MAX altík do ASZ-Fabia

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

dibarbora píše:aj ked vo fabii tam tych priestorovych moznosti moc nie je.
no ved prave.... tak potom naco bude ten velky altik....
sasasat
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 14 led 2009, 11:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od sasasat »

Protože, větší altík tu baterku dřív nakrmí, bude přebytek. Jasně že větší baterka by byla gud, holt není místo.
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m

OIIIRS
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4277
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

Vici píše:Pojiska ne - pokud jde sehnat vhodna,ale otazka je prurez kabelu
v době autohifi kde se běžně tahaji 50qmm kabely s lisovanýma okama ani to nebude problém upravit (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

sasasat píše:Protože, větší altík tu baterku dřív nakrmí, bude přebytek. Jasně že větší baterka by byla gud, holt není místo.
Ak 120A alternator nemas v beznej prevadzke vytazeny na 100% o com som celkom presvedceny, tak baterku rychlejsie nedobijes ani 180 ani 260...... A altikom. Baterka cez seba pri palubnom napati pusti len isty prud bez ohladu na pouzity altik, nabijanie zrychlis len vyssim napatim a nie vykonejsim alternatorom.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
nebulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 05 úno 2008, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od nebulus »

Asi tak, meral som dobíjacie prúdy baterky, behom pár sekúnd po štarte to klesne na hodnotu niekoľko A.
favo
blázen
Příspěvky: 2761
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Silnější alternátor dává v tomto případě smysl jen pokud jsi fanda do hifi a krmíš několik zesíků. Za sebe ti můžu říci že při zapnutých světlech, puštěným rádiu, vyhřívání sedadla řidiče, klimu na econ a zhruba poloviční rychlost ventilátoru topení mám zatížení altíku mezi 25-30 %. Když sepne i klima nebo pustím výhřev oken a zrcátek tak jsem nad 40%

Tome výměna kabelu za silnější problém není, ale problém je cena originál dílu. Jen za káblík ke startéru od baterky chtějí cca 1100,- a to je asi ten nejkratší silnoproudý kabel v autě. Takže nejlepší by byla asi výroba na zákázku v nějakým auto hifi obchodě a nebo Made in Home.
Já jsem před pár dny proletoval pořádně jen koncovky kabelů kolem baterky a tím jsem zvedl palubní napětí o 0,3 - 0,5 V.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34698
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

kabeláž je to nejmenší...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
sasasat
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 14 led 2009, 11:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od sasasat »

Kabeláš nebude asi takový problém změřit průměr a spočitat, ale zajímá mě to napětí kolem 2000ot.
Zatím mi to nikdy nespálilo žádnou žárovku a to je divné. Mám doma tři altíky 120A, tak zkusíme jestli se chovají napětím stejně.
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m

OIIIRS
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7558
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Já tu 180ku mám, do O1 ASZ sedla bez úprav. Ale kabely atd mám původní, mám normální auto, ne elektrárnu..... čili 140A by bohatě stačil

s Galaxy mám 140A Altík, 100Ah baterku a pro bufík druhou (trakční gelová) , moc se s tím nejezdí a nenabíjím....

Na krátké trasy je podle mě důležitá velká baterka, samozřejmě ok dobíjení s dejme tomu 140kou altíkem a pokud se používá často bufík, tak druhá baterka pro něj = jistota že vždy nastartuješ
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

sasasat píše:Kabeláš nebude asi takový problém změřit průměr a spočitat, ale zajímá mě to napětí kolem 2000ot.
Zatím mi to nikdy nespálilo žádnou žárovku a to je divné. Mám doma tři altíky 120A, tak zkusíme jestli se chovají napětím stejně.
Nemas v tom celkom jasno kamarat.... Napetovo sa tie altiky budu chovat rovnako, preto maju regulator, aby posluchali. Vyssim napatim baterku akurat znicis a ako to pisal dibarbora a ostatni, baterka nedokaze zobrat 100 A nabijaci prud... Vacsi altik by ti pomohol tak ako som ti pisal hore - pri dvoch baterkach, lebo kazda by si brala svoje a altik by to stihal dodavat....
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

sasasat píše:Kabeláš nebude asi takový problém změřit průměr a spočitat, ale zajímá mě to napětí kolem 2000ot.
Zatím mi to nikdy nespálilo žádnou žárovku a to je divné. Mám doma tři altíky 120A, tak zkusíme jestli se chovají napětím stejně.
Uz druhy den tu mlatime prazdnu slamu, vypisujes tu veci, ktore nesvedcia moc o o tom, ze elektrike aspon trochu rozumies.
Zober multimeter
chod k autu
studene ho nastartuj
zapni svetla, pokojne vsetky co mas k dispozicii, vratane vyhrevu sediaciek.
Odmeraj napatie na baterke na volnobeh a nech ti niekto prida tak na 2000 ot.
Napis co si nameral, potom mozne zacat rozmyslat, skusat menit alternator ci uz za rovnaky alebo vacsi a skusat ako sa to bude chovat mi pride bez poriadnej diagnostiky uplne od veci.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
sasasat
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 14 led 2009, 11:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od sasasat »

No nevimnevím jak tady kdo tomu rozumí, ale napěti je dost důležitá věc, aby jsi nakrmil baterku ačkama. Samo, že není OK to přehnat, ale pokut tam je 13,5 nebo 14 je to pak obrovský rozdíl, jak rychle to tam teče a kolik ji kapacitně naliješ. Mám pocit, že možná bude trochu problém i v regulaci napětí, jestli funguje správně. Poměříme a budu vědět a taky mě zajímá jestli vag a multimetr budou na stejných hodnotách.
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m

OIIIRS
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34698
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

ideálně ještě použít proudové kleště
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

Optimalne by si mal mat na baterke nieco cez 14V. Dost dokazu urobit aj prechodove odpory na silovych kabloch (alternator, akumulator pripadne starter a samozrejme aj ukostrenia).
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1259
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Ladas píše:ideálně ještě použít proudové kleště
Na to aby poznal stav palubnï site pod zatezi staci i voltmetr a znalost Ohmova zakona. Pb aku maji napeti na clanek v nabitem stavu ~2,3V, coz je u 12V monobloku 13,8V. To znamena, ze minimalne tohle napeti musi trvale altik drzet, ma-li se aku nabit na plno. Obvykle je v palubni siti okolo 14V pri natocenym aute .
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“