felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55

felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

nazdar. tak po 10r ideme riešiť problémy so štarotvaním a s LPG Tartarini na dedovej felde :)

prvá vec čo som si všimol, že z reduktoru uniká chladiaca kvapalina troška a kýve sa plastové koleno na vývod plynu. koleno som demontoval a zistil vadný O-krúžok, no vnútri je zanesený špinou aj keď tadial ide len plyn...

tá horšia vec je že odvtedy čo je tam LPG štartovanie je velmi zlé, skoro nemožné. akonáhle je trvale prepnuté na benzín, štartovanie je na šup !
dnes som mal pripojený VAG a dedukujem z toho toto: po prepnutí na LPG jednotka odpojí napájanie vstrekovačov, preto sú trvalo chyby vo VAGU vstrekovače skrat na kostru/prerušen. OK chápem. lenže nejak dobre to nefunguje, pretože pri štartovaní vstrekovače ako keby neboli vôbec zapojené asi 5 sekúnd minimálne a odpaluje sa len plyn čo ostal v hadici. potom to chytí. teda bude asi problém v jednotke. štartuje to na benzín normálne, teda malo by. teda vstreky by mali byť pripojené a až po zvýšení otáčok cca na 1500 prepnúť na LPG.

daľšia otázka je že ten duralový náustok čo je nad škrtiacou klapkou má byť nejako voči klapke utesnený ? je tam len položený, a pritláča ho kryt sánia. teda je tam badatelná vôla. predpokladám prisávanie falošného vzduchu a teda potom hrozne dlho padajú otáčky dolu.

a ďalšia otázka: LPG jednotka je Tartarini Junior Lambda Control. je dôležitá nejak táto RJ ? pretože je prerušený jeden kábel ku lambde a pripojený do jednotky. tak isto je napojený jeden kábel aj zo škrtiacej klapky. potom bola vo VAGU chyba lambda prerušená sporadická. zrejme má tento systém aj svoju diagnostiku. je možné obísť jednotku a ponechať pôvodné zapojenie lambdy a tak ? spravil by som len jednoduchý prepínač LPG/benzín a prepnutie na LPG po zvýšení otáčok. mám dojem že táto jednotka len kazí to štartovanie lebo nevie kedy má pripojiť vstreky...

a posledná: našiel som hlavný ventil LPG ktorý púšťa plyn z nádrže. no na reduktori je další taký elmag. ventil. na čo slúži ? popr. musím zistit kedy spína.

vďaka za prípadnú pomoc aj keď som sa tu rozpísal :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20

Příspěvek od STIB »

GO celeho lpg včetně membrán.
OCTAVIA- ALH
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

OK skúsim pozreť či by sa dali tie membrány kúpiť a čo by to stálo. Zlé štarty pretrvávajú od kedy to auto kúpil čo je cez 10 rokov.
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20

Příspěvek od STIB »

membrány se mají měnit co 3roky.Ale nevím jak seš zdatný v lpg.Pokud tos nikdy nedělal tak se na to vyser.Na lpg je spešl matroš.(Guma).
OCTAVIA- ALH
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

membrány som našiel okolo 900CZK takže v pohode, inač by to nemal byť taký problém vymeniť.
zistil som že tá LPG jednotka má aj diagnostiku takže môžem nazrieť aj tam, ide to po K-line, prevodnín na USB mám funkčný aj program na LPG som našiel.
to s odpájaním napájania vstrekov by som riešil relé s rozpínacím konktaktom, ktoré bude napájané z LPG ventilu. vyskúšam to a keď sa zlepší štartovanie nechám to tak :)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pipo444 píše:membrány som našiel okolo 900CZK takže v pohode, inač by to nemal byť taký problém vymeniť.
zistil som že tá LPG jednotka má aj diagnostiku takže môžem nazrieť aj tam, ide to po K-line, prevodnín na USB mám funkčný aj program na LPG som našiel.
to s odpájaním napájania vstrekov by som riešil relé s rozpínacím konktaktom, ktoré bude napájané z LPG ventilu. vyskúšam to a keď sa zlepší štartovanie nechám to tak :)
nemáš link? na ten lpg program dík a s jakým káblem to maká :?
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58

Příspěvek od RS »

No K-line to neni urcite, vsechny jednotky potrebuji prevodnik TTL/232
Program na tento stary system bezel pod dosem, pokud ho budes potrebovat nekde to vystracham.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

RS píše:No K-line to neni urcite, vsechny jednotky potrebuji prevodnik TTL/232
Program na tento stary system bezel pod dosem, pokud ho budes potrebovat nekde to vystracham.
mám právě kkl upravený na pinování a je osazen FTDI FT232RL to bz nešlo? dík
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já montoval plyn a na jednom školení mi dali zdarma program na MPi za dlouholetou spoluráci,

pak mi přišla dobírka za 6OOOkč děkuji pěkně, volám tam a že program je zdarma ale kabel 58OO :roll:
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

kabel mám domorobo prevodník USB na TTL logiku s SI9243 a používam to na VAG pre feldu a funguje to vynikajúco :) našiel som pinout tej LPG jednotky tak to skúsim pripojiť. inak program neviem, no našeil som nejaký treba ho vyskúšať, sú tam dva jazyky - taliansky a anglicky.
ak by ste mali nejaký program, alebo len názov, hodte sem skúsim nájsť ;)

http://ulozto.sk/xV3EfUNx/tartarini-rar
na obrázku sú konektory jednotiek, schémy sa nedržím
Obrázek
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58

Příspěvek od RS »

Ale to je t chyba ze se schemy nedrzis. Pokud chces pouzit K-line kabel tak ho musis upravit a to tak ze 4 a 1 z SI9243 vytahnes a ty dva piny vyuzijes pro komunikaci z ridici jednotkou plynu(to stejne plati i pro tebe milosi). Nenech se z mast tim ze na tom pripojeni maji napsano K a L. SI9243 pouziva na komunikaci 12V logiku to by ta jednotka nemusela rozdychat
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

tak v tom prípade nebudem rozoberať hotovú krabičku ale napojím sa priamo na ten prevodník, mam ich doma viacej :D

Obrázek
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

ale aj tak, načo vlastne idem do diagnostiky, keď tam sa to určite nebude dať nastaviť. chcem odpájanie vstrekov spraviť pomocou relé. a ventil na plyn bude ovládať relé a hotovo. keď sa zapne plyn, odpojí vstreky.
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58

Příspěvek od RS »

Ano to pouzit muzes. Jen jsem nezkousel jestli soft pojede pres dosbox jinak tam to usb nedostanes. Jeste muzes samo pouzit virtualPC ale tam mam s dosovymi programy spatne zkusenosti.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

ovladače ku tomu mám a fachá to super. virtuálny COM port. dosbox mám takže to bude v pohode
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“