mondeo tddi 85 KW vaří a začínám být zoufalej

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

tady mě vážně zajíma rozuzlení problému.ale važně je divní že to dělá jen v zatěži.já osobně to na palicu nevidím.ale tady vážně těžko říct...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jinak je motor v pohodě, spotřeba normální, vše jak má být včetně výkonu?
nepropadat panice...
sharan933
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 08 led 2008, 16:25
Bydliště: slovensko

Příspěvek od sharan933 »

a ja sa priklanam k chladicu tak ma cvicilo bmw
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Dej tam novou pořádnou pumpu a bude po problému. To že jsi ji přehazoval z jinýho auta nemusí bejt správná cesta. Taky mě kdysi takhle jedno mondeo školilo asi tejden.
Elektronika auta a technika........
776 829390
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1262
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Ahoj všem, díky na tipy.

- Co se týká pumpy je vyměněna sice za jetou, ale prověřenou ve shodném voze. Původní měla profrézovanou drážku do vrtulky od rozpadlého tělesa malého termostatu. Po její výměně stoupl tlak v chladícím systému a teče vratka do expasky.

- Spotřeba je normální, výkon v normě (má to 300 000 km), voda nemizí.

- Chladič vyměním příští týden. Teď už se k tomu nedostanu. Když nepomůže, zkusím to tlakování podle origoshe. Určitě dám vědět další pokrok.
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1262
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Nevím prostě, nevím, furt to vaří, voda nevyletí bubliny nejdou, kdybych to nechal na místě hodinu ve 4 ot.\min nestane se nic, ale jak tomu dám čočku na 5 kopec, teplota letí okamžitě nahoru.

-chladič jsem dal jinej
-hadice ok
-termostaty 3
-sahary jedou
-voda čistá, olej taky
- pumpa nová

takže bud sundám hlavu, nebo to nechám svému osudu. Štve me, že na to nemůžu přijít.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Toci se sahara na spravnou stranu? Pokud bude tlacit vzduch dopredu, tak pri vysoke rychlosti nebude pres vostiny chladice proudit vzduch.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
x.gon
Přispěvovatel
Příspěvky: 379
Registrován: 17 led 2011, 13:33
Bydliště: Brno Venkov

Příspěvek od x.gon »

Tady už bych neváhal stou hlavou důle.
Multivan T5, 2.5tdi 128kw
Octa 2 FL 1.9TDI 77KW
Honda Hornet 600
Tanguero
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 04 lis 2014, 16:27

Příspěvek od Tanguero »

Pokud se nad tím zamyslím, tak se mi zdá, že někde v hlavě, nebo bloku musí být ucpaný kus chlazení. Prasklina v hlavě nebude - to by se tlakovaly hadice, ubývala voda a další srandy. Termostatem, ani chladičem to taky nebude. Píšeš, že ten motor se velice rychle ohřívá ze studeného, i teď v zimě, ve srovnání s jiným, kterému to trvá 15 min (což je normální čas pro dvoulitrový diesel). Po dobu cca 5min po startu studeného motoru je termostat zavřený a chladič mimo hru. Takže se voda ohřívá zatraceně rychle. Ještě mě napadá prokluzující vrtulka na vodní pumpě, ale píšeš, žes ji prověřil. No předtím, než sundáš palici, zkus ji přece jen vyměnit za novou. Pokud je i pumpa cajk, tak v tom motoru musí docházet k lokálnímu přehřívání. Pokud nemáš motor v zátěži (přidat otáčky, když stojíš, není zátěž), nic se neděje, voda se stíhá vracet, jakmile motor zatížíš, je průtok vody nedostatečný a motor se přehřívá. Malý test - zkus si šáhnout na hadice do/z chladiče, když máš seplé sahary. Ty se spínají podle teploty na čidle vody na motoru, takže třeba když uteče voda, tak se sahary točí jak šílené a chladič je studený.
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1262
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Ahoj, díky za reakci. Sahary se točí jak mají. Dneska jsem tomu zase hodinku dal. Dáš cihlu na plyn 4500 toček. Motor se ohřeje za 3 minuty na 87°C. Z expansky ani bublinka. Jedeš "jako blbec" 3 plnej a všechno dobrý. Dáš 5tku dobrý, přijde kopec vyletí to nahoru, vyřadíš za 10 vteřin je tam 87°C. Čidlo teploty už jsem dal taky jiný.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Když se to přehřeje, topí to fest?
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5477
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

zizalak píše:Ahoj, díky za reakci. Sahary se točí jak mají. Dneska jsem tomu zase hodinku dal. Dáš cihlu na plyn 4500 toček. Motor se ohřeje za 3 minuty na 87°C. Z expansky ani bublinka. Jedeš "jako blbec" 3 plnej a všechno dobrý. Dáš 5tku dobrý, přijde kopec vyletí to nahoru, vyřadíš za 10 vteřin je tam 87°C. Čidlo teploty už jsem dal taky jiný.
toto co popisujes mi robila na jednem aute pretočená vrtulka na vodnej pumpe ale pumpu si skušal
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
x.gon
Přispěvovatel
Příspěvky: 379
Registrován: 17 led 2011, 13:33
Bydliště: Brno Venkov

Příspěvek od x.gon »

a teplotu měříš přes čidlo v jednotce? nebo jen podle budíků? aby nelhal teploměr.
Multivan T5, 2.5tdi 128kw
Octa 2 FL 1.9TDI 77KW
Honda Hornet 600
Odpovědět

Zpět na „Ford“