Octavia II. převodovka 6 rych. závada
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia II. převodovka 6 rych. závada
Zdravím. Mám na Oct.II. celkem běžnou závadu na převodovce , kde se ložisko se segrovkou vlivem protáčení se skříni převodovky zatlačí do skříně převodovky. Tím se posune hřídel a ozubená kola na 5 rych. a začnou o sebe třít. To jen při ubrání plynu. Měl by někdo jiné řešení než výměna skříně a ložiska ? Dík .
po tom co jsem slyšel nezávisle od pár lidí jakou má životnost oprava od sixty,tak bych to asi řešil podložkou nebo novým obalem. Nebo aspoň trvat na tom, ať tam dá pořádný ložisko a ne čínu. A nebo si najít jinýho šmata na převodovky. O jednom taky vím.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
mě třeba přijde divná i ta teorie že za to může nenamazaná mrkev (hřídel). Podle mě mnohem větší axiální zatížení hřídele udělají šikmý zuby než to že lamela nejde úplně optimálně. Při tom nikdy jsem nezažil na osobáku že by to nebylo aspoň trochu mastný i když se spojka dělala po 10 letech a 300tis km a že by lamela vyložené drhla.
Prostě je to konstrukčně blbě vymyšlený uložení ložiska, buď velká tolerance otvoru aby tam šlo ložisko líp montovat,nemuselo se chladit nebo obal nahřívat, za druhý je to zřejmě i podimenzovaný a ty vysoký kroutící momenty tomu dají na prdel.
Původní šestikvalty do roku 2003 co byly u OI,G4 atd tam měly kuželíkové ložisko a jinak řešený uložení a nebyly s tím problémy.
Prostě je to konstrukčně blbě vymyšlený uložení ložiska, buď velká tolerance otvoru aby tam šlo ložisko líp montovat,nemuselo se chladit nebo obal nahřívat, za druhý je to zřejmě i podimenzovaný a ty vysoký kroutící momenty tomu dají na prdel.
Původní šestikvalty do roku 2003 co byly u OI,G4 atd tam měly kuželíkové ložisko a jinak řešený uložení a nebyly s tím problémy.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
podle mě na to má dvouhmota vliv celkem zásadní. Pokud netlumí torzní kmity jak by měla, může se to zvýšený namáhaní projevit zrovna v tom nejslabším místě a to je tohle ložisko.
Tím nemyslím že je dvouhmota KO že třepe autem, ale že s přibývajícím nájezdem nepracuje na 100%.
Ale to je spíš domněnka, někdo tu kdysi psal že viděl vůli na autě už při 25tis km.
Tím nemyslím že je dvouhmota KO že třepe autem, ale že s přibývajícím nájezdem nepracuje na 100%.
Ale to je spíš domněnka, někdo tu kdysi psal že viděl vůli na autě už při 25tis km.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Urcite mas pravdu, myslel som to tak ze aby sa lamela zadrhala na hriadeli musel by byt zotrvak uz utrhnuty a vyoseny.... Samozrejme vplyv dvojhmoty nepopieram, slabe miesto bude ale v preevodovke, mozno material mozno zle navrhnute osadenie, mozno lozisko.... Chyby sa vo vyeobe deju stale, pripomina mi to opel 2,2dti - v hlave sa zalamuje vacsinou zhavic na druhom valci, proste pri vyrobe uchadza nejaka stotinka a v praxi to potom znamena ze tri vacsinou vytiahnes ale na druhom valci sa mozes snazit ako chces....
Re: Octavia II. převodovka 6 rych. závada
aky je to kod prevodovky ?martl píše:Zdravím. Mám na Oct.II. celkem běžnou závadu na převodovce , kde se ložisko se segrovkou vlivem protáčení se skříni převodovky zatlačí do skříně převodovky. Tím se posune hřídel a ozubená kola na 5 rych. a začnou o sebe třít. To jen při ubrání plynu. Měl by někdo jiné řešení než výměna skříně a ložiska ? Dík .
MT8 132.2 4x4, PoN-25-A, NSN 10-2-B, AKP153
Je to jak pise Biimbo - nejvetsi opotrebeni toho obalu udela to axialni zatizeni ozubenych kol , celou tu silu drzi defakto jen male mezikruzi limce loziska , zitra schvalne zmerim , ale je to sotva od oka tak 5mm sirka . No a vzadu to je tak sotva 1 - 2 mm sirky segrovky , tez oprena jen o hlinikovy obal , takze je jen otazkou casu , kdy ten hlinikovy obal se vymacka. Samozrejmne ze svy udela i ta dvouhmota ,ktera ma snahu vyvracet lozisko radialne (samozrejmne i u zuboveho zaberu pusobi radialni sila) , a na konec ma , az je vule axialni trochu vetsi , samozrejmne vliv i ta lamela , co prerazeni , to pohyb lamelou a predlohou , takze se vule uspesne zvetsuje. Po case se lozisko tak uvolni , ze se muze v obalu protacet a postupne tan obal zlikvidovat . Podlozit axialne podlozkama to jde , ale je to jen docasny a nouzovy reseni . Moznosti uz pak moc neni , bud koupit novou pulku obalu ( co jsem se tak ptal ve Skodovce tak to je cca 15tis kc bez DPH na O1 , O2 bude asi jeste horsi) nebo stavajici obal vzit a opravit . Sixtu osobne neznam, po telefonu mi prisel pomerne arogantni a nic poradit mi ocividne nechtel, nicmene vim ze ne kazda oprava od nej je na 100% , myslim tim ted 6q koncernu . A ze pouziva cinsky loziska a neorigo olej za zlomek ceny oproti originalu , tu uz je temer verejny tajemstvi , pritom za tu cenu kterou uctuje by jiste mohl davat vse origo .
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
No ten obal stojí asi 10-18tis včetně daně podle kodu skříně (nebo spíš roku výroby) Na ty nejvíc olítaný skříně do roku 2009, HDV, JLS, KDL to je za těch 10 tis, což po slevě nemusí být tak hrozný.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Zkousel uz nekdo vyfrezovat stavajici poskozeny obal a vytocit pouzdro? Mam spajzku venku, samo ze ma vuli, tak kdyz uz je venku tak by se to kuchlo.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER