Daewoo matiz 0.8 hodnoty k vymezení ventilových vůlí ?

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Daewoo matiz 0.8 hodnoty k vymezení ventilových vůlí ?

Příspěvek od M4rt4s »

Ahoj, potřeboval bych poradit jaký jsou hodnoty pro nastavení ventilových vůlí. Jde o matize 0.8 37,5 kW je to ta první verze takže cca rok 98

Dělal jsem těsnění pdo hlavou a při rozebírání jsem neřešil, spolíhal jsem na ESI tronic a ten mě pěkně vypek :D. V tom jsem našel jen hodnoty pro motor s 38 kW a když jsem to nastavil podlě něj (sání 0,15 výfuk 0,30) tak se mi zdá že po zahřátí trochu ventily cvakaj.

Nemáte někdo novou databázi ESi (mam 2003) nebo jinej program kde by to mohlo bejt?

Předem všem děkuju za příspěvky.
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

To je to auto takovej paskvil, že nikde nejsou uvedený hodnoty pro nastavený ventilových vůlí ? (LOL)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Někde to bude, je to kopie Daihatsu Charade a tam bylo 10. 20 , jestli se nepletu..Uber 0,05 z těch tvých vůlí a bude klid. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
johnyd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 638
Registrován: 25 dub 2010, 11:35
Bydliště: Slovensko okr.NM

Příspěvek od johnyd1 »

sanie 0,13-0,17
výfuk0,30-0,34
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

furt radsej volnejsi, klepajuci ventil, ako tesny a podpaleny
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud je to slyšet, je třeba jít na spodní hranici a ta je většinou o těch pět stovek menší..Ale samozřejmě lepší větší než menší.Vždy mi je moc tichý motor podezřelý... :)
nepropadat panice...
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

johnyd1 píše:sanie 0,13-0,17
výfuk0,30-0,34
JJ tyhle hodnoty jsem právě taky našel ale na tu 38kW :-)


Dobrá ještě to projedu tak těch 100 km a dam to na ty spodní hranice :-) a uvidim co z toho vyleze :)
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

tak jsem nakonec našel v angličtině servisní příručku na 37,5 kW http://www.mymatiz.com/pdf2/daewoomatiz1engine.pdf
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

On není až takový problém, jak velké vůle, ale jak mít nastavený motor v okamžiku, kdy je měřím a ladím :-).

Mám Matiza doma, takže o tom něco vím.


Pokud se to udělá správně, motor přede jako kočka (což se třeba o dvacet let novějším HTP rozhodně říct nedá ani s hydrákama) a vydrží to 30.000 km bez problému.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Podle manuálu vím kdy nastavit i na kolik, ale jako kotě nepřede :D
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Ještě mě napadlo, že hlava byla na přebroušení a repas . . . nejni možný,že kdyby jí už někdo dělal předtim tak, že by ventily klepaly o písty ?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To fakt možný není. Pokud je to správně načasováno, tedy pokud sedí rozvody, opravdu to možné není.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Základní otázka-byly ventily venku?
Já když dělám hlavu, ventily seřizuju vždycky nadvakrát. Po poskládání je nechám výrazně volnější, trochu to poběhám a nechám zaklepat do sedel a pak je vezmu načisto na předepsaný vůle. Trochu opruz, ale funguje mi to
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Ano ventily byly venku nechával jsem přebrousit hlavu, měnili gufera ventilů a zabrušovali ventily a hlavu tlakovali . . .

Já jsem to nastavil na předepsaný hodnoty auto projel cca 120 km a znovu překontroloval a když še motor ohřeje tak ventily cvakaj.

Rozvody jsou tak jak byly udělal jsem si značky na řemenicích proti řemenu a řemenicích proti bloku a když jsem koukal tak to i sedí na rysky origo, takže je vše jak má být :-) pani jsem pozval ještě na kontrolu po ujetí 2 000 km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Smím vědět, jak a podle čeho nastavuješ motor, když seřizuješ vůle?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“