VW POLO 6N2 samostav spojky - dotaz na správnou funkci

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

VW POLO 6N2 samostav spojky - dotaz na správnou funkci

Příspěvek od kolina »

VW POLO 6N2 s benzínovým motorem občas řadí zpátečku přes zuby. Ovládání spojky má na bowdenu takovej samoštel...

Chci se zeptat ohledně jeho funkce.

Pochopil jsem jeho funkci správně takto: váleček - samoštel by se měl pouze roztahovat a zpět už by jít neměl?

Protože současná funkce je taková, že když chytnu ten bowden u páky spojky na převodovce tak s ním normálně kvedlám - tj. bowden dovoluje i zkrácení i prodloužení . A třeba po pátým zakvedlání se zasekne a drží a už nejde zkrátit. Pak párkrát zmáčknu spojku pedálem a je zas volnej...

Prosím o radu a vysvětlení správné funkce. Děkuji
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

ano bowden by se neměl zkracovat jde nahradit za verzi bez samoštelu
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od kolina »

Díky za odpověď!

Takže jakmile se váleček roztáhne nesmí povolit zpět - myslel jsem si to.

Nějakou drobnou vůli a pod nemá?

Když koupím novej samoštel bowden bude to nějakou dobu fungovat? Nebo je lepší řešení klasické lanko?

Z jakého auta tam prosím pasuje?

Něco jsem našel zde:
https://webcat.zf.com/

lanko se samostavem číslo dílu SACHS 00323074003346 délka 1060/818 mm

Obrázek

Nejpodobnější co jsem našel je lanko pro SEAT CORDOBA 6K1 číslo dílu SACHS 00323074600223 délka 1070/805

Obrázek

Podle obrázku to vypadá, že by to pasovat mohlo....co myslíte?
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Ty pola jsou pri zpatecce hodne haklivy na uplny vyslapnuti spojky a hlavne az po zastaveni kol, co jsem si vsimnul. Jednou jsem cachroval s tim samostavem a slo s nim hejbat, kdyz byla tak akorat sila v lanku nebo bowdenu mozna v obojim. Presnejc si nevzpomenu, ale bylo to tak, ze to, co jsem povazoval za nefunkcni jsem jen neumel ovladat
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od kolina »

No tak nevím...

Podle pocitu na pedálu je vše OK. Auto řadí normálně, ale zpátečka jde občas pře zuby...

Jak tedy má ten samostav správně fugovat? Jak vyzkouším, že je OK?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20363
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

na starých frantíkách věčnej problém ty lanka a fungoval většinou jen originál, ATE,Sachs ani TRW moc ne a když ano tak ne dlouho...
koupit lanko se štelováním a občas na to mrknout..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud spojka normálně funguje, samostav je o.k. Ale spojka se může trochu unášet z různých důvodů, např. jde lamela ztuha po mrkvi, nebo se kříží čep vypínací páky, nebo se mi stalo, že vše bylo o.k. , až na tu zpátečku a přitom byl prasklý jeden paprsek přítlačáku...Zkusil bych páku spojky ručně přitlačit montpákou přitom co kolega bude dávat tu zpátečku, zda to pomůže...Zpátečka je háklivá z toho důvodu, že na rozdíl od jedničky nemá synchron...Takže jednička trochu unášení snese..
nepropadat panice...
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od kolina »

jericho: díky moc za hodnotný příspěvek! Zkusím co říkáš...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“