po výmene autobaterie ju alternátor nedobíja, passat B7,

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kasper44
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2011, 13:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

po výmene autobaterie ju alternátor nedobíja, passat B7,

Příspěvek od kasper44 »

Ahojte, stará originálna batéria Exide AGM 68 Ah už dosluhovala, tak mi v predajni mi odporúčali ako náhradu Exide EFB 70 Ah, tiež pre vozidla so systémom Štart-Stop. Po jej výmene a nakódovaní v RJ 61- Regulácia batérie ju však alternátor po naštartovaní nedobíja. Starú nabíja bez problémov na 14,4 V.

Neviem v čom môže byť problém. Môže sa zameniť batéria typu AGM za EFB? V predajni ma presvedčili, že nie je problém.

Vozidlo Passat 2.0 TDI, B7, 2011, 103 kW, start-stop,
Lakyy
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 20 pro 2015, 11:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Lakyy »

Co si menil v kodovani?
Co znamena nedobija? Kolko voltov je na baterke par minut po nastartovani?
V predajni ti klamali. EFB je iba lacna alternativa k AGM technologii. EFB je vylepsena "klasicka" kyselinova bateria. AGM ma elektrolyt "nasiaknuty" v sklenej tkanine. Do Passatu B7 ma ist AGM bateria. Aj ked si nemyslim, ze by ju kvoli tomu alternator nenabijal.
kasper44
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2011, 13:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od kasper44 »

V kodovani sa cez VAG-com zadavala znacka baterie, kapacita a vyrobne cislo. Na EFB baterii po nastartovaní bolo 12,6 V po par minutach to klesalo, po cca. 10 min. to bolo 12,1 V. Stara bateria AGM po nastartovaní ukazovala 14,4 V. Baterie boli este raz prehodene, ale vysledok ten isty. Aky je rozdiel medzi AGM a EFB viem, ale asi nie su zamenitelne.
Lakyy
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 20 pro 2015, 11:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Lakyy »

Ked si prehodil naspat tu staru, menil si aj kodovanie naspat na povodne?
Alternatoru je uplne jedno kam tlaci ten prud. AGM bateria nie je podmienka, len vydrzi ovela dlhsie rekuperacne a Start/Stop cykly. Pri tej EFB nie je v pamati ziadna chyba?
Lakyy
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 20 pro 2015, 11:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Lakyy »

Skus este odpojit maly konektor na alternatore pin 1 - LIN. Alternator pojde v nudzovom rezime bez rekuperacie a mal by davat trvale 14,4V.
kasper44
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2011, 13:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od kasper44 »

Ked som dal staru kodovanie som nemenil, lebo Vag-com ma kamarat mechanik a to dobijanie som zistil az doma. V diagnostike pamät zavad je bez chýb. Ako hovoris, alternatoru je jedno, kam tlaci prud, ale asi manazment dobijania s tym ma problem.

Ten konektor skusim odpojit, ale dnes sa mi s tym uz nechce babrat, chystam sa k nasim a vecer sa ide plesat :-D . Najskor asi EFB bateriu vratim a dam tam AGM.

Lakyy, dakujem za rady. Prajem ti veseleho Silvetra a vsetko dobre do Noveho roku. ;)
Lakyy
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 20 pro 2015, 11:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Lakyy »

No ale manazment dobijania to nema odkial vediet, ked mu nezmenis kodovanie. Iba sa k tej baterke bude inak spravat, co jej skrati zivotnost. Dobijaju sa ale vsetky typy na 14,4V.

Dakujem, aj tebe stastny novy rok :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“