T4 2.5 TDI nechce nastartovat

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

T4 2.5 TDI nechce nastartovat

Příspěvek od k5ynd1 »

Čau borci, potřeboval bych tip co se mohlo odehrát v mém multivanu. Odešel mi startér, tak jsem se nechal roztáhnout, abych dojel domů. Než jsem motor vypnul šel normálně jako vždy. V garáži vyndám startér a nechal jsem ho zrepasovat. Namontuji zpět do auta, starter točí, z výfuku se kouří, ale prostě nechytne. Diagnostika nic nepíše. rozvody nastaveny, relátka a kabeláž jsem několikrát procházel, všechny pojistky ok. Nechal jsem přeměřit vstřiky, některý nebyly už moc ok, tak jsem sehnal jiný, ale beze změny. Poté se vyměnilo čerpadlo, také žádná změna. Žhaviče všechny ok a kabeláž k nim ok. Auto stojí v garáži, kde je cca 15°C. IMO chybu nehlásí. Když startuju, tak diagnostika ukazuje, jak čerpadlo postupně přidává dávku i točí s přesuvníkem. Motor 2.5 TDI 75kW rok 97. Jsem z Brna. Máte někdo nějakou radu? Už opravdu nevím, co s tím.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A má motor kompresi? Pokud to kouří, je vidět že čerpadlo dává, ale bacha, je malý řemen v pořádku a dobře nastaven?Tady je divné, že to ani neslibuje..asi to stříká jindy než motor potřebuje..
nepropadat panice...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

kompresi jsem ještě neměřil. než umřel startér, tak to bez problémů chytalo i v mínusových teplotách. že by se naráz ztratila komprese? setrvák na značce, vačka na pravítko (nejde otočit o 180°), čerpadlo na rysce.
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Řešil jsem to na LT 2.5TDI taky roztahovaly skočilo čerpadlo dali na značky a jenom kouř z výfuku a ani ťuk. Tady to na značky nejede přidej předvstřik.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně, já naposled dělal Volvo a tam chyběly na malém řemenu zuby..Často se zapomíná, že motor má ještě řemen vzadu..
nepropadat panice...
auto-point
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od auto-point »

Na sprej chytne a běží?
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

posunul jsem čerpadlo cca o 1.5 drážky a chytil na otočení. nechápu, proč je teda na čerpadle ryska, když to na ni nefunguje... doladil jsem předvstřik na hodnotu cca 55. chytá to krásně, jede v pohodě. teď mi to ještě hapruje na volnoběhu, otáčky mírně kolísají, ale hlavně to pořád dost reguluje vstřikované množství ( skáče víceméně od 0 po necelé 3mg/H, přitom požadované píše 0.8). když mírně přidám plyn, tak se chod motoru srovná.
Jirka Kužel
Přispěvovatel
Příspěvky: 928
Registrován: 14 úno 2006, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín CITY

Příspěvek od Jirka Kužel »

zkontoluj jesti nemaš volny hlavní šroub na klice-řemenici
VW SHARAN
Fabie 1.4 TDI mvolesko soft
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

ten je ok
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

ten je ok
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

k5ynd1 píše:posunul jsem čerpadlo cca o 1.5 drážky a chytil na otočení. nechápu, proč je teda na čerpadle ryska, když to na ni nefunguje... doladil jsem předvstřik na hodnotu cca 55. chytá to krásně, jede v pohodě. teď mi to ještě hapruje na volnoběhu, otáčky mírně kolísají, ale hlavně to pořád dost reguluje vstřikované množství ( skáče víceméně od 0 po necelé 3mg/H, přitom požadované píše 0.8). když mírně přidám plyn, tak se chod motoru srovná.
Ještě přidej, až bude motor trochu ostřejší, ubrat můžeš vždycky. Ty rysky jsou spíš informační, jestliže máš kolečko pohonu čerpadla na konusu na vačce, tak rysky jsou jen "dekorace", která ti řekne kdy čerpadlo vstřikne palivo do 1. válce..Ale přesnost a vztah k Hů tam žádná není..Já si vždy postavím 1. válec na pálení a otáčím si čerpadlem / na konci trubky 1. válce mám kus hadičky, kde sleduji kdy se zvedne hladina/ až "vstříkne " a nandám řemínek..Motor většinou něco udělá, blafne nebo chytne a pak vždy povolím kolo na vačce a pootočím a zase zkusím..Až to najdu..Samozřejmě je i origo návod/ stroboskop apod./ ale to je moc "sofistikované"... :)
nepropadat panice...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

přidával jsem, ubíral jsem, ale kolísání to nezměnilo. měl jsem to nastavený i tak ostrý, že to řechtalo víc než transity.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Možná to chce jen protáhnout, pokud to předtím nedělalo, dal bych tomu teď čas..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“