Údržba motoru 1.9 TDI 81kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
na rotačku nedám dopustit, ale na PD taky nenadávám. Rotačka má tu nevýhodu,že se nedávala do žádný kloudný karoserie. Možná tak A6 C5. OI je sice ikona, ale v dnešní době je už trochu out..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Vím, že máš v tomhle pravdu, a PD křivdím, ale pokud je nějaký mechanický problém, je u PD z toho pomalu GO a náklady rostou. Samozřejmě vše zamlžuje to, že málokdo ví, kolik má jeho motor najeto.
Člověk si při opravách spíš připadá jako nákupčí dílů a krmič specializovaných firem a různých upravců , specialistů , kteří bohudík znají řešení debilní konstrukce /např. Sharik 4krát4/. Rotačka je proto poslední záblesk smysluplné konstrukce , která myslí na peněženku majitele..Ale bohužel už moc nejsou...
Člověk si při opravách spíš připadá jako nákupčí dílů a krmič specializovaných firem a různých upravců , specialistů , kteří bohudík znají řešení debilní konstrukce /např. Sharik 4krát4/. Rotačka je proto poslední záblesk smysluplné konstrukce , která myslí na peněženku majitele..Ale bohužel už moc nejsou...
nepropadat panice...
no jo proto se musi dbat aby ten mechanickej problem nebyljericho-3 píše:Vím, že máš v tomhle pravdu, a PD křivdím, ale pokud je nějaký mechanický problém, je u PD z toho pomalu GO a náklady rostou. Samozřejmě vše zamlžuje to, že málokdo ví, kolik má jeho motor najeto.
Člověk si při opravách spíš připadá jako nákupčí dílů a krmič specializovaných firem a různých upravců , specialistů , kteří bohudík znají řešení debilní konstrukce /např. Sharik 4krát4/. Rotačka je proto poslední záblesk smysluplné konstrukce , která myslí na peněženku majitele..Ale bohužel už moc nejsou...
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
-
Ambiente2002
- Sběrač informací
- Příspěvky: 29
- Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Ahojte, skusme sa vratit k preventivnej udrzbe TDI motorov s rotacnymi cerpadlami 
Zhrniem odporucania z doterajsej diskusie:
- vycistit EGR a sanie so zaslepenim (toto zrejme zatial nebudem riesit, a teda rypat do toho pokial sa nevyskytne problem)
- znizit vymenny interval oleja a filtrov z 15 na 10 tis.km - toto idem hned zrealizovat, prave mam 10.000 od vymeny
a urcite ocenim vsetky dalsie rady skusenych majitelov a odbornikov, vopred za ne dakujem!
... este doplnim prevadzkove podmienky v akych auto jazdi:
+ v ramci prevencie uz cca rok tankujem len v rakusku (na Avanti, mam to 13km z prace na tuto pumpu hned za hranicami), mala by tam byt kvalitnejsia resp. menej sirnata nafta, napriek tomu pridavam vzdy aj VIF
+ jazdime prevazne v rozsahu 2-3 tis. otacok, najnizsia mozna spotreba nie je priorita (denne trasy 2x13km cez mesto a obchvat v BA + minimalne raz za mesiac 2x250km po dialnici kedy na par minut vyuzijem otacky az po hranicu cervenych na rychlostiach 3/4/5) Dochladzovanie je samozrejmost, po dialnicnej jazde mam vzdy este 20-60 km okresnych ciest
Zhrniem odporucania z doterajsej diskusie:
- vycistit EGR a sanie so zaslepenim (toto zrejme zatial nebudem riesit, a teda rypat do toho pokial sa nevyskytne problem)
- znizit vymenny interval oleja a filtrov z 15 na 10 tis.km - toto idem hned zrealizovat, prave mam 10.000 od vymeny
a urcite ocenim vsetky dalsie rady skusenych majitelov a odbornikov, vopred za ne dakujem!
... este doplnim prevadzkove podmienky v akych auto jazdi:
+ v ramci prevencie uz cca rok tankujem len v rakusku (na Avanti, mam to 13km z prace na tuto pumpu hned za hranicami), mala by tam byt kvalitnejsia resp. menej sirnata nafta, napriek tomu pridavam vzdy aj VIF
+ jazdime prevazne v rozsahu 2-3 tis. otacok, najnizsia mozna spotreba nie je priorita (denne trasy 2x13km cez mesto a obchvat v BA + minimalne raz za mesiac 2x250km po dialnici kedy na par minut vyuzijem otacky az po hranicu cervenych na rychlostiach 3/4/5) Dochladzovanie je samozrejmost, po dialnicnej jazde mam vzdy este 20-60 km okresnych ciest
odpovedel sis sam ...nech to vsechno jak jsi napsal v poslednim prispevku a jezdi jezdi jezdi a uzivej si ze nemusis porad opravovat ....jeste palivak vymen aspon jednou za dva roky....nebo 30 000...ikdyz na tu rakouskou by dal i vic...kdyz to budes delat jako jsi to ted napsal tak se ti auto odvdeci....obcas mu vyhnat pavouky z vyfuku
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
má to pár dětských nemocí, ale když se vybere typ motoru co jich má nejmíň, těm se předejde nebo řeší hned, tak to pak celkem fachá.
Taky jsem na PD dělal všechno vyhlášený. Záslepky zavařil, chycený hydra vyměnil, vačka to přežila naštestí, nový šály na vačku se šroubama,EGR sáknul,příruba pod rozvodovým kolem klasicky sákla v rohu. S tím rozvody,gufera,napínák,preventivně když byla dole vana tak helicoil na vypoušťák. Ještě přetěsním vstřiky a nechám je vyzkoušet na stolici až bude čas. Stálo to 10tis. v dílech, ale zase mám klid a snad to dalších 250tis km nahrká.
Taky jsem na PD dělal všechno vyhlášený. Záslepky zavařil, chycený hydra vyměnil, vačka to přežila naštestí, nový šály na vačku se šroubama,EGR sáknul,příruba pod rozvodovým kolem klasicky sákla v rohu. S tím rozvody,gufera,napínák,preventivně když byla dole vana tak helicoil na vypoušťák. Ještě přetěsním vstřiky a nechám je vyzkoušet na stolici až bude čas. Stálo to 10tis. v dílech, ale zase mám klid a snad to dalších 250tis km nahrká.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
ja covece nikdy takovy problemy na PD nemel ...musim to teda zaklepat aby to neprislo ale mam 260 000 a vsechno krom spojky puvodni....Biimbo píše:má to pár dětských nemocí, ale když se vybere typ motoru co jich má nejmíň, těm se předejde nebo řeší hned, tak to pak celkem fachá.
Taky jsem na PD dělal všechno vyhlášený. Záslepky zavařil, chycený hydra vyměnil, vačka to přežila naštestí, nový šály na vačku se šroubama,EGR sáknul,příruba pod rozvodovým kolem klasicky sákla v rohu. S tím rozvody,gufera,napínák,preventivně když byla dole vana tak helicoil na vypoušťák. Ještě přetěsním vstřiky a nechám je vyzkoušet na stolici až bude čas. Stálo to 10tis. v dílech, ale zase mám klid a snad to dalších 250tis km nahrká.
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
Až ti kus toho hnusu vletí do válce,přesně do 3 válce,tak už se v tom fakt rýpat nebudeš.Ambiente2002 píše:Ahojte, skusme sa vratit k preventivnej udrzbe TDI motorov s rotacnymi cerpadlami
Zhrniem odporucania z doterajsej diskusie:
- vycistit EGR a sanie so zaslepenim (toto zrejme zatial nebudem riesit, a teda rypat do toho pokial sa nevyskytne problem)
- znizit vymenny interval oleja a filtrov z 15 na 10 tis.km - toto idem hned zrealizovat, prave mam 10.000 od vymeny
a urcite ocenim vsetky dalsie rady skusenych majitelov a odbornikov, vopred za ne dakujem!
... este doplnim prevadzkove podmienky v akych auto jazdi:
+ v ramci prevencie uz cca rok tankujem len v rakusku (na Avanti, mam to 13km z prace na tuto pumpu hned za hranicami), mala by tam byt kvalitnejsia resp. menej sirnata nafta, napriek tomu pridavam vzdy aj VIF
+ jazdime prevazne v rozsahu 2-3 tis. otacok, najnizsia mozna spotreba nie je priorita (denne trasy 2x13km cez mesto a obchvat v BA + minimalne raz za mesiac 2x250km po dialnici kedy na par minut vyuzijem otacky az po hranicu cervenych na rychlostiach 3/4/5) Dochladzovanie je samozrejmost, po dialnicnej jazde mam vzdy este 20-60 km okresnych ciest
OCTAVIA- ALH
a az ti motor cucne olej tak se v tom uz taky hrabat nebudes......a az se ti urve setrvak a utrhne ti dva prsty protoze ti vyleti u pedalu, tak se v tom uz taky hrabat nebudes.....a az ti uleti kolo taky se v tom hrabat nebudes....takze bys mel vlastne udelat generalku


Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
[quote="vendysp"]a az ti motor cucne olej tak se v tom uz taky hrabat nebudes......a az se ti urve setrvak a utrhne ti dva prsty protoze ti vyleti u pedalu, tak se v tom uz taky hrabat nebudes.....a az ti uleti kolo taky se v tom hrabat nebudes....takze bys mel vlastne udelat generalku
[/quote
Jdi se najíst,kecáš z hladu.
[/quoteJdi se najíst,kecáš z hladu.
OCTAVIA- ALH
Naprosto souhlasím se vším co vendysp píše. Nedělal bych vůbec nic a jenom jezdil a dodržoval nařízené intervaly pro výměny, jak stanovují výrobci. Žádných 10 000 km na olej a 30 000 na palivák. Jen pro zajímavost: tady v našem pardubickém Paramu dělali ve své laboratoři zkoušky různých olejů /ne jen vlastních/, které měly za sebou více než 20 000 km v normální provozu a byly naprosto funkční. Já když měním palivák /a někdy i po 90 000 km/, tak se do něj vždy ze zvědavosti podívám. Ještě nikdy nebyl nějak moc "zahnojenej" a ani na zimních startech se mi to negativně neprojevilo. Vyčištění EGRu a sacího potrubí bych udělal až při rozvodech. Pokud se používá normální palivo, tak žádné utržení "sajrajtu" nehrozí, ani když je na stěnách sacího potrubí již centimetrová vrstva nánosu. Ta tam dokonale drží stejně jako v EGRu.
Chceš-li však mít klid na duši, tak si udělej log akcelerace se skupinami 3,10,11 a podívej se, zda máš dostatek vzduchu na váze /nebo ho dej sem a mi Ti řekneme/. Teprve pokud by bylo vzduchu málo, tak bych se na EGR a sací potrubí podíval.
Chceš-li však mít klid na duši, tak si udělej log akcelerace se skupinami 3,10,11 a podívej se, zda máš dostatek vzduchu na váze /nebo ho dej sem a mi Ti řekneme/. Teprve pokud by bylo vzduchu málo, tak bych se na EGR a sací potrubí podíval.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
s tim setrvakem se to stalo ...vylitnul u pedalu a kamosovi amputovali dva prsty na nohou...ale cumel jsem na to jak hovado teda...nekde mozna jeste najdu fotkujericho-3 píše:Jen pro zajímavost, ono se to vendyspe opravdu stalo s tím setrvákem, nebo to byla nadsázka? Nebyla tam spíš bomba?
Naposledy upravil(a) vendysp dne 08 bře 2015, 17:47, celkem upraveno 1 x.
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
STIB píše:takovych vtipu mame doma a ani na nich neutirame prachvendysp píše:a az ti motor cucne olej tak se v tom uz taky hrabat nebudes......a az se ti urve setrvak a utrhne ti dva prsty protoze ti vyleti u pedalu, tak se v tom uz taky hrabat nebudes.....a az ti uleti kolo taky se v tom hrabat nebudes....takze bys mel vlastne udelat generalku![]()
![]()
![]()
[/quote
Jdi se najíst,kecáš z hladu.
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)