Chip a zotrvačník?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Myslím, že hraje velikou, kde kdo na fabii řeší pak převodovku...uživatel Kibi, teď i já...mi to nedávno neřadilo trojku, musel se vyměnit znova olej a dát lepší castrol... olej uplně černej, a neřadim jak závodník... prostě to dostává... Něco za něco... je spousta lidí co má dvouhmotu a pořádnou lamelu a přítlačák a nemaj problém přenést přes 500 Nm, jednohmota je pro dnešní převodovky přežitek... Ono to bude fungovat 200 000km, ale pak se děj vůle boží...Proto nechápu, jak někdo může najet na původní převodovce přes 500 000km... Dost to taky vykurví výměny olejů v převodovce...To jsem udělal a myslim, že jsem jí tim taky pohřbil, původní vůle se vypláchly a začali se tvořit vůle... nedávám jí moc času a budu shánět novou...[/quote]
Nejak nerozumim proc by mel mit novy olej , myslim tim samozrejmne origo, destruktivni dopad na prevodovku . Melo by to byt snad opacne. Stejne tak nerozumim posledni vete co jsi tim mel na mysli, kdyztak to rozved a objasni
Nejak nerozumim proc by mel mit novy olej , myslim tim samozrejmne origo, destruktivni dopad na prevodovku . Melo by to byt snad opacne. Stejne tak nerozumim posledni vete co jsi tim mel na mysli, kdyztak to rozved a objasni
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Nejak nerozumim proc by mel mit novy olej , myslim tim samozrejmne origo, destruktivni dopad na prevodovku . Melo by to byt snad opacne. Stejne tak nerozumim posledni vete co jsi tim mel na mysli, kdyztak to rozved a objasni [/quote]cin píše:Myslím, že hraje velikou, kde kdo na fabii řeší pak převodovku...uživatel Kibi, teď i já...mi to nedávno neřadilo trojku, musel se vyměnit znova olej a dát lepší castrol... olej uplně černej, a neřadim jak závodník... prostě to dostává... Něco za něco... je spousta lidí co má dvouhmotu a pořádnou lamelu a přítlačák a nemaj problém přenést přes 500 Nm, jednohmota je pro dnešní převodovky přežitek... Ono to bude fungovat 200 000km, ale pak se děj vůle boží...Proto nechápu, jak někdo může najet na původní převodovce přes 500 000km... Dost to taky vykurví výměny olejů v převodovce...To jsem udělal a myslim, že jsem jí tim taky pohřbil, původní vůle se vypláchly a začali se tvořit vůle... nedávám jí moc času a budu shánět novou...
Každej solidní starej mechanik mi říkal, ať nemenim olej v prevodovce, po radach tady jsem to udělal už u 2 aut, vždy za originální olej, stará páka mechanik co dělá ve škodovce, říkal, nemen olej, když převodovka funguje, má to stejný výsledek, jako když vymenis z 15w40 na 5w30, nikdy nevíš co škodovka do lahve naleje, jeden čas se dával do lahví prý i mineral...(navíc pro všechny 5q má škoda jeden olej a jistě jsi viděl tdi a htp prevodovku) Když jsem vypoustel olej z prevodovky co měla 400tis.km, byl jen lehce zabarveny, když jsem to samé udělal u fabie, bylo to ve 200tis. Km., to samé, po 60 000km, mi začala špatně řadit trojka, šla hodně ztuha, vypustil jsem olej a byl černý skoro jak motorak, teď dokonce chrasti ložisko na prevodovce, po castrolu transaxle 4+, řadí opět skvěle, ale jak jsem psal v poslední větě, nedávám jí moc času... jizdnimu stylu chybu nepřisuzuji, jezdím 90% dálnici...takže myslím že olej a jednohmota udělali své...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Tak s FI zkusenosti nemam, ale u rotacky co jsem mel, byla jeste stara dobra skrin DEA , najel jsem s ni ctvrt mega , z toho asi 5O tis s jednohmotou, nikdy jsem olej nemenil, a porad radila krasne, lehce a bezhlucne. O loziskach jsem nevedel. Tim spis chci rict, jestli ta prevodovka na FI ATD neni treba poddimenzovana, ze to nastaci ani serii ve vetsim najezdu km. Ted mam 6q a olej jsem vymenil, po 200tis byl zhruba barevny jako ten novy - origo . Radim krasne a bez problemu . Muzes zkusit taky ten olej do 6q nalejt do 5q , vim ze to je tady nekde i napsany, a myslim ze to doporucil i mistr Huml , podle ceny soudim ze ten olej pro 6q je kvalitnejsi nez ten co je urceny pro 5q , ve Skodovce kolem 9stovek/litrzero1724 píše:
Každej solidní starej mechanik mi říkal, ať nemenim olej v prevodovce, po radach tady jsem to udělal už u 2 aut, vždy za originální olej, stará páka mechanik co dělá ve škodovce, říkal, nemen olej, když převodovka funguje, má to stejný výsledek, jako když vymenis z 15w40 na 5w30, nikdy nevíš co škodovka do lahve naleje, jeden čas se dával do lahví prý i mineral...(navíc pro všechny 5q má škoda jeden olej a jistě jsi viděl tdi a htp prevodovku) Když jsem vypoustel olej z prevodovky co měla 400tis.km, byl jen lehce zabarveny, když jsem to samé udělal u fabie, bylo to ve 200tis. Km., to samé, po 60 000km, mi začala špatně řadit trojka, šla hodně ztuha, vypustil jsem olej a byl černý skoro jak motorak, teď dokonce chrasti ložisko na prevodovce, po castrolu transaxle 4+, řadí opět skvěle, ale jak jsem psal v poslední větě, nedávám jí moc času... jizdnimu stylu chybu nepřisuzuji, jezdím 90% dálnici...takže myslím že olej a jednohmota udělali své...
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Podle mě největší problém je v tom, že většina lidí podle selskýho rozumu doleje olej po kontrolní šroub. Jenže to je málo, u 5q i 6q VW převodovek se kontrolní šroub nesmí používat, viz. : http://www.prevodovky-sixta.cz/index.ph ... dace-olejecin píše: Nejak nerozumim proc by mel mit novy olej , myslim tim samozrejmne origo, destruktivni dopad na prevodovku . Melo by to byt snad opacne. Stejne tak nerozumim posledni vete co jsi tim mel na mysli, kdyztak to rozved a objasni
Jinak já mám doma 3ks 5q převodovek, s různým nájezdem, od cca 250 po 350t. km a všechny mají celkem velký vůle v diferáku. Jezdit se s tím normálně dá, ale na nějaký koně a prudký řazení to nebude na moc dlouho. Novější převodovky v O1 a Fábii by měly snad mít trochu zesílený diferenciál, ale jednohmota a vyšší výkon životnosti nikdy nepřidají. Nejvíc ale závisí, jak se k tomu člověk chová...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5