Padá do nouzáku - Octavia TDi 81 kW - LOG

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

eggnoog
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 14 črc 2009, 11:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Padá do nouzáku - Octavia TDi 81 kW - LOG

Příspěvek od eggnoog »

Ahoj ve spolek. Mám problém se svojí Octavií TDi 81 kW ASV - padá do nouzáku. Už mám vyčištěné turbo (zasekávaly se lopatky), nový ventil N75 a nové podtlakové hadičky. Před časem jsem měnil i váhu vzduchu. Chtěl bych poprosit někoho zkušeného o kontrolu logu, zda-li by se z něj nedala určit příčina neustálého nouzáku. Log jsem provedl na 4 do kopce. Zhruba ve 3 tis. ot. to spadlo. Závada pořád stejná - horní mez překročena.

Při otevření logu se jedná o měření č.6 (netušil jsem že se logy ukládají do jednoho souboru).

http://leteckaposta.cz/567033160

Předem děkuji za pomoc.
Pašík 01 TDI 96 kW, 6ti kvalt, AVF, zatim serie....
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Podle mně máš blbě zapojené podtlaky.Udělej kompletní kontrolu zapojení všech podtlakových hadiček.
eggnoog
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 14 črc 2009, 11:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od eggnoog »

yardarytarda píše:Podle mně máš blbě zapojené podtlaky.Udělej kompletní kontrolu zapojení všech podlakových hadiček.
Ty jsem kontroloval 2x a jsou v pořádku :-( I jsem zkoušel ten zpětný ventil a je taky v pohodě.
Pašík 01 TDI 96 kW, 6ti kvalt, AVF, zatim serie....
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

eggnoog píše:
yardarytarda píše:Podle mně máš blbě zapojené podtlaky.Udělej kompletní kontrolu zapojení všech podlakových hadiček.
Ty jsem kontroloval 2x a jsou v pořádku :-( I jsem zkoušel ten zpětný ventil a je taky v pohodě.
Tak potom odpoj podtlak od baňky a udělej log.Neni tam moc možností.Blbě zapojený,ucpaný nebo blbě složený a nastavený turbo.
eggnoog
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 14 črc 2009, 11:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od eggnoog »

yardarytarda píše:
eggnoog píše:
yardarytarda píše:Podle mně máš blbě zapojené podtlaky.Udělej kompletní kontrolu zapojení všech podlakových hadiček.
Ty jsem kontroloval 2x a jsou v pořádku :-( I jsem zkoušel ten zpětný ventil a je taky v pohodě.
Tak potom odpoj podtlak od baňky a udělej log.Neni tam moc možností.Blbě zapojený,ucpaný nebo blbě složený a nastavený turbo.
A nemůže to taky způsobovat špatná baňka? Tu mám původní.... nejevila se ale jako špatná. Předpokládám že tedy myslíš baňku na turbu.
Jak by se to mělo chovat při odpojení podtlaku z baňky?
Pašík 01 TDI 96 kW, 6ti kvalt, AVF, zatim serie....
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

tak po odpojení baňky by to nemělo mít tlak.Podle toho co píšeš bys to měl dat někomu kdo tomu aspoň trochu hoví.Jinak se s tím nedomluvíš... :roll:
eggnoog
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 14 črc 2009, 11:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od eggnoog »

Ano, nejsem odborník, proto se zde ptám zkušenějších. Měl jsem spíš na mysli kolik bude tlačit turbo když nebude regulovaný, resp. v jakých mezích by se měla hodnota pohybovat (za předpokladu že bude vše ostatní ok). Ještě jedna hloupá otázka, když odpojim hadičku z baňky na turbu, není zapotřebí jí provizorně zaslepit? Jinak díky za rady ;)
Pašík 01 TDI 96 kW, 6ti kvalt, AVF, zatim serie....
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4888
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

a kontroloval jsi to podle schématu, co je tady na fóru? Obrázek

po startu sjede páčka turba až na dorazový červík? s nastavením červíka a táhla nikdo nic nedělal. ta n75 je určitě dobrá?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
eggnoog
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 14 črc 2009, 11:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od eggnoog »

Schéma mám jiné, myslim že z dílenské příručky. Zapojení je ale shodné. Kontrolováno 2x. Pro sychr to ještě jednou projdu. Jinak hadičky mám nové. S nastavením červíka se nic nedělalo, jen se čistilo naklápění lopatek. Po připojení podtlaku k baňce při běžícím motoru táhlo krásně zajelo, tušim že až na doraz. Z toho jsem usoudil že baňka je OK, ale je původní a to táhlo je takové orezlé.... Ventil N75 je nový a mám ještě jeden funkční na zkoušku, takže taky OK. Jedině ta baňka. Zkusím to nalogovat když ji odpojím a třeba to něco napoví.....
Pašík 01 TDI 96 kW, 6ti kvalt, AVF, zatim serie....
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4888
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

stříkni trochu wd 40 do toho vstupu táhla a nech pracovat
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
eggnoog
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 14 črc 2009, 11:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od eggnoog »

Tak jsem překontroloval zapojení hadiček včetně jejich průchodnosti a jsou OK. Závada se ale objevila na regulaci turba. Při zamáčknutí táhla baňky a následném uvolnění se zasekne. Turbo bylo čištěné nedávno. Je na něm najeto cca 1500 km, tak doufám že bude problém v baňce a ne v naklápění. Moudřejší budu až se k tomu dostanu zespoda a odpojím baňku. Dám pak vědět.
Pašík 01 TDI 96 kW, 6ti kvalt, AVF, zatim serie....
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4888
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

jj buď jí odpoj a nebo odšroubuj. ta páčka musí jít bez sebemenšího odporu. pokud ne, tak znova rozebrat turbo a např oleštit soustruhem tu velkou statorovou část, co vypadá jako velká podložka - můžou na ní být vrypy
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5046
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To je ono. Na baňku každý zapomíná,ta musí chodit bez drhnutí!!!!
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Tak 1500 km je i hodně pokud jsi lopatky nepodložil nebo nezbrousil tak rozebíráš znova..Měřím vůli mezi lopatkama a pokud nemají 0,1mm vůli tak kompenzuju.Jinak je to oničem.Za chvilku je na tvrdo.
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4888
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

ale těch 0,1 je fakt strop...já to dokonce nechal vytočit pouze o 0,05mm, protože jinak nebudeš spokojen s nástupem turba od spodních otáček...(do 2 tis se dost nenafoukne)
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“