vibrace,dunění přenos do kabiny
Moderátoři: šulda, Moderátoři
vibrace,dunění přenos do kabiny
Ahoj,
už jsem bezradný u svého auta s rezonancemi v kabině. O co se jedná...mám golfa mk4 1.9 TDI 96 kw a od koupi ať přidám trochu na plynu v nízkých otáčkách (max do 1800 ot/min), tak se auto šíleně rozrezonuje,duní až se třepou skoro všechny plasty v interiéru a to převážně v rozsahu otáček 1400-1700. Auto když jsem koupil, tak to dělalo, pak jsem objevil vadnou krátkou poloosu ( vymletý tisícihran u vnitřního kloubu, který byl svařen s kloubem), tak jsem sehnal funkční poloosu-zmizelo velké cukání při pouštění plynu, jinak problém přetrval. Poté protože prolínala nafta do oleje následovalo přetěsnění vstřiků, zdá se, že už neprolíná, anebo možná málo kolem tandemu (nevím). Dále jsem kontroloval reakční vzpěru, ta je v pořádku tuhá, pro jistotu jsem ji ještě podkládal nastříhanou duší. silentblok převodovky je také tuhý ( úchyt převodovky se v něm nijak neviklá, jak u kamarádů), silentblok motoru byl měněný-prasklá olejová kapsa -> výsledek snížení vibrací do volantu na volnoběh, ale to je vše. Problém s rezonancemi a duněním při akceleraci setrvává. Samotné poloosy se zdají být také v pořádku, prohodil jsem vnitřní homokineťáky mezi sebou a stejné. Dvoumota,ač při vypínání motoru neklepala, tak jsem ji vyměnil za dvouhmotu údajně v pořádku (najeto 70 tisíc km), při zdechání ani trochu nezaklepe a problém s vibracemi stále trvá. Auto jsem zkoušel nachipovat, je nachipované a bez změny. Dunění a vibrování v rozmezí 1400-1700 ot. se děje při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni a dělá to krátce i při rozjíždění se na jedničku, kdy rychlost vozu je skoro nulová, ale protože to spektrum přeletí při akceleraci rychle, tak dunění trvá okamžik jen - tudíž vylučuji vliv kol, poloos a ložisek v náboji. Jediné co mě napadá je převodovka ERF starší provedení, ale řadit jde krásně. Nebo by se mohlo jednat o zanesené turbo? Motor při zrychlování jinak jede krásně, turbo tlačí pod 2000 otáček a nijak v tahu motor nevynechává. Nenapadá tě něco, čím by to ještě mohlo být? Díky za jakoukoliv radu. Už jsem bezradný a mám pročtené snad vše, co se na internetu dá najít, což je převážně styl odpvoědi "setrvák,homokineťáky", takže mě prosím ušetřte od odpovědí stylem : poloosa,homokineťák, když to ještě ke všemu dělá nezávisle na rychlosti a zařazeném rychlostním stupni už při rozjezdu krátce při 2 km/h, když to přeletí kritické otáčky. Na 6. rychlostní stupeň,když mám 1500 otáček a jen lehce přidám plyn, tak se celé auto tak rozduní,rozrezonuje, že se div nezačnou povolovat šroubky a padat zpětné zrcátko směrem dolů...vím, že se auto nemá podtáčet, ale nejde o podtáčení, ale o to, že zkrátka ne vždy se podaří jet na 2000 otáček a výš, klesne to a to šílené dunění, rezonování a chvění se všeho už nesnesu a není to prostě TDI, když sednu do jakéhokoliv jiného TDI PD auta, tak je to jak sednout do benzíňáku, kde nevíte skoro o motoru...dokonce i u aut, kde při zdechání motoru mlátila dvouhmota jak vzteklá se při akceleraci takové problémy neděly... děkuji za jakoukoliv radu
už jsem bezradný u svého auta s rezonancemi v kabině. O co se jedná...mám golfa mk4 1.9 TDI 96 kw a od koupi ať přidám trochu na plynu v nízkých otáčkách (max do 1800 ot/min), tak se auto šíleně rozrezonuje,duní až se třepou skoro všechny plasty v interiéru a to převážně v rozsahu otáček 1400-1700. Auto když jsem koupil, tak to dělalo, pak jsem objevil vadnou krátkou poloosu ( vymletý tisícihran u vnitřního kloubu, který byl svařen s kloubem), tak jsem sehnal funkční poloosu-zmizelo velké cukání při pouštění plynu, jinak problém přetrval. Poté protože prolínala nafta do oleje následovalo přetěsnění vstřiků, zdá se, že už neprolíná, anebo možná málo kolem tandemu (nevím). Dále jsem kontroloval reakční vzpěru, ta je v pořádku tuhá, pro jistotu jsem ji ještě podkládal nastříhanou duší. silentblok převodovky je také tuhý ( úchyt převodovky se v něm nijak neviklá, jak u kamarádů), silentblok motoru byl měněný-prasklá olejová kapsa -> výsledek snížení vibrací do volantu na volnoběh, ale to je vše. Problém s rezonancemi a duněním při akceleraci setrvává. Samotné poloosy se zdají být také v pořádku, prohodil jsem vnitřní homokineťáky mezi sebou a stejné. Dvoumota,ač při vypínání motoru neklepala, tak jsem ji vyměnil za dvouhmotu údajně v pořádku (najeto 70 tisíc km), při zdechání ani trochu nezaklepe a problém s vibracemi stále trvá. Auto jsem zkoušel nachipovat, je nachipované a bez změny. Dunění a vibrování v rozmezí 1400-1700 ot. se děje při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni a dělá to krátce i při rozjíždění se na jedničku, kdy rychlost vozu je skoro nulová, ale protože to spektrum přeletí při akceleraci rychle, tak dunění trvá okamžik jen - tudíž vylučuji vliv kol, poloos a ložisek v náboji. Jediné co mě napadá je převodovka ERF starší provedení, ale řadit jde krásně. Nebo by se mohlo jednat o zanesené turbo? Motor při zrychlování jinak jede krásně, turbo tlačí pod 2000 otáček a nijak v tahu motor nevynechává. Nenapadá tě něco, čím by to ještě mohlo být? Díky za jakoukoliv radu. Už jsem bezradný a mám pročtené snad vše, co se na internetu dá najít, což je převážně styl odpvoědi "setrvák,homokineťáky", takže mě prosím ušetřte od odpovědí stylem : poloosa,homokineťák, když to ještě ke všemu dělá nezávisle na rychlosti a zařazeném rychlostním stupni už při rozjezdu krátce při 2 km/h, když to přeletí kritické otáčky. Na 6. rychlostní stupeň,když mám 1500 otáček a jen lehce přidám plyn, tak se celé auto tak rozduní,rozrezonuje, že se div nezačnou povolovat šroubky a padat zpětné zrcátko směrem dolů...vím, že se auto nemá podtáčet, ale nejde o podtáčení, ale o to, že zkrátka ne vždy se podaří jet na 2000 otáček a výš, klesne to a to šílené dunění, rezonování a chvění se všeho už nesnesu a není to prostě TDI, když sednu do jakéhokoliv jiného TDI PD auta, tak je to jak sednout do benzíňáku, kde nevíte skoro o motoru...dokonce i u aut, kde při zdechání motoru mlátila dvouhmota jak vzteklá se při akceleraci takové problémy neděly... děkuji za jakoukoliv radu
Možná máš špatně usazený motor-šponuje se v silentblocích.Zkusil bych jej natlačit na silentu u převodovky co nejvíce dopředu nebo dozadu,různě do boku.Musíš zkoušet.Tohle jsem řešil kdysi na starém P205 a bylo to právě usazením motoru v silentu u převodovky..
Hodně štěstí přeju..
Hodně štěstí přeju..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Něco podobného mi dělal passat 3c 77kw BXE. Měnil jsem kvuli tomu setrvák, turbo, obě poloos, sání, silentbloky a bylo to pořád stejné. Zajímavé bylo, že mi to rezonovalo i při deceleraci. Za 2 roky jsem na to nepřišel a nakonec jsem ho prodal...
Třeba na to příjdeš časem co by to mohlo dělat. Přeju každopádně taky hodně štěstí.
Třeba na to příjdeš časem co by to mohlo dělat. Přeju každopádně taky hodně štěstí.
Octávia II Rs facelift rv. 2011. CEGA...
děkuju za rady, ale co se týče usazení motoru, tak jsem ho kontroloval podle příručky, co se musí především dodržet a není nijak neobvykle uchycen. Vstřikovače jsou dle mého také v pořádku, odchylky v kanále 004 jsou použe kolem 0,05 u každého vstřiku a jinak auto táhne krásně a necuká. Jedině mě napadá, jestli od předešlého majitele, který nejspíše zanedbával prosakující naftu od vstřiků do oleje, tak jestli nedošlo k vybroušení nějakých ložisek, ale když jsme vstřiky přetěsňovali, tak na vačce ani rolnách nebyly zjevné známky opotřebení.
Ahoj,
pročítal jsem Tvůj problém a mám přesně ten samý. Jen doplním, že mám octavii I 1,9TDi 81 kW. Nechal jsem ji načipovat na cca 100kW a po té jsem udělal přestavbu z 5q na 6q (nová spojková sada LUK, jinak použité díly - převodovka, poloosy, startér, ovládání spojky, atd.) A od té doby mi začalo dunění při Tebou zmiňovaných otáčkách. Auto jinak jede fantasticky. V pondělí 16.11. jedu za nějakým borcem z Čadci (SK), že se mi na to podívá. Pak dám vědět, zda na něco přišel.
pročítal jsem Tvůj problém a mám přesně ten samý. Jen doplním, že mám octavii I 1,9TDi 81 kW. Nechal jsem ji načipovat na cca 100kW a po té jsem udělal přestavbu z 5q na 6q (nová spojková sada LUK, jinak použité díly - převodovka, poloosy, startér, ovládání spojky, atd.) A od té doby mi začalo dunění při Tebou zmiňovaných otáčkách. Auto jinak jede fantasticky. V pondělí 16.11. jedu za nějakým borcem z Čadci (SK), že se mi na to podívá. Pak dám vědět, zda na něco přišel.
Já jsem nakonec nikam nejel, protože mám problém se vstřikovacím čerpadlem - potřebuju nastavit hlavu čerpadla na stolici do výchozí polohy. U mně se dunění zlepšilo - přikládám to tomu, že si motor s převodovkou víc sedly v silentblocích. Na čerpadlo jsem objednanej na 4.2. 2016 a zároveň jim řeknu, ať mi zkontrolují i to usazení. Pak Ti můžu dát vědět.
použil jsi i silenblok převodovky pro 6q?acjaja píše:Ahoj,
pročítal jsem Tvůj problém a mám přesně ten samý. Jen doplním, že mám octavii I 1,9TDi 81 kW. Nechal jsem ji načipovat na cca 100kW a po té jsem udělal přestavbu z 5q na 6q (nová spojková sada LUK, jinak použité díly - převodovka, poloosy, startér, ovládání spojky, atd.) A od té doby mi začalo dunění při Tebou zmiňovaných otáčkách. Auto jinak jede fantasticky. V pondělí 16.11. jedu za nějakým borcem z Čadci (SK), že se mi na to podívá. Pak dám vědět, zda na něco přišel.
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
silenblok pro 6q je jiný,taky jsem ho měnil.acjaja píše:Ne, ten jsem nechal původní, protože jsem ho u sebe před rokem měnil a dával tam skoro nový - z octavie 2010. Myslel jsem, že silentblok převodovky je na 5q a 6q totožný. Mýlil jsem se?
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Hele tohle je dost mozne,u sve okty jsem taky zaznamenal zvetsene vibrace v tahu po vymene za TT puky,ktere pak jeste umocnily nove silenty motoru,poloos a neusazeny motor..Po usazeni motoru to je lepsi,ale ne uplne.karel55 píše:Měl jsem podobný problém u Fabie 1,9d. Někdo namontoval plné silenbloky uložení ramen přední nápravy a dělalo to podobně,
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Tak to bohužel neporadím, já měl jiný problém.
Dunění nakonec odstraněno, měl jsem kazový setrvačník, který mi - světe div se - vyreklamovali. Dostal jsem tedy nový setrvačník a od dunění je klid. Při demontáži původního nového mechanik zjistil, že o sebe hmoty dřou...
Každopádně kdybych snad ještě někdy setrvačník měnil, pak půjdu jedině do Sachse.
Dunění nakonec odstraněno, měl jsem kazový setrvačník, který mi - světe div se - vyreklamovali. Dostal jsem tedy nový setrvačník a od dunění je klid. Při demontáži původního nového mechanik zjistil, že o sebe hmoty dřou...
Každopádně kdybych snad ještě někdy setrvačník měnil, pak půjdu jedině do Sachse.
Škoda Octavia 1,9 TDi 103kW AHF 6q chip Cimbu r.v. 1997