Nelze načíst některé jednotky

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

wtms
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 31 pro 2013, 10:20

Nelze načíst některé jednotky

Příspěvek od wtms »

Ahoj, mám problém s diagnostikou na OI, 2003, 2.0, 85kW, nejde se mi připojit k několika řídícím jednotkám, připojím se pouze k ABS, komfortce a k 4x4. Ostatní jednotky nekomunikují. Mám to už delší dobu, ale auto normálně jezdilo, tak jsem to neřešil, teď má motor nepravidelný chod, cuká,…, potřebuji se tedy koknout na chyby v řídící jednotce motoru. Zkoušel jsem všechno možný, odpojit baterku na několik hodin, odpojit některé řídící jednotky (ABS, airbagy, rádio) a načíst nefunkční jednotky, proměřit k-line k řídící jednotce motoru, vše bez úspěchu. Mám podezření, že by jedna z jednotek, která nekomunikuje způsobovala nemožnost se připojit k dalším jednotkám. Samozřejmě budíky jsem se neodvážil zkusit odpojit a zkusit načíst řídící jednotku motoru, abych si nerozhodil imobilizér, pak bych byl úplně v pr… Napadá mě už jen zkusit odpojit k-line z řídící jednotky motoru a přímo z diagnostické zásuvky napojit K-line přímo do řídící jednotky motoru (tedy odpojil bych na K-line ostatní jednotky), ale nevím, jestli bych si i tímto nerozhodil imobilizér nebo něco jiného, neví někdo? Je K-line na OI facelift pouze na diagnostiku a jednotky komunikují mezi sebou výhradně přes CAN, tedy odpojení K-line z řídící jednotky motoru by ničemu nevadilo? Nebo po K-line komunikují i jednotky mezi sebou? Nebo nemá někdo další nápady, čím by to mohlo být a co dál zkusit?
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

nemáš před kostkou pro rádio nějaký HF?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Re: Nelze načíst některé jednotky

Příspěvek od sky59 »

wtms píše:Ahoj, mám problém s diagnostikou na OI, 2003
mas pravdu, inzeniri to dojeb *ali ako mohli

tiez somriesil nejake veci a aj ked airbagy mali K tak neslo do K na obd2 ale cez gate na can a pritommalo aj can

uz si zistil ze cez co ti ide cez obd2 ci je can alebo K?

skus si v kabli odpojit K a budes mudrejsi co ide, mozno sa dodrbkala nejaka gate a ide ti iba to co je aj na K linke, ak ti po odpojeni nepojde nic tak ti nebezi can gate

ak mas vcds a hexcan ten to prepina automaticky a potom je z toho jeden jelen
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
wtms
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 31 pro 2013, 10:20

Příspěvek od wtms »

Ladas píše:nemáš před kostkou pro rádio nějaký HF?
Pokud HF=Handsfree, tak nemám.
wtms
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 31 pro 2013, 10:20

Re: Nelze načíst některé jednotky

Příspěvek od wtms »

sky59 píše:
wtms píše:Ahoj, mám problém s diagnostikou na OI, 2003
mas pravdu, inzeniri to dojeb *ali ako mohli

tiez somriesil nejake veci a aj ked airbagy mali K tak neslo do K na obd2 ale cez gate na can a pritommalo aj can

uz si zistil ze cez co ti ide cez obd2 ci je can alebo K?

skus si v kabli odpojit K a budes mudrejsi co ide, mozno sa dodrbkala nejaka gate a ide ti iba to co je aj na K linke, ak ti po odpojeni nepojde nic tak ti nebezi can gate

ak mas vcds a hexcan ten to prepina automaticky a potom je z toho jeden jelen
Mám VCDS+hexcan a měl jsem zato, že diagnostika jde na OI pouze přes K-line. Vzhledem k tomu, že auto jde nestartovat, tak musí komunikace mezi budíkama a řídící jednotkou fungovat, ale nevím jestli mezi sebou komunikují přes CAN nebo K-line.
Naposledy upravil(a) wtms dne 06 čer 2015, 19:21, celkem upraveno 1 x.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Re: Nelze načíst některé jednotky

Příspěvek od sky59 »

teraz si to zamotal...co ma spolocna communikacia s tym ze sa nenapichnes na niektore rj? mam za to ze nic

ty predsa ides do auto cez obd2 alebo nie?

v aute su gaty ktore robia z auta pavuka, poprepajane krizom krazom, komunikaciu medzi rj a immo podla mna na obd2 vobec nevidis
Naposledy upravil(a) sky59 dne 06 čer 2015, 19:39, celkem upraveno 1 x.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
wtms
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 31 pro 2013, 10:20

Re: Nelze načíst některé jednotky

Příspěvek od wtms »

sky59 píše:teraz si to zamotal...co ma spolocna communikacia s tym ze sa nenapichnes na niektore rj? mam za to ze nic

ty predsa ides do auto cez obd2 alebo nie?

v aute su gaty ktore robia z auta pavuka, poprepajane krizom krazom, komunikaciu medzi rj a immo podla mna na obd2 vobec nevidis
Ano, přes OBD2, komunikaci mezi řj nevidím ani nepotřebuji vidět, jde mi o to jestli řj komunikují mezi sebou pouze po CAN, tak bych mohl z řj motoru odpojit K-line a zapojit přímo do diagnostické zásuvky, aby na K-line měl pouze řj motoru a otestovat zda se takto připojím k řj motoru. Pokud komunikují po K-line a já bych toto udělal, tak se zablokuje imobilizér a auto nenastartuji.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Re: Nelze načíst některé jednotky

Příspěvek od sky59 »

wtms píše:
sky59 píše:teraz si to zamotal...co ma spolocna communikacia s tym ze sa nenapichnes na niektore rj? mam za to ze nic

ty predsa ides do auto cez obd2 alebo nie?

v aute su gaty ktore robia z auta pavuka, poprepajane krizom krazom, komunikaciu medzi rj a immo podla mna na obd2 vobec nevidis
Ano, přes OBD2, komunikaci mezi řj nevidím ani nepotřebuji vidět, jde mi o to jestli řj komunikují mezi sebou pouze po CAN, tak bych mohl z řj motoru odpojit K-line a zapojit přímo do diagnostické zásuvky, aby na K-line měl pouze řj motoru a otestovat zda se takto připojím k řj motoru. Pokud komunikují po K-line a já bych toto udělal, tak se zablokuje imobilizér a auto nenastartuji.
ako som uz pisal, v aute su gaty, tie oddeluju navzajom can a k zbernice, mozno mas v aute aj 10 samostatnych canov a urcite nie su vyvedene na obd2, can na odb2 je z jedneho gatu ktory do auta dalej komunikuje po canoch a kckach a zaroven filtruje aku spravu ti dovoli dalej preposlat, ak odpojis v obd2 can a k urcite tym nic neovplycnis v aute
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
wtms
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 31 pro 2013, 10:20

Re: Nelze načíst některé jednotky

Příspěvek od wtms »

sky59 píše:
wtms píše:
sky59 píše:teraz si to zamotal...co ma spolocna communikacia s tym ze sa nenapichnes na niektore rj? mam za to ze nic

ty predsa ides do auto cez obd2 alebo nie?

v aute su gaty ktore robia z auta pavuka, poprepajane krizom krazom, komunikaciu medzi rj a immo podla mna na obd2 vobec nevidis
Ano, přes OBD2, komunikaci mezi řj nevidím ani nepotřebuji vidět, jde mi o to jestli řj komunikují mezi sebou pouze po CAN, tak bych mohl z řj motoru odpojit K-line a zapojit přímo do diagnostické zásuvky, aby na K-line měl pouze řj motoru a otestovat zda se takto připojím k řj motoru. Pokud komunikují po K-line a já bych toto udělal, tak se zablokuje imobilizér a auto nenastartuji.
ako som uz pisal, v aute su gaty, tie oddeluju navzajom can a k zbernice, mozno mas v aute aj 10 samostatnych canov a urcite nie su vyvedene na obd2, can na odb2 je z jedneho gatu ktory do auta dalej komunikuje po canoch a kckach a zaroven filtruje aku spravu ti dovoli dalej preposlat, ak odpojis v obd2 can a k urcite tym nic neovplycnis v aute
Nevím jestli chápeš co chci zkusit, chci napojit K-line z řj motoru přímo do diagnostické zásuvky, tedy vodič K-line u řj motoru přestřihnout na vodič od řj napojit kus vodiče a ten zapojit přímo do diagnostické zásuvky místo vodiče K-line, tedy řj motoru bude mít K-line odpojené od všech ostatních jednotek a nebude tak moci po K-line komunikovat s ostatními jednotkami, otázka zní jestli se pak něco nestane?
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Re: Nelze načíst některé jednotky

Příspěvek od sky59 »

wtms píše:
sky59 píše:
wtms píše: Ano, přes OBD2, komunikaci mezi řj nevidím ani nepotřebuji vidět, jde mi o to jestli řj komunikují mezi sebou pouze po CAN, tak bych mohl z řj motoru odpojit K-line a zapojit přímo do diagnostické zásuvky, aby na K-line měl pouze řj motoru a otestovat zda se takto připojím k řj motoru. Pokud komunikují po K-line a já bych toto udělal, tak se zablokuje imobilizér a auto nenastartuji.
aha... strihat urcite nie ale mozes ho vyviest na zasuvku tak ako je a potom uvidis ked das vyhladavat jednotky co a kam to ako K este v aute ide, najskor objavis nejaky gate, strihat nie ale rovno na to ano tak ako to je

ako som uz pisal, v aute su gaty, tie oddeluju navzajom can a k zbernice, mozno mas v aute aj 10 samostatnych canov a urcite nie su vyvedene na obd2, can na odb2 je z jedneho gatu ktory do auta dalej komunikuje po canoch a kckach a zaroven filtruje aku spravu ti dovoli dalej preposlat, ak odpojis v obd2 can a k urcite tym nic neovplycnis v aute
Nevím jestli chápeš co chci zkusit, chci napojit K-line z řj motoru přímo do diagnostické zásuvky, tedy vodič K-line u řj motoru přestřihnout na vodič od řj napojit kus vodiče a ten zapojit přímo do diagnostické zásuvky místo vodiče K-line, tedy řj motoru bude mít K-line odpojené od všech ostatních jednotek a nebude tak moci po K-line komunikovat s ostatními jednotkami, otázka zní jestli se pak něco nestane?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
leonardino
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2009, 14:36
Bydliště: Brno, Kutná Hora

Příspěvek od leonardino »

Zrovna u oktavky ale komunikace probiha primo přes k-line snad jenom jednotka motoru jede po canu do budiku a tam se data prevadeji na k-line. Zalezi jestli kabel je origo, jestli je tam dodelane radio, nebo to opravdu blokuje nektera z jednotek. Budiky klidne odpoj, ale nestartuj, se zapnutym zapalovanim uvidíš hned, jestli toho nactes vic, nebo je to stejne.
wtms
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 31 pro 2013, 10:20

Příspěvek od wtms »

leonardino píše:Zrovna u oktavky ale komunikace probiha primo přes k-line snad jenom jednotka motoru jede po canu do budiku a tam se data prevadeji na k-line. Zalezi jestli kabel je origo, jestli je tam dodelane radio, nebo to opravdu blokuje nektera z jednotek. Budiky klidne odpoj, ale nestartuj, se zapnutym zapalovanim uvidíš hned, jestli toho nactes vic, nebo je to stejne.
Dočetl jsem se, že pokud odpojím budíky a zapnu zapalování, tak se mi zablokuje imobilizér.
leonardino
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2009, 14:36
Bydliště: Brno, Kutná Hora

Příspěvek od leonardino »

Taky to ted nevim na 100% ale zkus to tim jednodusim, jakej mas kabel, jaky je radio atd.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

nezablokuje jen se zapíše do chyb že nevidí řj motoru budíky a nechytne ti to
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
wtms
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 31 pro 2013, 10:20

Příspěvek od wtms »

Ladas píše:nezablokuje jen se zapíše do chyb že nevidí řj motoru budíky a nechytne ti to
Na více místech jsem se dočetl, že zablokuje! Pokud by se mi to stalo, tak bych byl totálně v pr...

http://www.skodaoctavia.cz/diskuze/budiky
http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavi ... taz-budiku
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“