Mám Golfa V 77 KW, 1.9 TDi. Čerstvě po rozvodech, výměna volnoběžky altíku.
Proč výměna té volnoběžky? Ozývalo se mi klepání, pravidelné ale v nepravidelných intervalech, jen na volnoběh. Při přidání plynu na neutrál - klepání zmizí. Ozývá se to ze strany spolujezdce na pravé straně motoru. Mechanik si myslel, že to jde od alternátoru, vyměnil zadřenou volnoběžku ale problém je tu stále. Je to takové kovové klepání. Dvojhmota to není, nemizí to po sešlápnutí spojky. Když jsme to hodili na zvedák tak jak na sviňu to zmizelo. Někdy se stane, že to zmizí a je klid týden a pak týden to zase otravuje. Přišlo mi, že nejvíce to klepe, když je auto v pohybu na neutrál.
2. věc - je slabý alternátor či baterka? Někdy se mi stává, že z 800 otáček to šupne samo na 1000rpm, auto začne vibrovat a pracovat, je to děsivé stát na křižovatce, čekat, a auto vám z ničeho nic začne pracovat. Mám podezření na alternátor, protože na volnoběh mi rychle problíkávají světla v kabině, normálně si toho nevšimnete ale je to vidno. Při přidání trocha plynu svítí normálně.

Děkuji za případné odpovědi.