Fabia I 1.6 MPI 50kw AQW - tesnění?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Spíš napiš co na tom třetim válci vidíš a kde, nebo u čeho mám nafotit detail
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2077
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Těsnění je rozpadlý protože je to jebka Temac jak jsem psal hned na začátku...
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Jo a na hlavě je nápis Adrát tak nevim u koho to bylo a co to tam dělalo, ale zřejmě jí skutečně někdo dělal - nepodstatná otázka je kdy a co tam dělal. Měla bejt tlakovaná za tepla a rovnaná. Realitu nepoznám.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

S tim tesněnim souhlas, ovšem podotýkám, že ta voda se ztrácela hned po tý opravě, změřim ty vložky (snad dorazej zejtra měrky) tak uvidim.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

jajin111 píše:Jo a na hlavě je nápis Adrát tak nevim u koho to bylo a co to tam dělalo, ale zřejmě jí skutečně někdo dělal - nepodstatná otázka je kdy a co tam dělal. Měla bejt tlakovaná za tepla a rovnaná. Realitu nepoznám.
Obvykle se na hlavy píše příjmení toho, kdo jí na opravu dával.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Jine napady co tomu krome toho tesneni vlastne je? Co zkontrolovat, zmerit ( DP mam) a nechat udelat? Na penezich nesejde ovsem rad bych zjistil hodnoverne zavadu aby to za ty prachy, ktery to v souctu bude stat konecne jezdilo tak jak ma.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Nafotil jsem hlavu a blok v denním světle, fotky zde:

http://jajin111.rajce.idnes.cz/Detaily_blok_-_hlava/
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Na třetím válci jak jsem zakroužkoval je vidět jak to tlačilo do vody.
Jinak podle mě u těchto motorů pro fabii posrali to, že moc ubrali materiál bloku kolem zdvihacích tyček. Favorit/Felicia takový problémy s únikem oleje do vody zdaleka neměli a tohle může být příčina.

Obrázek
image upload no limit

Tady pro srovnání jak vypadá blok favorita:

Obrázek
20mb image hosting
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Jsem v rámci možností zkusil změřit ty přesahy a jsem z toho volaký zmetený.


Očistil jsem blok a vložky, plastovou škrabkou a umyl benzínem, k dispozici jsem měrky 0.05, 0.1 a 0.15 popsal jsem kam co strčit šlo a kam už ne:) Působí to na mě tak že jsou propadlé vložky 1 a druhé válce, nevím jak to změřit přesněji, to doma asi nejde.

Fotky jsou v pořadí od 1 - 4 válce z leva doprava z čelního pohledu na auto. P.S. Grafik ze mě nebude :)
Nejdou mi jsem vkládat fotky


http://jajin111.rajce.idnes.cz/Presahy_vlozek/

[/img]
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Tak nevim jestli je něco utopenýho, jsem to pravítko (šupleru) otočil a teď tu 0.05 měrku dostanu i na ten spodní okraj bloku, tak to asi taky není nejrovnější, podle mě to přesně doma změřit nejde. Otázka je jestli s tím něco dělat nebo koupit tesnění, nafouknout a srovnat hlavu a zkusit to.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

tak trojka potvrzená dej kvalitní těsnění nech srovnat hlavu a za hodinu a půl můžeš jezdit ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

OK s těma vložkama teda nic dělat nebudu. Hlavu zítra odvezu.

Můžete mi doporučit jakou značku a tloušťku těsnění, pak budu stopro potřebovat několik výplachů. Co šrouby hlavy? Kupovat nebo ne. Tyhle se zdají ok.

Až to budu dávat dohromady tak předpokládám jen v opačném pořadí a kromě základního nastavení ventilů se tam nic zásadního dít dít nebude.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3784
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Půjč si někde očko a závitník m11 a pořádně projeď závity.Pořádně vyfoukej diry na šrouby.Při montáži naolejuj závity a hlavy šroubů aby mohly po podložce pěkně klouzat.Pokud tohle někdo odrbe tak ta hlava prostě dotažená není.Vrchy vložek a i blok pořádně očisti ocelovým škrabákem.Pokud nemáš nabrus pilník.A pak měř přesahy.0,05 není nic moc. Zkus někde u vás poptat jestli vyrábí těsnění a nechat zkusit vypodlozit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

OK udělám

Ten přesah není 0.05, psal jsem že 0.05 měrku tam dám a 0.10 už ne. Takže to bude něco mezi. Ty spárový měrky jsou prostě takhle odstupňovaný, přesnějš to změřit nejde, aspoň jsem lepší měrky na to nenaše. Očistim to a přeměřim pořádně než dorazí hlava. Jen ocelovým kartáčem teda, pilníkem na to šahat nechci. Ty podložky nevim kde sehnat, našel jsem zde pro favorita

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 11536.html

ovšem jen 0.1mm což je moc, bych se dostal na nějakejch min 0.15 a víc a to už je hodně. Uvidim po očištění a přeměření.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

To jsou podložky pod vložky válce a pokud se nesrovnává dosedací plocha, tak tam bývá pouze jedna - buď 0,1 0,12 nebo 0,14 podle výrobních tolerancí. Pokud jdou šrouby volně natočit, tak bych na závity nesahal - šrouby pouze očistit na namazat.
Těsnění hlavy bych dal victor reinz, ta jsem dal na poslední fabku před víc než rokem a zatím to drží. Tady jsem to řešil: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“