Zrezlé válce v motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10317
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Při měření kompresních tlaků na naftě by motor měl mít minimálně 60°C. Navíc se musí točit na opravdu dobré baterce a startéru, aby měl co nejvyšší otáčky, a další důležitá věc jsou demontované všechny žhaviče, aby motor nebyl brzděn kompresemi jiných válců. A to by ses divil, jaké tlaky pak naměříš ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20090
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Tak mozna zatim fakt zkusit jen gufirka na ventilech,zalezi co voditka no..
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Týýý vole, tak to sem to dělal s expertem teda :D což baterka byla v plný síle, startér je normálně ok, ale žhaviče na ostatních válcích jsme nesundali (wallbash) No nic, začnu od začátku - zkontroluju turbo, pokud OK zajedu za příbuzným - je to moc šikovnej motorář, ale nemá nikdy čas (klasika), změříme znova tlaky, a uvidíme k čemu se doměříme... ale skoro bych tu zrepasovanou hlavu i ty kruhy dal tak jako tak ;)
BMW e46 320D touring 110/125kw
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Děkuju vám všem za ochotu, protože musim říct že jinde mi takhle rychle dobře a ochotně neporadí... Fakt sem za to vděčnej!
BMW e46 320D touring 110/125kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10317
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Od toho je fórum, ne? ;-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

To já vím! Ale spousta lidí to asi neví, protože třeba na jinýchfórech jsou lidi dost agresivní, místo rad raději říkají ať se na to radši vy****, hádají se, a obecně jsou neochotní poskytnout jakékoli info. A to nemluvim o tom jak rychle a kolik mi vás odpovědělo ;)

budu sem dávat nějaké info jak pokračuju ;)
BMW e46 320D touring 110/125kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10317
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Upřímně - já když vím, rád poradím. Ale taky ne pokaždé. Například nemám rád "líné" uživatele. To jsou ti, co místo toho, aby pět minut hledali ve starších příspěvcích, raději napíší a "otravují" znovu a pořád dokola.

Třeba jeden (na jiném fóru jiné značky aut) - místo toho, aby si vzal dílenskou příručku a tam si ve dvou odstavcích věc přečetl, napíše "Jak mám vyměnit spojku - prosím o přesný postup a návod, co potřebuju, na co si mám dát pozor a na co nesmím zapomenout". A když mu odpovím, aby si to přečetl v příručce, jsem za hajzla, co je drzý a nechce mu poradit. Nakonec skončím odeslán v prdel. Tak přesně takovým neradím..... ;-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

:D to chápu ;) já vždy hledám kde můžu, a nad internetem už sem proseděl desítky hodin když jsem hledal co a jak... Ale je fakt že nejvíc mi nakonec stejně pomohl zkušený fachman...
BMW e46 320D touring 110/125kw
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Tak jen pro info, včera jsem měřil válce toho motoru, a úplně v klidu jsem se vešel někam do 83,10mm spíš se to drželo kolem 83,05mm. V místě rzi nebyla hloubka větší víc než 0,01mm. Hranice opotřebení válce je 83,30mm Takže podle mýho je ten motor úplně v cajku, stačil by opravdu přehonovat a překroužkovat. Ale to už si teď musim rozhdnout sám, do jakýho motoru půjdu... Já jen pro info když jsme to tu tak rozebírali ;)
BMW e46 320D touring 110/125kw
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20090
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ja myslim ze ten tvuj spodek na tom bude stejne dobre...
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Jo je to možný, celkem se toho nebojim... Já jen furt laboruju jestli bude lepší "patlat" se s tim na autě (neni tam nikde žádný místo, kuli čemukoliv musim sundat všechno ostatní atd.), a nebo jestli to vytáhnout celý ven, protože se bude dělat ještě spojka - takže převodovka dolu... Ale jak říkám to už si musim rozhodnout sám...
BMW e46 320D touring 110/125kw
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20090
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

a jo, tak jestli máš v plánu i spojku, tak je lepší to vyhodit ven asi....
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3698
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Vyrvi to ven.Ušetříš si spoustu nervů a bebin na rukách.Ty péčka jsou v tomto tragedie.Já si s ním taky užil když ho měl strejda Cokoliv na tom dělat byl porod.A když už se pouštíš do takové opravy myslím že se ti to bude dělat líp na stole.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Moje řeč :D Když sem vyndaval/nandval turbo tak sem myslel že porodim :D A každej mechanik po kterým sem na Pežotu chtěl neco udělat dával ruce pryč s tim že Francouze dělat nebude že to je strašná práce :D :D Tak si dělám všechno sám no.... ;) Jo vyrvu to ven
BMW e46 320D touring 110/125kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No vidíš, a já tenhle motor dělal nejraději, dokud jej nevylepšili , nezačali montovat hliníkovou vanu, nenasrali tam klima a co se týče turba je to vždy opruz..Ale v dobách největšího rozkvětu těchto motorů , kdy byly všude hlavně obyčejné diesely /Citroen BX,P 205, 309. 405/ to byla ta nejlepší práce..Logicky perfektní, velmi odolný, přístupný a s neobyčejnou tuhostí..Na rozdíl od těch moderních choulostivých sraček s kopicí přípravků ve skříni..Kam se na tento motor hrabaly všechny ostatní motory z firem co se serou do aut... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“