Ford Mondeo 2.2 TDCi - nestartuje, nejde nafta
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- ACEMajky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 126
- Registrován: 22 led 2006, 23:48
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Ford Mondeo 2.2 TDCi - nestartuje, nejde nafta
Ahoj, potrebuju radu, co dal. Autak najednou prestal startovat. Musel sem dele tocit, nez chytnul. Treba 5x po 2-3s startech najednou naskocil, nekdy sem musel startovat i 6x. Jelikoz baterka byla origo (9 let stara - auto je rok vyroby 12/2005, prodej 01/2006), tak jsem poridil new baterku BOSCH 72Ah 680A - autak na nabijecku se startem v poho chytil a pres start kabely take.
Takze jednou sem zkusil startovat asi 10x az sem starou baterku vyzdimal ji
a ani start na nabijecce nepomohl.
Cili sem zajel pro new baterku a stale nic. Tak jsem dal novy naftovy filtr (autak kdyz predtim naskocil, tak jel OK - stary filtr tam byl cca 23 000km) a po asi 3s toceni motorem naskocil (po odvzdusneni pres trubku z common railu co vede do vstriku - proste sem ji povolil a strcil do flasky, az tekla nafta, hodil sem to zpet na vstrik a uz to slapalo.
Po cca 14 dnech bezproblemoveho provozu (najeto cca 800-1000km) najednou dneska ani tuk, asi 20x startovani a ani prd. Zda se ze nejde nafta u vyfuku nic nesmrdi a zda se ze toci naprazdno (bez skytani). Tak jsem odpojil z filtru hadici, co vede do cerpadla a starcil ji do flasky - naftu to pri startu salo, dokonce zpateckou, ktera ma odbocku do naftovyho filtru (predehrev filtru naftou z cerpadla) sla do filtru nafta (na vystupu z filtru cakala nafta. Tak jsem hadici zpet pripojil (po odpojeni z ni vytekala nafta, cili asi zavzdusnena asi nebyla). Takze hadice pripojena zpet na filtr a povolil sem zase hadici z common railu do vstriku, abych odvzdusnil a zkontroloval, zdali tam de nafta a ani tuk. Tak sem povolil hadici jdouci z cerpadla do common railu (toho zasobniku - listy) a ani kapicka.
Co ted? Napadlo me, zdali neblbne stop ventil, ale nemel by stop ventil byt na vstupu do cerpadla? Cili by pak cerpadlo nesalo z nadrze naftu...?
Na cerpadle jsou 2 konektory, ktery je ten ke stop ventilu? Na kterem mam hledat 12V napeti? Popripade co prekontrolovat? Auto naposledy jelo v utery a vse OK, dnes je patek a ani tuk....
Zde foto cerpadla/motoru
https://www.dropbox.com/sh/w6dlz0lwr3zc ... 21D_a?dl=0
P.S.: vycetl jsem chyby z RJ, dve tamy byly, jenze pri testech sem odpojil cidlo z railu, cili ty chyby jsou asi od toho - po vymazani chyb a pokusu 2x nastartovat zadne dalsi chyby uz nevybehli.
Auto: Ford Mondeo 2.2.TDCi, rok 12/2005, najeto 145 000km (poctivych), koupeno na 97 000km a az na asi 4 vyjimky vzdy tankovana verva diesel, momentalne je v nadrzi z podlesniho tankova verva z orlenu)
Diky za jakykoli tip, co proverit, promerit. Mam podezreni na nejake cidlo, ktere dava blbe hodnoty a tak cerpadlo nepusti naftu do railu, ale nevim, zdali je to mozne, jelikoz dnes ty auta uz jsou desne chytry a se sroubovakem toho clovek moc neudela, nebo pak ten stop ventil....
Jak je tady delany plyn, cerpadlo tlakuje RAIL a jen se pri pridani plynu casteji otviraji vstriky a zvysuje se davka nafty?
EDIT - nelekejte se, pred filtrm mam instalovany predehrev nafty uz asi 3 roky - trubka co bere asi 10A a do 15-20s od zapnuti klicku ohreje naftu, ze na trubce neudrzi clovek ruku - sikovna vecicka
2. vstrik z prava ma zavity na trubce vlhke od toho, jak jsem trubku sundaval, abych zkusil, zdali dava naftu - proto je to poblite, jinak bylo vse ciste a suche
Diky
Takze jednou sem zkusil startovat asi 10x az sem starou baterku vyzdimal ji
a ani start na nabijecce nepomohl.
Cili sem zajel pro new baterku a stale nic. Tak jsem dal novy naftovy filtr (autak kdyz predtim naskocil, tak jel OK - stary filtr tam byl cca 23 000km) a po asi 3s toceni motorem naskocil (po odvzdusneni pres trubku z common railu co vede do vstriku - proste sem ji povolil a strcil do flasky, az tekla nafta, hodil sem to zpet na vstrik a uz to slapalo.
Po cca 14 dnech bezproblemoveho provozu (najeto cca 800-1000km) najednou dneska ani tuk, asi 20x startovani a ani prd. Zda se ze nejde nafta u vyfuku nic nesmrdi a zda se ze toci naprazdno (bez skytani). Tak jsem odpojil z filtru hadici, co vede do cerpadla a starcil ji do flasky - naftu to pri startu salo, dokonce zpateckou, ktera ma odbocku do naftovyho filtru (predehrev filtru naftou z cerpadla) sla do filtru nafta (na vystupu z filtru cakala nafta. Tak jsem hadici zpet pripojil (po odpojeni z ni vytekala nafta, cili asi zavzdusnena asi nebyla). Takze hadice pripojena zpet na filtr a povolil sem zase hadici z common railu do vstriku, abych odvzdusnil a zkontroloval, zdali tam de nafta a ani tuk. Tak sem povolil hadici jdouci z cerpadla do common railu (toho zasobniku - listy) a ani kapicka.
Co ted? Napadlo me, zdali neblbne stop ventil, ale nemel by stop ventil byt na vstupu do cerpadla? Cili by pak cerpadlo nesalo z nadrze naftu...?
Na cerpadle jsou 2 konektory, ktery je ten ke stop ventilu? Na kterem mam hledat 12V napeti? Popripade co prekontrolovat? Auto naposledy jelo v utery a vse OK, dnes je patek a ani tuk....
Zde foto cerpadla/motoru
https://www.dropbox.com/sh/w6dlz0lwr3zc ... 21D_a?dl=0
P.S.: vycetl jsem chyby z RJ, dve tamy byly, jenze pri testech sem odpojil cidlo z railu, cili ty chyby jsou asi od toho - po vymazani chyb a pokusu 2x nastartovat zadne dalsi chyby uz nevybehli.
Auto: Ford Mondeo 2.2.TDCi, rok 12/2005, najeto 145 000km (poctivych), koupeno na 97 000km a az na asi 4 vyjimky vzdy tankovana verva diesel, momentalne je v nadrzi z podlesniho tankova verva z orlenu)
Diky za jakykoli tip, co proverit, promerit. Mam podezreni na nejake cidlo, ktere dava blbe hodnoty a tak cerpadlo nepusti naftu do railu, ale nevim, zdali je to mozne, jelikoz dnes ty auta uz jsou desne chytry a se sroubovakem toho clovek moc neudela, nebo pak ten stop ventil....
Jak je tady delany plyn, cerpadlo tlakuje RAIL a jen se pri pridani plynu casteji otviraji vstriky a zvysuje se davka nafty?
EDIT - nelekejte se, pred filtrm mam instalovany predehrev nafty uz asi 3 roky - trubka co bere asi 10A a do 15-20s od zapnuti klicku ohreje naftu, ze na trubce neudrzi clovek ruku - sikovna vecicka
2. vstrik z prava ma zavity na trubce vlhke od toho, jak jsem trubku sundaval, abych zkusil, zdali dava naftu - proto je to poblite, jinak bylo vse ciste a suche
Diky
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
- ACEMajky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 126
- Registrován: 22 led 2006, 23:48
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Jinak po dobiti baterky uz ABS a ESP neproblikavaj - problikavali mezi sebou na stridacku pri startovani (hold 20 startu uz baterku trochu povysalo asi
).
No dnes sem prisel, pripojil baterku zkusil nastartovat a samo nic.
Projel sem vsechny pojstky vedle baterky a vse OK, trochu jsem povysunul relatka a zasunul, aby se taky kontakty trochu hnuly. Odpojil sem predehrev nafty (mnou pridanej), at netrapim baterku dalsima 10A. Zkusil sem nastartovat a nic...
Odpojil sem opet trubku od tretiho vstriku zleva kdyz stojim pred autem a dal ji do flasky a zkusil startovat a ejhle, pri prvnim startu se zdalo ze de vzduch s naftou a dalsi 2 starty uz curala nafta. Pripojil sem trubku na vstrik a vrm - motor hned naskocil....
A ted babo rad, kde byl problem, celou noc odpojena baterka, vyndany a zandany pojstky a odpojeni napajeni predehrevu nafty. No predehrev sem teda nechal odpojenej a prepojil sem i hadice, takze ted je predehrev radeji vyrazenej uplne a hadice jsou zapojeny jako z vyroby....
Vecer az stahnu snimky obrazovky, tak sem dam obrazky z diagnostiky - trochu mam rozhazeny hodnoty na vstrikach,a le pri zvyseni otacek na 1300ot a vice se srovnaj.
Od tomina (manik co vytvoril diagnostiku na fordy) z jineho fora mam toto info:
Neporadim, protoze nevim, ale jen doplnim pro "osvetu": tohle cerpadlo
ma jedinej akcni clen a to neni stop ventil, ale IMV ventil.
Ten ovlada mnozstvi nafty nasate do vysokotlake casti cerpadla, cimz se ovlada vystupni tlak v railu. Kdyz se tenhle IMV ventil odpoji z el.obvodu (a cerpadlo ma naftu), tak musi tlacit max. tlak.
Vsechna cidla Delphi syst. jsou popsana v tomto Delphi manualu:
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f ... =delphi#p4

No dnes sem prisel, pripojil baterku zkusil nastartovat a samo nic.
Projel sem vsechny pojstky vedle baterky a vse OK, trochu jsem povysunul relatka a zasunul, aby se taky kontakty trochu hnuly. Odpojil sem predehrev nafty (mnou pridanej), at netrapim baterku dalsima 10A. Zkusil sem nastartovat a nic...
Odpojil sem opet trubku od tretiho vstriku zleva kdyz stojim pred autem a dal ji do flasky a zkusil startovat a ejhle, pri prvnim startu se zdalo ze de vzduch s naftou a dalsi 2 starty uz curala nafta. Pripojil sem trubku na vstrik a vrm - motor hned naskocil....
A ted babo rad, kde byl problem, celou noc odpojena baterka, vyndany a zandany pojstky a odpojeni napajeni predehrevu nafty. No predehrev sem teda nechal odpojenej a prepojil sem i hadice, takze ted je predehrev radeji vyrazenej uplne a hadice jsou zapojeny jako z vyroby....
Vecer az stahnu snimky obrazovky, tak sem dam obrazky z diagnostiky - trochu mam rozhazeny hodnoty na vstrikach,a le pri zvyseni otacek na 1300ot a vice se srovnaj.
Od tomina (manik co vytvoril diagnostiku na fordy) z jineho fora mam toto info:
Neporadim, protoze nevim, ale jen doplnim pro "osvetu": tohle cerpadlo
ma jedinej akcni clen a to neni stop ventil, ale IMV ventil.
Ten ovlada mnozstvi nafty nasate do vysokotlake casti cerpadla, cimz se ovlada vystupni tlak v railu. Kdyz se tenhle IMV ventil odpoji z el.obvodu (a cerpadlo ma naftu), tak musi tlacit max. tlak.
Vsechna cidla Delphi syst. jsou popsana v tomto Delphi manualu:
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f ... =delphi#p4
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
Píšeš zde romány a žádnou užitečnou hodnotu jsi sem nedal.Cr sistem je už jinej a odpojováním hadic mnoho nezjistíš spíš vneseš do hledání jen další chyby.Začni diagnostikou a to tlakem a ovládáním imv ventilu ať viďíš tlak a hlavně co dělá jednotka s tím ventilem zda se snaží tlak zregulovat.Je klidně možné že ti zapadá nafta a to dokáže i špatnej vstřik.Další test je přepadové množství vstřiků.
čau, mám stejný problém. Stihl jsem to dnes akorát napichnout na diag. potřeboval bych data na proměření snímačů voltmetrem, osc. nemám. A umístění čidel. Zaráží mě hodnota napětí snímače tlaku paliva na liště, měřeno voltmetrem při zapnutém kličku je 5V, ale v jednotce 0,01V při startování. Obvod snímače vačky se zapisuje do chyb ECU po smazání a opětovném startování.




Čau, Nevim zda to má 2 jednotky, Zitra na to mrknu. Jedna je pod čelním sklem u spolujezdce a druhá popř. kde? Jinak stihl jsem dnes aspoň přepadový test vstřiků. V měřených hodnotách na odchylky vstřikovačů byla hodnota 0 mg na 4-tém vstřiku, u ostatních to ukazovalo 0,05 mg atd. přitom podle testu přepadu se nejvíc plnil odměrný válec na dvojce viz video.
Fordy skoro nedělám tak k tomu moc nemám, nevím zda je wow důvěryhodná diag na tyhle vozy.
https://www.youtube.com/watch?v=6eOb47D ... e=youtu.be
Fordy skoro nedělám tak k tomu moc nemám, nevím zda je wow důvěryhodná diag na tyhle vozy.
https://www.youtube.com/watch?v=6eOb47D ... e=youtu.be