu
elektronická regulácia je drahšia vec, niečo to stojí,ale myslím si, že sa do toho oplatí zainvestovať
je to rovnaká situácia ako keď prišli GTB turbá... kto odporučí GT pred GTB? vývoj nezastavíš...

- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Turbo s originál původní elektronikou - ANO
Sundat z turba původní elektroniku a bastlit tam použitou nekompatibilní z jiného - to si opravdu nejsem jist těmi výhodami
Turbo se stejným rotorem, komorami a regulačním kroužkem má naprosto stejný maximální výkonový potenciál jak s pneumatickým, tak s elektronickým actuatorem!!! To doufám nikdo rozporovat nechce.
Nemyslím si, že největší výhoda elektronického serva je v rychlosti změny polohy, to stejně v reálu nemá moc uplatnění a každý se může podívat na rychlost pneumatického actuatoru, stačí jen na místě prošlápnou pořádně plyn.
Ta největší výhoda je bezpochyby ve zpětné kontrole polohy, tzn, že ta regulace je přesně nastavená tak, jak jednotka požaduje (což ovšem neplatí u odjetého turba s vydřenou regulací a převodovkou serva - daň za větší sílu pohonu). To by se teoreticky mohlo projevit v náběhu z nízkých otáček a na reakcích turba, bohužel toto zdaleka neovlivňuje jen typ pohonu regulace.
Z vlastní zkušenosti vím, že 2,0TDi při 300HP s turbem s pneumatickým actuatorem může v přechodových režimech fungovat (skoro) jako atmosféra (a to i bez nějakého extra dýmování).
Nejsem zastánce pneumatiky, naladíme i turbo s elektronikou, jen mi přijde, že je to trochu přefouknutá bublina. Oboje má výhody i nevýhody. Chápu ale, že když úpravce umí naladit elektroniku na původně pneumatice, zvyšuje to jeho prestiž
Upřímně jsem velmi rád, že se tu tato diskuze vede. Doufám, že se tím tuto problematiku podaří trochu osvětlit, jsme na to neustále tázáni.
Další kapitolou jsou přestavby 2260 na větší kompresory, ale to asi jindy.
Jen nechápu, proč samozvaný šiřitel "osvěty", neukáže veřejně výsledky "své" práce, důkaz v podobě videa s odcizeným manometrem jaderného reaktoru Temelína není opravdu moc věrohodný.
PS: DSG není rychlejší hlavně protože tam řadí mechatronika místo řidiče, ale protože má dvě spojky.
Sundat z turba původní elektroniku a bastlit tam použitou nekompatibilní z jiného - to si opravdu nejsem jist těmi výhodami
Turbo se stejným rotorem, komorami a regulačním kroužkem má naprosto stejný maximální výkonový potenciál jak s pneumatickým, tak s elektronickým actuatorem!!! To doufám nikdo rozporovat nechce.
Nemyslím si, že největší výhoda elektronického serva je v rychlosti změny polohy, to stejně v reálu nemá moc uplatnění a každý se může podívat na rychlost pneumatického actuatoru, stačí jen na místě prošlápnou pořádně plyn.
Ta největší výhoda je bezpochyby ve zpětné kontrole polohy, tzn, že ta regulace je přesně nastavená tak, jak jednotka požaduje (což ovšem neplatí u odjetého turba s vydřenou regulací a převodovkou serva - daň za větší sílu pohonu). To by se teoreticky mohlo projevit v náběhu z nízkých otáček a na reakcích turba, bohužel toto zdaleka neovlivňuje jen typ pohonu regulace.
Z vlastní zkušenosti vím, že 2,0TDi při 300HP s turbem s pneumatickým actuatorem může v přechodových režimech fungovat (skoro) jako atmosféra (a to i bez nějakého extra dýmování).
Nejsem zastánce pneumatiky, naladíme i turbo s elektronikou, jen mi přijde, že je to trochu přefouknutá bublina. Oboje má výhody i nevýhody. Chápu ale, že když úpravce umí naladit elektroniku na původně pneumatice, zvyšuje to jeho prestiž

Upřímně jsem velmi rád, že se tu tato diskuze vede. Doufám, že se tím tuto problematiku podaří trochu osvětlit, jsme na to neustále tázáni.
Další kapitolou jsou přestavby 2260 na větší kompresory, ale to asi jindy.
Jen nechápu, proč samozvaný šiřitel "osvěty", neukáže veřejně výsledky "své" práce, důkaz v podobě videa s odcizeným manometrem jaderného reaktoru Temelína není opravdu moc věrohodný.
PS: DSG není rychlejší hlavně protože tam řadí mechatronika místo řidiče, ale protože má dvě spojky.
- acryll
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 729
- Registrován: 05 srp 2011, 17:56
- Bydliště: MT
- Kontaktovat uživatele:
rovnaký potenciál áno, to sedí, ale povedal by som, že to má tiež svoje limity
že pneumatika funguje rovnako rýchlo? ja si osobne myslím, že elektronika bude chodiť rýchlejšie aj napr na voľnobehu ako sa spomínalo
ak bude zvyšný čas, skúsim spraviť porovnanie na videu, o to mozno ani tak nejde
tiež je fakt, že keď je zle spravené turbo tak to nebude dobre fungovať či už je tam taká alebo onaká regulácia
v čom ja vidím zásadne iný parameter je kvalita a hlavne stálosť regulácie
inak sa predsa regulácia správa keď má sto a tisíc stupňov.. keď sa materiál roztiahne, na ovladanie je treba o mnoho vyššiu silu
tam potom rozhoduje aký typ pneu.regulátora sa použije, na to aby to fungovalo dobre to musí mať silnú pružinu
osobne môj motív venovať sa tomu nebol aby sa prestavovali 1749 na el.reguláciu,ale aby gtb1756/2260/ ... ktoré už el.reg. mali, aby sa jednoducho nedegradovali kvôli tomu, že je tam istá technická beriéra
keď sa už robí prestavba,tak nech je to s kompletným cirkusom,aj ked to niečo stojí...ale určite to bude stáť za to
preto som sem nechcel prispievať, lebo je ešte istá cesta k tomu aby som si vedel zhodnotiť klady a zápory z reálneho sveta, ale v tomto som optimista
ps: viem ako funguje dsg, myslím si, že s trochou fantázie sa dá pochopiť čo som tým chcel povedať
že pneumatika funguje rovnako rýchlo? ja si osobne myslím, že elektronika bude chodiť rýchlejšie aj napr na voľnobehu ako sa spomínalo
ak bude zvyšný čas, skúsim spraviť porovnanie na videu, o to mozno ani tak nejde
tiež je fakt, že keď je zle spravené turbo tak to nebude dobre fungovať či už je tam taká alebo onaká regulácia
v čom ja vidím zásadne iný parameter je kvalita a hlavne stálosť regulácie
inak sa predsa regulácia správa keď má sto a tisíc stupňov.. keď sa materiál roztiahne, na ovladanie je treba o mnoho vyššiu silu
tam potom rozhoduje aký typ pneu.regulátora sa použije, na to aby to fungovalo dobre to musí mať silnú pružinu
osobne môj motív venovať sa tomu nebol aby sa prestavovali 1749 na el.reguláciu,ale aby gtb1756/2260/ ... ktoré už el.reg. mali, aby sa jednoducho nedegradovali kvôli tomu, že je tam istá technická beriéra
keď sa už robí prestavba,tak nech je to s kompletným cirkusom,aj ked to niečo stojí...ale určite to bude stáť za to
preto som sem nechcel prispievať, lebo je ešte istá cesta k tomu aby som si vedel zhodnotiť klady a zápory z reálneho sveta, ale v tomto som optimista
ps: viem ako funguje dsg, myslím si, že s trochou fantázie sa dá pochopiť čo som tým chcel povedať
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Nikde jsem nepsal, že pneumatika funguje stejně rychle jako elektronika, z principu funkce asi ani nemůže. To měření by bylo určitě zajímavé. Je taky otázka jestli změny otáček rotoru probíhají natolik rychle, že je nezbytně nutné aby se regulace z jedné krajní polohy do druhé uměla přestavět v řádech setin sekundy...
Pokud se budeme držet dotazu zakladatele tématu, tak opravdu nepřijde ta elektronika o žádné své výhody ani dodatečně na EDC15?
Vzít továrně nastavenou 2260VK a dát jí jednoduše na 1,9TDi stejně nejde.
Pokud se budeme držet dotazu zakladatele tématu, tak opravdu nepřijde ta elektronika o žádné své výhody ani dodatečně na EDC15?
Vzít továrně nastavenou 2260VK a dát jí jednoduše na 1,9TDi stejně nejde.