velmi vysoká spotreba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
velmi vysoká spotreba
čavte chcem vás poprosiť mam auto octavia 1.9TDi 81kw ALH ked som ju kupol cca pred rokom tak som na full nadrž až po viečko najazdil 1 200km.... to bolo fajn po zime to ale skončilo na plnu nadrž až po viečko urobím cca 700km... do auta nebolo siahnute mam tam originálne vstreky čo tam boli 038 130 202 A BPX 220/300 bar... tie som skusil vimeniť za vstreky čislo vam neviem povedať ale maju 190bar a auto stale žerie ako tank... skušal som to napichnuť na diagnostiku vstreky ukazovali -minusove hodnoty presne ake neviem z hlavy ale vyhodilo aj čidlo teploty motora to som okamžite vymenil no ale problem je stale rovnaký neviete mi poradiť čím to asi tak može biť ? predvstrek je nastavený a ma hodnotu 53 no a original ma biť v tom grafe asi 55 sa mi zda ak by niekto vedel poradiť budem len rad dakujem
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 567
- Registrován: 25 bře 2014, 21:47
- Bydliště: Deštné v Orlických horách
První bych kouknul jestli se nafta nekde neztrácí - hlavně přepady a vedení od nich, tam bys to na chodu motoru nepoznal. Pokud se v tom moc nevyznáš bude lepší za někým kdo to diag projede trochu pečlivěji. Jinak co rozhodně můžeš tak zkontrolovat jestli auto samo o sobe nemá velkej odpor vůči pohybu. Takže zvednout na hever a točit kolama
na tej pumpe som tankoval odjakživa nohu som mal tažku aj pred tým a dokazal som na nej prejsť 1200km...no na tu volnobežnu davku sa mi pozru zajtra dnes kamoš už nemal čas nejak no je to 1.9 TDI 81kw u benzinu by som chapal že to pocuca viac ale na dizla je to moc no a esťe jedna vec aky vpliv na spotrebu ma rovnanie hlavy ? ja osobne si myslim že žiaden lebo kompresny pomer sa tím nelíši dalej sa to upravuje hrubkou tesnenia takže aj toto može biť jendá z možnosťí ??
Skus sa zamerat na vahu vzduchu ake dava hodnoty,potom EGR ci je neprepusta alebo zaslepit ci Vagom aspon na min. nastavit a este by som komplet zhodil EGR aj s Sacimi Parohmi a tiez vycistil.Skontroluj predvstrek.Nako píše:na tej pumpe som tankoval odjakživa nohu som mal tažku aj pred tým a dokazal som na nej prejsť 1200km...no na tu volnobežnu davku sa mi pozru zajtra dnes kamoš už nemal čas nejak no je to 1.9 TDI 81kw u benzinu by som chapal že to pocuca viac ale na dizla je to moc no a esťe jedna vec aky vpliv na spotrebu ma rovnanie hlavy ? ja osobne si myslim že žiaden lebo kompresny pomer sa tím nelíši dalej sa to upravuje hrubkou tesnenia takže aj toto može biť jendá z možnosťí ??
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Re: velmi vysoká spotreba
Napřed nám zde musíš uvádět přesné údaje a také co bylo vše s motorem děláno a pak můžeme hledat v čem je problém.Nako píše:čavte chcem vás poprosiť mam auto octavia 1.9TDi 81kw ALH ked som ju kupol cca pred rokom tak som na full nadrž až po viečko najazdil 1 200km.... to bolo fajn po zime to ale skončilo na plnu nadrž až po viečko urobím cca 700km... do auta nebolo siahnute mam tam originálne vstreky čo tam boli 038 130 202 A BPX 220/300 bar... tie som skusil vimeniť za vstreky čislo vam neviem povedať ale maju 190bar a auto stale žerie ako tank... skušal som to napichnuť na diagnostiku vstreky ukazovali -minusove hodnoty presne ake neviem z hlavy ale vyhodilo aj čidlo teploty motora to som okamžite vymenil no ale problem je stale rovnaký neviete mi poradiť čím to asi tak može biť ? predvstrek je nastavený a ma hodnotu 53 no a original ma biť v tom grafe asi 55 sa mi zda ak by niekto vedel poradiť budem len rad dakujem
1. Píšeš, že máš výkon 81kw a motor ALH. Motor ALH má však výkon 66 kw.
Podle čísla vstřiku, který uvádíš jako originální to však ukazuje na motor ASV.
2. Píšeš, že podle diagnostiky ukazovaly vstřiky mínusové hodnoty. To však je také nepravdivé. Ve skupině hodnot č. 13 jsou u těchto "modernějších" motorů čtyři hodnoty / ke každému válci jedna/. Součet kladných a záporných hodnot by se měl rovnat nule. Důležité však je, zda tyto hodnoty nepřevyšují +- 2mg/H. To by pak mohlo nepřímo ukazovat na mechanický problém v motoru.
3. Píšeš, že s motorem nebylo nic děláno. V jiném příspěvku se však také zmiňuješ o tom, že by zabroušená hlava neměla mít vliv na kompresi. Tak byla hlava broušena nebo ne ? Pokud ano, tak kdy ?
Vadné čidlo teploty chl. kapaliny G-62 má samozřejmě negativní vliv na spotřebu, protože v případě jeho poruchy si bere ŘJ teplotu od čidla teploty paliva G-81. Teplota paliva je však v běžných podmínkách více než o polovinu nižší než teplota chl. kapaliny. Proto ŘJ nařídí vstřikovat větší množství paliva. Zvýšení spotřeby je však jen mírné /asi kolem 0.5l/100 km/.
Ne téměř dvojnásobek jak uvádíš Ty podle najetých kilometrů.
Dej nám sem hodnoty skupin č. 1 a 13 na volnoběhu a také skupin č. 1,3,11 při akceleraci s plným plynem na čtyřku po rovině od otáček 1500-3500. Pak budeme moudřejší. Také si všimni zda Ti motor moc nehulí.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip