Aditivum VIF a kvalita nafty

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bean69
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 04 lis 2011, 19:56
Odpovědi: 0

Aditivum VIF a kvalita nafty

Příspěvek od bean69 »

čerstvá zkušenost: koupil jsem oktavii I. 1,9TDI r.v. 2000 u které bylo nutné při startování za studena nechat otočit startér 2 až 3x než motor naskočil. Při mrazech déle. Po natankování v blízkém rakousku a aplikaci VIF, motor za všech podmínek startuje "na brnk". Už se to řešilo zde:http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=vif ale je to věčné téma. Zajímaly by mne Vaše současné zkušenosti.
VW Passat Variant GT 1,9TDi 4motion 96kw 310nm, chip 122kW 370nm, sani KN, organika, aditivum VIF, r.v.2004, 510000km
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

ja leju dlouhodobe vif....u passata AJM se mi dokonce zlepsily korekce na vstricich o 0,5 ....ja ho leju ale do nasi czech nafty a nemam se startama problemy....je to spis pro klid duse, ze kdo maze ten jede :-D
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5673
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

švagr kupil tiež octáviu 1,9tdi ASV jeden vstrekovač mal zvýšenu davku do valca tušim okolo 1,5 po pridávaní VIF do nafty cca po roku sa to upravilo
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Taky se mohu přidat, je potřeba dávat pravidelně :) opravdu to funguje!
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Jojo funguje i na benzinu,ale chce to tak 5 nádrží a zlepšení se dostaví.
OCTAVIA- ALH
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1421
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

bean69>> Proč jsi to napřed nezkusil jen s naftou z Rakouska nebo z Česka + VIF? Takhle to má prd vypovídací hodnotu protože se nedá říct co vlastně způsobilo onen zázrak (noteeth)
btw zkopíroval sem si v v Opeře mini ten odkaz který jsi zprasil spojením s ostatním textem a dovedl mě zase sem (LOL)
Moje auto tankovalo napřed v Německu, pak u nás jen Benzina a OMV kdy sem i zkusil VIF, teď jen Rakousko. Nikdy sem nic mimo pocitu nepostřehl.
Naposledy upravil(a) šulda dne 01 bře 2015, 16:32, celkem upraveno 2 x.
Člověk se pořád učí.
Jarda_6
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 23 čer 2011, 20:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jarda_6 »

Ano, funguje to. Navíc jednou za rok nechávám motor běžet na čistý VIF, vyčistí se vstřiky a srovnají korekce. Na to tu jednu pixlu obětuju....
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Začal jsem přidávat i trochu motorového oleje,cca 1dcl do 0,5 l aditiva VIF. Motor začal jít ještě klidněji,předtím jsem neměl problémy.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Dávate vif aj do PD motorov s dpf filtrom??
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
yary1
Aktivista
Příspěvky: 1050
Registrován: 08 říj 2007, 21:56
Odpovědi: 0
Bydliště: ZL

Příspěvek od yary1 »

Greatone píše:Dávate vif aj do PD motorov s dpf filtrom??
Pokud se nepletu tak VIF navysuje kourivost a to asi nebude na DPF asi zadouci..
Nepanikarim,v tichosti prihlizim.
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Proč by měl navyšovat kouřivost, ba naopak. Navyšuje cetan idex. Je vhodnej pro všechny naftový motory, tzn i PD, i CR.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
jm
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 24 lis 2009, 13:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od jm »

yary1 píše:
Greatone píše:Dávate vif aj do PD motorov s dpf filtrom??
Pokud se nepletu tak VIF navysuje kourivost a to asi nebude na DPF asi zadouci..
To si vyčetl nebo vymyslel?
bean69
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 04 lis 2011, 19:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od bean69 »

šulda píše:bean69>> Proč jsi to napřed nezkusil jen s naftou z Rakouska nebo z Česka + VIF? Takhle to má prd vypovídací hodnotu protože se nedá říct co vlastně způsobilo onen zázrak (noteeth)
btw zkopíroval sem si v v Opeře mini ten odkaz který jsi zprasil spojením s ostatním textem a dovedl mě zase sem (LOL)
Moje auto tankovalo napřed v Německu, pak u nás jen Benzina a OMV kdy sem i zkusil VIF, teď jen Rakousko. Nikdy sem nic mimo pocitu nepostřehl.
Protože pro rakouskou naftu hovoří mé dvacetileté zkušenosti. Pokaždé když natankuji naftu u nás - kdekoliv - motor víc klepe a VIFu musím dávat dvojnásobek, pokud chci aby "kultivovanost" chodu motoru byla stejná jako rakouská, německá, polská nebo maďarská. Když už jsme u toho: I s prémiovou naftou od Shelu mám špatné zkušenosti. Verva od Benziny je OK - ale ta je stejně plná aditiv. OMV Max Motion je taky OK ale po natankování se mi vždy zvedla spotřeba o až půl litru, o ceně nemluvě. Jinak cokoliv jsem za posledních 5 let u nás natankoval bylo horší než nejlevnější nafta na diskontce venku ke které se znechuceně vracím.
Ovšem pozor: Již potřetí jsem při cestě do Brna tankoval na čerpačce ONO přestože/protože deklarují (kromě ceny) naftu bez aditiv. Vždy jsem do nádrže přihodil dávku VIFu a k mému překvapení to vypadá na dobrou naftu. Jen dodám že momentálně jezdím s autem popsaným níže a rakouskou tankuji proto že je za stejnou cenu nebo levnější než u nás.
Pro "Šuldu": Věř mi, zkoušel už mockrát se stejným výsledkem. Sorry, ten odkaz byl špatný. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Je tu rovněž popsána moje zkušenost s italskou naftou.
VW Passat Variant GT 1,9TDi 4motion 96kw 310nm, chip 122kW 370nm, sani KN, organika, aditivum VIF, r.v.2004, 510000km
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tribit »

Já mám zkušenost takovou, že jsem asi ještě šmejd nenatankoval a pozoruji akorát, že některá víc pění a natankuji méně, třeba Agip, jiná tak nepění - ONO. Jinak to vždycky žere stejně, resp. odpovídá to stylu jízdy, výkon se trochu mění, ale v závislosti na počasí. Na rakouskou naftu jsem najel spoustu km, na slovenskou jen jednu nádrž, jinak je to nafta od nás, převážně Agip nebo ONO. Hlučnost taky stejná.
A VIF občas dám akorát preventivně ve velké koncentraci třeba po 30tkm :)

Myslím si, že čím hůře na tom motor je, tím více potřebuje lepší palivo oproti základu sotva plnícímu normu, ať už nafta nebo benzin.
AMF; M47/T2
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4278
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

tankuju u globusu (dodává slovnaft) ani na onu sem nepoznal rozdíl, měl sem i přísun z OMV a taky bez rozdílu, do všeho leju VIF v mírně větší dávce
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“