dvojhmota

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
autovtip
Přispěvovatel
Příspěvky: 280
Registrován: 29 lis 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava SR

dvojhmota

Příspěvek od autovtip »

ako najlepšie zistim či je ten zotrvačnik zly? myslim ten dvojhmotny. dakujem
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

co je to za auto a co to dělá? nebo ho máš venku?
fabia26
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 10 kvě 2007, 11:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od fabia26 »

dvojhmotu mali 96kw motory alebo 81kw uz neviem
janyalpi
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 21 kvě 2007, 11:57
Odpovědi: 0
Bydliště: PO, Slovensko

Příspěvek od janyalpi »

fabia26 píše:dvojhmotu mali 96kw motory alebo 81kw uz neviem
ja mam 66kw to mam jednohmotu? a ktory je lepsi jednohmota alebo dvoj? (hm) motor agr r.v. 2000
Leon TDI AGR
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

máš taky dvouhmotu
fabia26
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 10 kvě 2007, 11:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od fabia26 »

janyalpi píše:
fabia26 píše:dvojhmotu mali 96kw motory alebo 81kw uz neviem
ja mam 66kw to mam jednohmotu? a ktory je lepsi jednohmota alebo dvoj? (hm) motor agr r.v. 2000
jednohmota je lepsi 66kw ma 1hmotu asi do 98" roku
zdroj autoweb.cz
Setrvačníky
Třetím chronickým bodem selhání bývají dvouhmotové setrvačníky, které se začaly uplatňovat asi před devíti lety. Kvůli nerovnoměrnému chodu bývá oběžné kolo setrvačníku u vznětových motorů odpruženo vůči náboji. Zabraňuje se tak přenosu vibrací do převodovky, také namáhání silent-bloků je menší.

Tento vynález možná zlepšuje kulturu běhu motoru, ale zejména při podtáčení nebo brzdění motorem může velmi rychle odejít. Zničený dvouhmotový setrvačník o sobě dává vědět rázy při změně zatížení – například řazení nebo přidání plynu. Postupně to dospěje tak daleko, že rána provází každý pohyb plynového pedálu. Na nový setrvačník si musíte připravit pětadvacet tisíc korun.
Vadný dvojhmotový setrvačník může znepříjemnit život majitelům turbodieselů značek VW, Fiat či Peugeot, ale i mnohých dalších. Hodně záleží na zacházení (viz následující kapitola). Neuškodí vědět, že Octavia 1.9 TDI 81 kW tento druh setrvačníku nemá, zatímco verze 96 kW jíž ano.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

81kw mají všechny a 66kw AGR jen některé a pak jak se přešlo na ALH tak také všechny.
Naposledy upravil(a) Tomas.cz dne 02 zář 2007, 19:00, celkem upraveno 1 x.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To Fabia26:

81 kW Octavia s motorem AHF i ASV má dvouhmotový setrvačník od počátku výroby, výkonnější verze PD 96 kW ASZ rovněž (a u 74 kW ATD si nejsem jist).
Modely AGR 66 kW je měly i neměly - lišilo se to kus od kusu (od určitého čísla motoru je měly seriově).
ALH 66 kW je mají všechny.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Třeba ATD ve Fabiích dvouhmoťák nemá.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“