mondeo tddi 85 KW vaří a začínám být zoufalej
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ahoj všem, díky na tipy.
- Co se týká pumpy je vyměněna sice za jetou, ale prověřenou ve shodném voze. Původní měla profrézovanou drážku do vrtulky od rozpadlého tělesa malého termostatu. Po její výměně stoupl tlak v chladícím systému a teče vratka do expasky.
- Spotřeba je normální, výkon v normě (má to 300 000 km), voda nemizí.
- Chladič vyměním příští týden. Teď už se k tomu nedostanu. Když nepomůže, zkusím to tlakování podle origoshe. Určitě dám vědět další pokrok.
- Co se týká pumpy je vyměněna sice za jetou, ale prověřenou ve shodném voze. Původní měla profrézovanou drážku do vrtulky od rozpadlého tělesa malého termostatu. Po její výměně stoupl tlak v chladícím systému a teče vratka do expasky.
- Spotřeba je normální, výkon v normě (má to 300 000 km), voda nemizí.
- Chladič vyměním příští týden. Teď už se k tomu nedostanu. Když nepomůže, zkusím to tlakování podle origoshe. Určitě dám vědět další pokrok.
Nevím prostě, nevím, furt to vaří, voda nevyletí bubliny nejdou, kdybych to nechal na místě hodinu ve 4 ot.\min nestane se nic, ale jak tomu dám čočku na 5 kopec, teplota letí okamžitě nahoru.
-chladič jsem dal jinej
-hadice ok
-termostaty 3
-sahary jedou
-voda čistá, olej taky
- pumpa nová
takže bud sundám hlavu, nebo to nechám svému osudu. Štve me, že na to nemůžu přijít.
-chladič jsem dal jinej
-hadice ok
-termostaty 3
-sahary jedou
-voda čistá, olej taky
- pumpa nová
takže bud sundám hlavu, nebo to nechám svému osudu. Štve me, že na to nemůžu přijít.
Pokud se nad tím zamyslím, tak se mi zdá, že někde v hlavě, nebo bloku musí být ucpaný kus chlazení. Prasklina v hlavě nebude - to by se tlakovaly hadice, ubývala voda a další srandy. Termostatem, ani chladičem to taky nebude. Píšeš, že ten motor se velice rychle ohřívá ze studeného, i teď v zimě, ve srovnání s jiným, kterému to trvá 15 min (což je normální čas pro dvoulitrový diesel). Po dobu cca 5min po startu studeného motoru je termostat zavřený a chladič mimo hru. Takže se voda ohřívá zatraceně rychle. Ještě mě napadá prokluzující vrtulka na vodní pumpě, ale píšeš, žes ji prověřil. No předtím, než sundáš palici, zkus ji přece jen vyměnit za novou. Pokud je i pumpa cajk, tak v tom motoru musí docházet k lokálnímu přehřívání. Pokud nemáš motor v zátěži (přidat otáčky, když stojíš, není zátěž), nic se neděje, voda se stíhá vracet, jakmile motor zatížíš, je průtok vody nedostatečný a motor se přehřívá. Malý test - zkus si šáhnout na hadice do/z chladiče, když máš seplé sahary. Ty se spínají podle teploty na čidle vody na motoru, takže třeba když uteče voda, tak se sahary točí jak šílené a chladič je studený.
Ahoj, díky za reakci. Sahary se točí jak mají. Dneska jsem tomu zase hodinku dal. Dáš cihlu na plyn 4500 toček. Motor se ohřeje za 3 minuty na 87°C. Z expansky ani bublinka. Jedeš "jako blbec" 3 plnej a všechno dobrý. Dáš 5tku dobrý, přijde kopec vyletí to nahoru, vyřadíš za 10 vteřin je tam 87°C. Čidlo teploty už jsem dal taky jiný.
toto co popisujes mi robila na jednem aute pretočená vrtulka na vodnej pumpe ale pumpu si skušalzizalak píše:Ahoj, díky za reakci. Sahary se točí jak mají. Dneska jsem tomu zase hodinku dal. Dáš cihlu na plyn 4500 toček. Motor se ohřeje za 3 minuty na 87°C. Z expansky ani bublinka. Jedeš "jako blbec" 3 plnej a všechno dobrý. Dáš 5tku dobrý, přijde kopec vyletí to nahoru, vyřadíš za 10 vteřin je tam 87°C. Čidlo teploty už jsem dal taky jiný.
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE