Údržba motoru 1.9 TDI 81kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

na rotačku nedám dopustit, ale na PD taky nenadávám. Rotačka má tu nevýhodu,že se nedávala do žádný kloudný karoserie. Možná tak A6 C5. OI je sice ikona, ale v dnešní době je už trochu out..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vím, že máš v tomhle pravdu, a PD křivdím, ale pokud je nějaký mechanický problém, je u PD z toho pomalu GO a náklady rostou. Samozřejmě vše zamlžuje to, že málokdo ví, kolik má jeho motor najeto.
Člověk si při opravách spíš připadá jako nákupčí dílů a krmič specializovaných firem a různých upravců , specialistů , kteří bohudík znají řešení debilní konstrukce /např. Sharik 4krát4/. Rotačka je proto poslední záblesk smysluplné konstrukce , která myslí na peněženku majitele..Ale bohužel už moc nejsou... :)
nepropadat panice...
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

jericho-3 píše:Vím, že máš v tomhle pravdu, a PD křivdím, ale pokud je nějaký mechanický problém, je u PD z toho pomalu GO a náklady rostou. Samozřejmě vše zamlžuje to, že málokdo ví, kolik má jeho motor najeto.
Člověk si při opravách spíš připadá jako nákupčí dílů a krmič specializovaných firem a různých upravců , specialistů , kteří bohudík znají řešení debilní konstrukce /např. Sharik 4krát4/. Rotačka je proto poslední záblesk smysluplné konstrukce , která myslí na peněženku majitele..Ale bohužel už moc nejsou... :)
no jo proto se musi dbat aby ten mechanickej problem nebyl :-D kamos ma treba motor 1Z podle vsech nesmrelnej motor ale jemu se to sere jak jen muze......uz jsme ale poradne (offtopic)
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

Ahojte, skusme sa vratit k preventivnej udrzbe TDI motorov s rotacnymi cerpadlami :)
Zhrniem odporucania z doterajsej diskusie:

- vycistit EGR a sanie so zaslepenim (toto zrejme zatial nebudem riesit, a teda rypat do toho pokial sa nevyskytne problem)
- znizit vymenny interval oleja a filtrov z 15 na 10 tis.km - toto idem hned zrealizovat, prave mam 10.000 od vymeny

a urcite ocenim vsetky dalsie rady skusenych majitelov a odbornikov, vopred za ne dakujem!



... este doplnim prevadzkove podmienky v akych auto jazdi:
+ v ramci prevencie uz cca rok tankujem len v rakusku (na Avanti, mam to 13km z prace na tuto pumpu hned za hranicami), mala by tam byt kvalitnejsia resp. menej sirnata nafta, napriek tomu pridavam vzdy aj VIF
+ jazdime prevazne v rozsahu 2-3 tis. otacok, najnizsia mozna spotreba nie je priorita (denne trasy 2x13km cez mesto a obchvat v BA + minimalne raz za mesiac 2x250km po dialnici kedy na par minut vyuzijem otacky az po hranicu cervenych na rychlostiach 3/4/5) Dochladzovanie je samozrejmost, po dialnicnej jazde mam vzdy este 20-60 km okresnych ciest
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

odpovedel sis sam ...nech to vsechno jak jsi napsal v poslednim prispevku a jezdi jezdi jezdi a uzivej si ze nemusis porad opravovat ....jeste palivak vymen aspon jednou za dva roky....nebo 30 000...ikdyz na tu rakouskou by dal i vic...kdyz to budes delat jako jsi to ted napsal tak se ti auto odvdeci....obcas mu vyhnat pavouky z vyfuku
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

má to pár dětských nemocí, ale když se vybere typ motoru co jich má nejmíň, těm se předejde nebo řeší hned, tak to pak celkem fachá.
Taky jsem na PD dělal všechno vyhlášený. Záslepky zavařil, chycený hydra vyměnil, vačka to přežila naštestí, nový šály na vačku se šroubama,EGR sáknul,příruba pod rozvodovým kolem klasicky sákla v rohu. S tím rozvody,gufera,napínák,preventivně když byla dole vana tak helicoil na vypoušťák. Ještě přetěsním vstřiky a nechám je vyzkoušet na stolici až bude čas. Stálo to 10tis. v dílech, ale zase mám klid a snad to dalších 250tis km nahrká.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

Biimbo píše:má to pár dětských nemocí, ale když se vybere typ motoru co jich má nejmíň, těm se předejde nebo řeší hned, tak to pak celkem fachá.
Taky jsem na PD dělal všechno vyhlášený. Záslepky zavařil, chycený hydra vyměnil, vačka to přežila naštestí, nový šály na vačku se šroubama,EGR sáknul,příruba pod rozvodovým kolem klasicky sákla v rohu. S tím rozvody,gufera,napínák,preventivně když byla dole vana tak helicoil na vypoušťák. Ještě přetěsním vstřiky a nechám je vyzkoušet na stolici až bude čas. Stálo to 10tis. v dílech, ale zase mám klid a snad to dalších 250tis km nahrká.
ja covece nikdy takovy problemy na PD nemel ...musim to teda zaklepat aby to neprislo ale mam 260 000 a vsechno krom spojky puvodni....
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Ambiente2002 píše:Ahojte, skusme sa vratit k preventivnej udrzbe TDI motorov s rotacnymi cerpadlami :)
Zhrniem odporucania z doterajsej diskusie:

- vycistit EGR a sanie so zaslepenim (toto zrejme zatial nebudem riesit, a teda rypat do toho pokial sa nevyskytne problem)
- znizit vymenny interval oleja a filtrov z 15 na 10 tis.km - toto idem hned zrealizovat, prave mam 10.000 od vymeny

a urcite ocenim vsetky dalsie rady skusenych majitelov a odbornikov, vopred za ne dakujem!



... este doplnim prevadzkove podmienky v akych auto jazdi:
+ v ramci prevencie uz cca rok tankujem len v rakusku (na Avanti, mam to 13km z prace na tuto pumpu hned za hranicami), mala by tam byt kvalitnejsia resp. menej sirnata nafta, napriek tomu pridavam vzdy aj VIF
+ jazdime prevazne v rozsahu 2-3 tis. otacok, najnizsia mozna spotreba nie je priorita (denne trasy 2x13km cez mesto a obchvat v BA + minimalne raz za mesiac 2x250km po dialnici kedy na par minut vyuzijem otacky az po hranicu cervenych na rychlostiach 3/4/5) Dochladzovanie je samozrejmost, po dialnicnej jazde mam vzdy este 20-60 km okresnych ciest
Až ti kus toho hnusu vletí do válce,přesně do 3 válce,tak už se v tom fakt rýpat nebudeš.
OCTAVIA- ALH
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

a az ti motor cucne olej tak se v tom uz taky hrabat nebudes......a az se ti urve setrvak a utrhne ti dva prsty protoze ti vyleti u pedalu, tak se v tom uz taky hrabat nebudes.....a az ti uleti kolo taky se v tom hrabat nebudes....takze bys mel vlastne udelat generalku (LOL) (LOL) (LOL) (LOL)
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

[quote="vendysp"]a az ti motor cucne olej tak se v tom uz taky hrabat nebudes......a az se ti urve setrvak a utrhne ti dva prsty protoze ti vyleti u pedalu, tak se v tom uz taky hrabat nebudes.....a az ti uleti kolo taky se v tom hrabat nebudes....takze bys mel vlastne udelat generalku (LOL) (LOL) (LOL) (LOL)[/quote

Jdi se najíst,kecáš z hladu.
OCTAVIA- ALH
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jen pro zajímavost, ono se to vendyspe opravdu stalo s tím setrvákem, nebo to byla nadsázka? Nebyla tam spíš bomba? :)
nepropadat panice...
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

údržbu neřeš, max vyčisti to sání a zaslep egr (stačí odpojit a ucpat hadičku) olej měň po 10 vzduch a naftu každej druhej olej a jezdi (noteeth) čas od času tomu prožeň pérka at si to vysaje oleje z IC a nezatuhne turbo...
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Naprosto souhlasím se vším co vendysp píše. Nedělal bych vůbec nic a jenom jezdil a dodržoval nařízené intervaly pro výměny, jak stanovují výrobci. Žádných 10 000 km na olej a 30 000 na palivák. Jen pro zajímavost: tady v našem pardubickém Paramu dělali ve své laboratoři zkoušky různých olejů /ne jen vlastních/, které měly za sebou více než 20 000 km v normální provozu a byly naprosto funkční. Já když měním palivák /a někdy i po 90 000 km/, tak se do něj vždy ze zvědavosti podívám. Ještě nikdy nebyl nějak moc "zahnojenej" a ani na zimních startech se mi to negativně neprojevilo. Vyčištění EGRu a sacího potrubí bych udělal až při rozvodech. Pokud se používá normální palivo, tak žádné utržení "sajrajtu" nehrozí, ani když je na stěnách sacího potrubí již centimetrová vrstva nánosu. Ta tam dokonale drží stejně jako v EGRu.
Chceš-li však mít klid na duši, tak si udělej log akcelerace se skupinami 3,10,11 a podívej se, zda máš dostatek vzduchu na váze /nebo ho dej sem a mi Ti řekneme/. Teprve pokud by bylo vzduchu málo, tak bych se na EGR a sací potrubí podíval.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

jericho-3 píše:Jen pro zajímavost, ono se to vendyspe opravdu stalo s tím setrvákem, nebo to byla nadsázka? Nebyla tam spíš bomba? :)
s tim setrvakem se to stalo ...vylitnul u pedalu a kamosovi amputovali dva prsty na nohou...ale cumel jsem na to jak hovado teda...nekde mozna jeste najdu fotku
Naposledy upravil(a) vendysp dne 08 bře 2015, 17:47, celkem upraveno 1 x.
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

STIB píše:
vendysp píše:a az ti motor cucne olej tak se v tom uz taky hrabat nebudes......a az se ti urve setrvak a utrhne ti dva prsty protoze ti vyleti u pedalu, tak se v tom uz taky hrabat nebudes.....a az ti uleti kolo taky se v tom hrabat nebudes....takze bys mel vlastne udelat generalku (LOL) (LOL) (LOL) (LOL)[/quote

Jdi se najíst,kecáš z hladu.
takovych vtipu mame doma a ani na nich neutirame prach
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“