Údržba motoru 1.9 TDI 81kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Údržba motoru 1.9 TDI 81kw

Příspěvek od Ambiente2002 »

Pozdravujem vsetkych odbornikov na rotačne TDI :)

Prosim Vas o radu ohladne preventivnej udržby motora ASV, rv 2002, najazdene 270.000 km (real). Doteraz do motorovych casti nebolo vobec zasahovane, cize turbo, vstrekovace, egr, cerpadlo bez akehokolvek zasahu resp. rozoberania. Dokonca ani vaha vzduchu sa este nemenila, spojka povodna, VAG bez chybovych zapisov, spotreba dlhodobo za posledne 4 roky 5,3-5,5. Od 190.000 km davam pravidelne VIF, olej menim 15.000, vtedy vzdy menim aj vzduchovy a palivovy filter.

Moja otazka - odporuca sa preventivne napr. dat rozobrat, skontrolovat a cistit EGR, sanie, turbo, vstrekovače? Alebo pokial sa nic nedeje, tak do toho nerypat? Zaujima ma co je lepsie, auto bude mat 13 rokov a nerad by som zanedbanou udrzbou sposobil zbytocne problemy a rad by som este par 100.000 km najazdil

dakujem za pomoc!
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

maximálně bych vyčistil EGR a kouknul do sání.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Re: Údržba motoru 1.9 TDI 81kw

Příspěvek od jericho-3 »

Ambiente2002 píše:Pozdravujem vsetkych odbornikov na rotačne TDI :)

Prosim Vas o radu ohladne preventivnej udržby motora ASV, rv 2002, najazdene 270.000 km (real). Doteraz do motorovych casti nebolo vobec zasahovane, cize turbo, vstrekovace, egr, cerpadlo bez akehokolvek zasahu resp. rozoberania. Dokonca ani vaha vzduchu sa este nemenila, spojka povodna, VAG bez chybovych zapisov, spotreba dlhodobo za posledne 4 roky 5,3-5,5. Od 190.000 km davam pravidelne VIF, olej menim 15.000, vtedy vzdy menim aj vzduchovy a palivovy filter.

Moja otazka - odporuca sa preventivne napr. dat rozobrat, skontrolovat a cistit EGR, sanie, turbo, vstrekovače? Alebo pokial sa nic nedeje, tak do toho nerypat? Zaujima ma co je lepsie, auto bude mat 13 rokov a nerad by som zanedbanou udrzbou sposobil zbytocne problemy a rad by som este par 100.000 km najazdil

dakujem za pomoc!
Tohle je radostná informace, takhle to má být..Majitelé PD mohou jen tiše závidět.. :)
nepropadat panice...
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Určitě sání a egr a zaslep.A jinak jezdi.
OCTAVIA- ALH
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

STIB píše:Určitě sání a egr a zaslep.A jinak jezdi.
Zaslep EGR - ake su tam pozitiva a ake negativa zaslepenia?
Emisna kontrola je bez problemov po zaslepeni EGR?

dik za vysvetlenie
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Ambiente2002 píše:
STIB píše:Určitě sání a egr a zaslep.A jinak jezdi.
Zaslep EGR - ake su tam pozitiva a ake negativa zaslepenia?
Emisna kontrola je bez problemov po zaslepeni EGR?

dik za vysvetlenie[/quo
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=156&t=111962
OCTAVIA- ALH
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

ja jsem nazoru ze pokud to nedela kraviny tak se do toho nesrat ...vcas vymen olej a filtry, chovej se k tomu jako clovek a nebude ani potreba to toho hrabat..ani ten egr bych nezaslepoval kdyz nemas zadnej problem
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Re: Údržba motoru 1.9 TDI 81kw

Příspěvek od vendysp »

jericho-3 píše:
Ambiente2002 píše:Pozdravujem vsetkych odbornikov na rotačne TDI :)

Prosim Vas o radu ohladne preventivnej udržby motora ASV, rv 2002, najazdene 270.000 km (real). Doteraz do motorovych casti nebolo vobec zasahovane, cize turbo, vstrekovace, egr, cerpadlo bez akehokolvek zasahu resp. rozoberania. Dokonca ani vaha vzduchu sa este nemenila, spojka povodna, VAG bez chybovych zapisov, spotreba dlhodobo za posledne 4 roky 5,3-5,5. Od 190.000 km davam pravidelne VIF, olej menim 15.000, vtedy vzdy menim aj vzduchovy a palivovy filter.

Moja otazka - odporuca sa preventivne napr. dat rozobrat, skontrolovat a cistit EGR, sanie, turbo, vstrekovače? Alebo pokial sa nic nedeje, tak do toho nerypat? Zaujima ma co je lepsie, auto bude mat 13 rokov a nerad by som zanedbanou udrzbou sposobil zbytocne problemy a rad by som este par 100.000 km najazdil

dakujem za pomoc!
Tohle je radostná informace, takhle to má být..Majitelé PD mohou jen tiše závidět.. :)
zapomnel jsi dodat ze spatni majitele PD mohou zavidet....
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

vendysp píše:ja jsem nazoru ze pokud to nedela kraviny tak se do toho nesrat ...vcas vymen olej a filtry, chovej se k tomu jako clovek a nebude ani potreba to toho hrabat..ani ten egr bych nezaslepoval kdyz nemas zadnej problem

cize myslis ze ani vymontovat egr a sanie pre kontrolu a vycistenie nie je potrebne pokial nie je ziadny problem?
Jedina vec ktora mi trosku vadi je bielo-modry dym pri prvom studenom starte v dany den, ale studeny start bez dymu pri tomto aute/veku/km asi nemam cakat, ci?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No, vendyspe, řekni sám, kdy jsi naposled slyšel takovou dobrou zprávu o PD..? Samozřejmě je to logické, jednoduchost vždy vítězí... :)
nepropadat panice...
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

jericho-3 píše:No, vendyspe, řekni sám, kdy jsi naposled slyšel takovou dobrou zprávu o PD..? Samozřejmě je to logické, jednoduchost vždy vítězí... :)
treba dneska kdyz jsem na svym menil tycky stabilzatoru a drazkovej remen :-D ...jinak mas samozrejne pravdu ale je to proste o majiteli ...holt PD chce vetsi peci na kterou temer kazdej totalne sere...to zase uznej ty :-D
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

Ambiente2002 píše:
vendysp píše:ja jsem nazoru ze pokud to nedela kraviny tak se do toho nesrat ...vcas vymen olej a filtry, chovej se k tomu jako clovek a nebude ani potreba to toho hrabat..ani ten egr bych nezaslepoval kdyz nemas zadnej problem

cize myslis ze ani vymontovat egr a sanie pre kontrolu a vycistenie nie je potrebne pokial nie je ziadny problem?
Jedina vec ktora mi trosku vadi je bielo-modry dym pri prvom studenom starte v dany den, ale studeny start bez dymu pri tomto aute/veku/km asi nemam cakat, ci?
to je jen muj nazor...nekdo to treba vidi jinak...proste pokud ti auto nezere olej a ani motor neni od oleje je proste suchej...pokud jede jak ma necuka nezere moc nafty....pokud nehuci nebo nedela jiny pazvuky....pokud proste neni nikde sebemensi problem tak bych ani to sani nerozebiral kvuli kontrole....zpravidla cim vic se do toho bude bezduvodne jebat tim to bude horsi....tak to vidim ja...jinak snad kazdy TDI si za studena zahuli..kdyz nehuli za tepla na volnobeh tak lambada.....znas to ne? : TDI=Ten Dým Ignoruj
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

zkratil bych interval vymeny oleje na 10t jestli tomu chces nejak pomoct
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

vendysp píše:
jericho-3 píše:No, vendyspe, řekni sám, kdy jsi naposled slyšel takovou dobrou zprávu o PD..? Samozřejmě je to logické, jednoduchost vždy vítězí... :)
treba dneska kdyz jsem na svym menil tycky stabilzatoru a drazkovej remen :-D ...jinak mas samozrejne pravdu ale je to proste o majiteli ...holt PD chce vetsi peci na kterou temer kazdej totalne sere...to zase uznej ty :-D
Na PD-cku mam teraz nalietane viac nez tu spominanych 270 tis.. Na motor taktiez nesiahnute, zrovna tak na podvozok. Aby som to upresnil, na aute su 3x menene predne brzdy (kotuce, platnicky), vzadu boli menene len raz (pakne, bubny). A,som pozabodol, na podvozok, ano, menena prava tycka riadenia. Taktiez menene vsetky 4 loziska kolies. Taktiez alternator (v prdeli lozisko), teraz menena retaz a jej napinak (vyvazovak, preventivne, retaz bola OK, napinak mierne opotrebeny) a odporucala sa skrtiaca klapka, dnes som spozoroval, ze na pravej tycke stabilizatora, sa hore rozpada prachovka, no neklepe, 2x rozvody, nespocetne krat olej, filtre. Zadne tlmice taktiez menene, avsak po vymene ziaden rozdiel, takze to bola asi len rozmarnost. Palivak menim tak raz za 50 tis. km. Spojka povodna, aj zhavice su povodne, zacina mi celkom slusne korodovat zadny vyfuk. Takze auto super, aspon co sa tyka vynutenej udrzby. Len keby to nebol ten mrzak motor (noteeth)
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

frantisek28 píše:
vendysp píše:
jericho-3 píše:No, vendyspe, řekni sám, kdy jsi naposled slyšel takovou dobrou zprávu o PD..? Samozřejmě je to logické, jednoduchost vždy vítězí... :)
treba dneska kdyz jsem na svym menil tycky stabilzatoru a drazkovej remen :-D ...jinak mas samozrejne pravdu ale je to proste o majiteli ...holt PD chce vetsi peci na kterou temer kazdej totalne sere...to zase uznej ty :-D
Na PD-cku mam teraz nalietane viac nez tu spominanych 270 tis.. Na motor taktiez nesiahnute, zrovna tak na podvozok. Aby som to upresnil, na aute su 3x menene predne brzdy (kotuce, platnicky), vzadu boli menene len raz (pakne, bubny). A,som pozabodol, na podvozok, ano, menena prava tycka riadenia. Taktiez menene vsetky 4 loziska kolies. Taktiez alternator (v prdeli lozisko), teraz menena retaz a jej napinak (vyvazovak, preventivne, retaz bola OK, napinak mierne opotrebeny) a odporucala sa skrtiaca klapka, dnes som spozoroval, ze na pravej tycke stabilizatora, sa hore rozpada prachovka, no neklepe, 2x rozvody, nespocetne krat olej, filtre. Zadne tlmice taktiez menene, avsak po vymene ziaden rozdiel, takze to bola asi len rozmarnost. Palivak menim tak raz za 50 tis. km. Spojka povodna, aj zhavice su povodne, zacina mi celkom slusne korodovat zadny vyfuk. Takze auto super, aspon co sa tyka vynutenej udrzby. Len keby to nebol ten mrzak motor (noteeth)
ja covece nikdy s PD problem nemel...menim olej a filtry po 10 000 palivak kazdej druhej podzim....leju vif vic nez je doporuceno a obcas mu vyzenu saze poadnym protahnutim...jinak sotrebni veci co pises ty...desticky kotouce remeny cepy atd....bavim se o starych PD u me ten motor vzdycky vydrzel neskutecny veci a to panove pozor na passatu AJM, na ktery tady kazdy nadava :-D :-D :-D
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“