Zdravím, mohl bych poprosit zkouknout log nového turba ? Zda se mi že v nízkých otáčkach nejede jak by mělo. Jedná se u superb 96kw a turbo je tam nové originál Garrett. Po výměně to jede pořádně až od 2000tis. Staré jsem měnil z duvodu houkání a mělo radiální vulu 0,9mm.
Tady jsou delší logy tentokrát na 4ku.
jinak auto by mělo mít chip na 110kw dle měření na brzdě. Je divné že staré turbo se sbíralo dříve a táhlo nebylo upravené dle zamaním barvy matky.
Problem je v tom,ze oni tak tie turba nastavuju,kvoli zivotnosti cinskych dielov ktore tam davaju pri repase...
Otazka nie,je tvoje turbo naozaj cisto nove originalne? Alebo je to repas?
Pri repase bezny problem,pri novom turbe nikoli
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Nic nekupuj. Filtr na to nemá vliv. Vzduchu je tam habaděj. Váha je také dobrá.
Pokud se Ti to zdá líné, tak to prodiskutuj s tunerem. Třeba by pomohlo dát tam více paliva /není to podle logu vidět/. Turbo však podle logu na čtyřku plní celkem dobře.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
když dám 3ku cca kolem 1000ot. a plný plyn tak se auto rozjíždí a už při 1500ot. cítím jak začne tlačit turbo ale při 1800 až 2000 to vystřelí. Tím to se chci zeptat zda ještě by mělo už vystřelit na plno kolem 1600ot?
Turbo je nové ze SpecialTurbo normálně faktura na nové přes 17k . Když jsem byl ze starým turbem na válcích tak mi pan Šíma řikal že to je to poladěný tak aby se stím člověk rozjel. Ale prostě to zabíralo dřív.
Nejvíce je zrychlení cítit kolem ot. 1800-2000. Tam motor dostává i nejvíce paliva. Z hlediska konstrukce jsou tyto ot. předurčeny pro nejvyšší kroutící moment. Při ot. kolem 1500 Ti to nikdy tak dobře nepojede i když to poladíš.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Tak že bych to měl nechat být ? Jak píšeš v těch ot. 1800 už to celkem slušně letí. Tak že když vlastně turbo začne nabíhat v 1500 ot. tak že je to ok ?
Přiložím obrázek z dnešního logu příjde mi tam že je to ok při 1500 ot. Popřípadně zkušenější by mi prosím mohli napsat jaká by měla být hodnota děkuji.
skupiny 3, 10, 11
Pokud s tím nechceš závodit, tak bych to takhle nechal. Log vypadá slušně.
Když přinutíš turbo, aby dávalo více již v nižších otáčkách, tak by se Ti mohlo stát, že motor začne pocukávat při plné akceleraci v důsledku chudé směsi.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Určiě závodit ne. Jen když sem to dnes pořádne projížděl při normální jízdě tak při starém turbu když sem dal na 4ku plný plyn cca v 1800 ot tak to zavybrovalo, na 5ku byl klid. Teď to vybruje pouze na 5ku v těch ot. Dvouhmota už není co bývala.
Nechám to být a budu jezdit.
prka píše:To nemusí být dvojhmota. Takto se projevuje i přebytek vzduchu nebo nedostatek paliva /chudá směs/ v určitém režimu při plné akceleraci.
vis vubec na jakem principu pracuje vznetovy motor ze pises takovy moudra? Podle tve teorie chude smesy by se ti na volnobeh asi rozletel na kousicky kdyz pri plnym plynu vibruje kvulu tomu ze je to chude
Mně je nejen dobře znám princip těchto motorů, jejich činnost, ale i způsob jejich "vyladění". Můžeš se o tom přesvědčit v mém profilu, kde podobné problémy kolegů z fóra úspěšně řešíme. Tobě však asi není známo, že každý "soft" takového motoru má omezení vstřikovaného množství paliva z hlediska kroutícího momentu a kouřivosti /blok měřených hodnot č.8/. Dostane-li se do motoru z nějakého důvodu /např. špatný soft, špatné vyladění turba, závada v systému regulace tlaku turba/ větší skutečné množství vzduchu než odpovídá tomuto max. omezenému množství paliva, nedojde v určitých režimech motoru ke vznícení "příliš chudé" směsi v některých válcích. To se projeví "vibrací" motoru při určitých otáčkách. Nejčastěji k tomu při standardním softu dochází při max. akceleraci v oblasti nejvyššího kroutícího momentu /kolem ot. 1800-2000/, protože zde již motor podle "datového pole" dostává maximální vstřikované množství paliva a ŘJ neumožní vstříknout větší množství.
Například u motoru ASV se sdandardním softem a fabrickém nastavení k tomu většinou dochází, jestliže "regulační lopatky" turba "zatuhují" v poloze, kde dochází k největšímu roztáčení turbodmychadla výfukovými plyny. Skutečné množství vzduchu do motoru pak překračuje hodnotu 1200 mg/H a dochází k uvedenému jevu.
Nevím proč sem pleteš volnoběh. Ten je tak jako každý režim řízen "datovým polem" ŘJ. Pokud vezmeme výše uvedený motor a fabrické nastavení, tak ŘJ udržuje ot. volnoběhu 903 při množství vzduchu kolem 260-270 mg/H (je-li EGR na fabrické hodnotě 32 768) a vstřikované množství (voln. dávka) na hodnotě kolem 4,6 mg/H. Dojde-li ke snížení otáček z jakéhokoliv důvodu, nařídí ŘJ vstřikovat větší množství paliva, aby se motor dostal na ot. nastavené v ŘJ. Toto větší množství je tam bez problému vstříknuto, protože zdaleka nedosahuje max. množství z hlediska kr. momentu nebo kouřivosti. Zvýší-li se ot. nad fabrické, nařídí ŘJ vstřikovat menší množství paliva dokud se otáčky neustálí na požadovaných.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip