Aditivum VIF a DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
pro hračičky nadhodím jak jsem nakonec vyřešil hamletovskou otázku regeneruje nebo neregeneruje.
Základ je jakékoli zařízení Android a aplikace Torque pro. Dále WBH - BT5 adapter ( https://www.obd2-shop.eu/product_review ... ews_id/451 )
tento adapter je unikátní tím, že umí VW protokol a ne jen běžný OBD2 standard. V torque pro lze načítat jakýkoliv blok měřených hodnot. S jejich programem WBH diag funguje skoro stejne jako VCDS/VAG COM. Asi dva dny laborování a výsledek zcela uspokojil mou zvídavost. Jediné co mi chybí je možnost z Torque odpálit regeneraci ručně. Umí to odesílat jen OBD2 příkazy a ne Login II. Hodilo by se to třeba když vidim že zaplnění se stejně blíží hodnotě kdy se spouští regenerace a mám před sebou delší cestu. Ono se to totiž mrcha jako na potvoru spustí vždycky kousek před barákem
fotku omluvte je to narychlo mobilem
[/img]
Základ je jakékoli zařízení Android a aplikace Torque pro. Dále WBH - BT5 adapter ( https://www.obd2-shop.eu/product_review ... ews_id/451 )
tento adapter je unikátní tím, že umí VW protokol a ne jen běžný OBD2 standard. V torque pro lze načítat jakýkoliv blok měřených hodnot. S jejich programem WBH diag funguje skoro stejne jako VCDS/VAG COM. Asi dva dny laborování a výsledek zcela uspokojil mou zvídavost. Jediné co mi chybí je možnost z Torque odpálit regeneraci ručně. Umí to odesílat jen OBD2 příkazy a ne Login II. Hodilo by se to třeba když vidim že zaplnění se stejně blíží hodnotě kdy se spouští regenerace a mám před sebou delší cestu. Ono se to totiž mrcha jako na potvoru spustí vždycky kousek před barákem

fotku omluvte je to narychlo mobilem

bez fólií není auto autem.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 03 kvě 2015, 21:49
tak ja som kupoval 02 2,0 BMM a najazdene mam uz 20 000 km a ani raz som nespozoroval regeneraci DPF
tiez nechapem ci to vobec funguje to moje dpf.....
vraj kym nesvieti je to ok, davam ib aditivum do nafty ale na cistenie dpf....nic viac
do BMW e46 som dval vif, motor rozobraty po 380 000 km pre klapku, ktoru mi tam stiahlo a poviem vam,motor jak novy, bez usadenin , bez karbonu , bez podpalenych ventiloch.....takze ja odporucujem liat aditiva......no ako vravim, mam teraz 02 a neviem co s tym dpf, ci liat ci nie, tak nelejem, iba to na spalovanie sadzi...uvidime
tiez nechapem ci to vobec funguje to moje dpf.....
vraj kym nesvieti je to ok, davam ib aditivum do nafty ale na cistenie dpf....nic viac
do BMW e46 som dval vif, motor rozobraty po 380 000 km pre klapku, ktoru mi tam stiahlo a poviem vam,motor jak novy, bez usadenin , bez karbonu , bez podpalenych ventiloch.....takze ja odporucujem liat aditiva......no ako vravim, mam teraz 02 a neviem co s tym dpf, ci liat ci nie, tak nelejem, iba to na spalovanie sadzi...uvidime
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33738
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33738
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Mám ve firmě 7 dieselových aut, (s dpf 2ks) vždy ta nejlevnější nafta nebo bio. Nikdy žádný aditivum a nikdy žádný problém s palivovou soustavou, cokoli do nafty naleješ tak po zhoření nějaký popel udělá, to mi nikdo nerozmluví.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


aditiva pro čištění DPF funguje tak že snižuje zápalnou teplotu sazí a tím umožní částečnou regeneraci již za běžného provozu. zkoušel jem auto fakt prohnat po dálnici stylem cihla na plynu a teplota výfukových plynů před turbem šplhala skoro k 700 a v DPF necelých 500. To jsou teploty které stačí pro zapálení sazí a zaplnění skutečně začalo klesat. Ekonomicky je to ale nesmysl protože auto žralo i trávu okolo silnice a při běžné regeneraci ta spotřeba jen na chvilku trochu vyleze. Tý nespálený nafty ve výfuku stačí fakt málo. Uhlovodíky na stěnách oxicatu reagují s drahými kovy a tato reakce je prudce exotermická tím se vyvine potřebné teplo na spálení sazí.
hezky popsaný postup diagnostiky DPF maj tady včetně videa jak má vypadat správná reakce katalyzátoru.
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1334aditivum
osobně jsem teď během tří cyklů zanesení/regenerace ověřil, že VIF pomáhá motoru ale rychleji se zanáší DPF. Regenerace se mi spouští cca při 37% zanesení a s VIFem to znamenalo 1x za 400km. teď mám bez VIFU najeto 350 a zanesení je 17%. Jezdím plus mínus pořád stené trasy.
hezky popsaný postup diagnostiky DPF maj tady včetně videa jak má vypadat správná reakce katalyzátoru.
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1334aditivum
osobně jsem teď během tří cyklů zanesení/regenerace ověřil, že VIF pomáhá motoru ale rychleji se zanáší DPF. Regenerace se mi spouští cca při 37% zanesení a s VIFem to znamenalo 1x za 400km. teď mám bez VIFU najeto 350 a zanesení je 17%. Jezdím plus mínus pořád stené trasy.
bez fólií není auto autem.
Podařilo se ti vypozorovat, jestli má vliv na zanesení DPF druh nafty ? Jde mě o maxx motion, někde na fóru jsem se dočetl, že má produkovat míň sazí pří spalování...
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
co se týká ruzný nafty tak jsem nepozoroval žádný rozdíly. Sám jsem nakonec skončil u Globusu a jsem spokojený, cena OK a kvalita bez problémů.
VIFu jsem asi křivdil, dneska cestou z práce zaplnění 21% a regenerace se stejně spustila a to presně 400km od minulé. Uvědomil jsem si že posledně to bylo taky 400, ale při zaplnění 37%, takže ono se to asi spouští spíš podle kilometrů než podle aktuálního zanesení. Navíc mě překvapilo že když se dneska doregenerovalo do 0% tak regenerace pokračovala dalších zhruba 5 minut. Následně ujeto cca 20km za které se to z té nuly nehnulo. Minulý cyklus se regenerace ukončila v 0,5% a než spadla teplota DPF tak tam skočila 0 a skoro hned to zase začalo po desetinkách stoupat. Při cca 50km už bylo zanesení zas 8,5%. Celý DPF je tajemný jak hrad v Karpatech
zatím co cyklus to originál 
VIFu jsem asi křivdil, dneska cestou z práce zaplnění 21% a regenerace se stejně spustila a to presně 400km od minulé. Uvědomil jsem si že posledně to bylo taky 400, ale při zaplnění 37%, takže ono se to asi spouští spíš podle kilometrů než podle aktuálního zanesení. Navíc mě překvapilo že když se dneska doregenerovalo do 0% tak regenerace pokračovala dalších zhruba 5 minut. Následně ujeto cca 20km za které se to z té nuly nehnulo. Minulý cyklus se regenerace ukončila v 0,5% a než spadla teplota DPF tak tam skočila 0 a skoro hned to zase začalo po desetinkách stoupat. Při cca 50km už bylo zanesení zas 8,5%. Celý DPF je tajemný jak hrad v Karpatech


bez fólií není auto autem.
Ja co jsem vypozoroval,si myslim ze na to muze mit vliv i teplota vzduchu. Kdyz je chladneji se mi to zanasi min.Vif leju take a urco na to nema vliv.
Regeneruje se to po ujeti nejakych km (tebe ted 400)a cim vic km na tacho,tim se cas mezi regeneraci snizuej.
Mne trva regenerace caa 10 min .
Regeneruje se to po ujeti nejakych km (tebe ted 400)a cim vic km na tacho,tim se cas mezi regeneraci snizuej.
Mne trva regenerace caa 10 min .
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
to zkracování intervalu podle zanesení popílkem je mi jasný, ale čekal jsem že to bude trochu variabilní podle zanesení sazema. Mám ještě jeden filtr uspanej popelem až se trochu vzpamatuju z nákupu auta tak ho zkusim poslat do Advanpure na profouknutí a jsem zvědav jak se to bude chovat s čistým téměř jako novým.
bez fólií není auto autem.