dvojhmota
Moderátoři: šulda, Moderátoři
jednohmota je lepsi 66kw ma 1hmotu asi do 98" rokujanyalpi píše:ja mam 66kw to mam jednohmotu? a ktory je lepsi jednohmota alebo dvoj?fabia26 píše:dvojhmotu mali 96kw motory alebo 81kw uz neviemmotor agr r.v. 2000
zdroj autoweb.cz
Setrvačníky
Třetím chronickým bodem selhání bývají dvouhmotové setrvačníky, které se začaly uplatňovat asi před devíti lety. Kvůli nerovnoměrnému chodu bývá oběžné kolo setrvačníku u vznětových motorů odpruženo vůči náboji. Zabraňuje se tak přenosu vibrací do převodovky, také namáhání silent-bloků je menší.
Tento vynález možná zlepšuje kulturu běhu motoru, ale zejména při podtáčení nebo brzdění motorem může velmi rychle odejít. Zničený dvouhmotový setrvačník o sobě dává vědět rázy při změně zatížení – například řazení nebo přidání plynu. Postupně to dospěje tak daleko, že rána provází každý pohyb plynového pedálu. Na nový setrvačník si musíte připravit pětadvacet tisíc korun.
Vadný dvojhmotový setrvačník může znepříjemnit život majitelům turbodieselů značek VW, Fiat či Peugeot, ale i mnohých dalších. Hodně záleží na zacházení (viz následující kapitola). Neuškodí vědět, že Octavia 1.9 TDI 81 kW tento druh setrvačníku nemá, zatímco verze 96 kW jíž ano.
To Fabia26:
81 kW Octavia s motorem AHF i ASV má dvouhmotový setrvačník od počátku výroby, výkonnější verze PD 96 kW ASZ rovněž (a u 74 kW ATD si nejsem jist).
Modely AGR 66 kW je měly i neměly - lišilo se to kus od kusu (od určitého čísla motoru je měly seriově).
ALH 66 kW je mají všechny.
			
			
									
									81 kW Octavia s motorem AHF i ASV má dvouhmotový setrvačník od počátku výroby, výkonnější verze PD 96 kW ASZ rovněž (a u 74 kW ATD si nejsem jist).
Modely AGR 66 kW je měly i neměly - lišilo se to kus od kusu (od určitého čísla motoru je měly seriově).
ALH 66 kW je mají všechny.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
						
