Nafta Maaxmotion vs normální

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

michal3137
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 07 dub 2012, 08:40
Odpovědi: 0

Nafta Maaxmotion vs normální

Příspěvek od michal3137 »

Ahoj je tu někdo kdo opravdu dokáže trochu fundovaně odpovědět ? Někdo kdo fakt ví? Jezdím na Maxxmotion už deelší dobu, protože auto nejezdí zas tak často a není v tom žádná biosračka. O co mi jde neškodí tahle nafta motoru konkrétně rotačce( neřeším mazivost ) , která má pevně davný předvstřik v mapách !? Přece jenom v motoru dojde s cetanovým číslem 60 k tomu že se nafta vznítí dřív než s čím bylo počítáno... Všiml jsem si i že s Maxxem je slyšet víc turbo, prostě jiný zvuk a co je zajímavé motor s ním má paradoxně o něco menší spodek a není to jen pocit....( že by docházelo k opravdu moc brzkýmu zapálení ? ) Výkon vůbec neřeším, výhřevnost je stejná... hmmm ?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20336
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já myslím že to zbytečně moc řešíte, nic ve zlým, spousta věcí je subjektivních a odvíjí se i od aktuální teploty,tlaku,vlhkosti vzduchu a já nevím co
dřív byla prostě nafta a hotovo, dneska jsou FuelSavy,Maxxmotiony,Vervy a lidi z toho akorát blbnou
omlouvám se za ne zcela fundovanou odpověď (rofl) ale tak to prostě je
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já si naopak myslím, že nafta s vyšším cetanovým číslem motoru pomáhá. Zajímalo by mě, jak jsi přišel na to, že se dřív vznítí, než "obyčejná"? To platí u benzinu (ovšem obráceně), u nafty jsem o něčem takovém nikdy neslyšel.

Vyšší cetanové číslo způsobuje změknutí chodu motoru, lepší startovatelnost a vyšší pružnost motoru. Vždy. Pokud to máš jinak, máš něco špatně.

Kdyby vysoké cetany motoru škodily, už by můj motor dávno, dávno skapal. Dávám do nafty VIF, který prokazatelně zvyšuje cetanové číslo nad 60, víc než osm let. Najeto mám přes dvě sta tisíc. Takže kdyby cetany škodily, už bych myslím dávno chodil pěšky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Mno na maxe me prisel taky motor hlucnejsi-klepavejsi nez na obvyklou TopQ od Benziny..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1437
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

roman1648 píše:dřív byla prostě nafta a hotovo
Dřív taky byla televize s lampama, telefon na kličku atd. No a taky byly jiný motory (noteeth) Jinak souhlas že se to leckdy přehnaně prožívá. Btw bez srágory je, pokud se nepletu, stále i Optimal Diesel.
Marek77 píše:Dávám do nafty VIF, který prokazatelně zvyšuje cetanové číslo nad 60
Když má nafta cetanové číslo např. 53 tak ho Vifem zvýšíš nad 60?
Člověk se pořád učí.
michal3137
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 07 dub 2012, 08:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od michal3137 »

tak určitě zaleží na spoustu parametrů i v jakém stavu je motor samotný to je jasné... teď nedávno jsem někde na rádiu slyšel že cetanový číslo 60 bylo značkovými prodejci vyzkoušeno jako ideální pro většinu motorů ...jenže věřím že comonrail je podstatně přesnějc řízený motor a srovnal bych to asi tak - comonrail=mpi prostě to mpi si podle oktanovýho čísla zvedne předstih využije to palivo na maximum a nedochazí pak k dohořívání v hlavě( podpalování výfukového ventilu ) a rotačku bych srovnal se 120 kde právě brát oktanový číslo 100 bez toho aby člověk zvýšil předstih bylo k ničemu a spíš to ničilo motor .....( dlouho jsem jezdil se 120 na stooktan ale měl jsem dost přidáno na předstihu ) podle mě prostě rotačka nedokáže to vyšší cetanový číslo využít a jde mi fakt o to jestli to spíš ve výsledku neškodí, minimální má jen 49....
michal3137
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 07 dub 2012, 08:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od michal3137 »

NOVON píše:Mno na maxe me prisel taky motor hlucnejsi-klepavejsi nez na obvyklou TopQ od Benziny..
je to tak je takový ostřejší, ne že ne ;)
michal3137
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 07 dub 2012, 08:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od michal3137 »

Marek77 píše:Já si naopak myslím, že nafta s vyšším cetanovým číslem motoru pomáhá. Zajímalo by mě, jak jsi přišel na to, že se dřív vznítí, než "obyčejná"? To platí u benzinu (ovšem obráceně), u nafty jsem o něčem takovém nikdy neslyšel.

Vyšší cetanové číslo způsobuje změknutí chodu motoru, lepší startovatelnost a vyšší pružnost motoru. Vždy. Pokud to máš jinak, máš něco špatně.

Kdyby vysoké cetany motoru škodily, už by můj motor dávno, dávno skapal. Dávám do nafty VIF, který prokazatelně zvyšuje cetanové číslo nad 60, víc než osm let. Najeto mám přes dvě sta tisíc. Takže kdyby cetany škodily, už bych myslím dávno chodil pěšky.
to je právě dáno cetanovým číslem - čím vyšší tím se líp=rychlejc vznítí(proto lepší startovatelnost ), osobně si myslím že tohle pomůže motorům který jsou vylítaný nebo mají mizerný vstřiky- konkrétně u rotačky
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

Posudit objektivne prinos premiovej nafty je mozne az po par desiatkach tis km porovnanim s rovnako rozsiahlou statistikou s naftou standartnou na tom istom aute. V opacnom pripade to je len placebo efekt.
Myslim, ze vlastna aditivacia beznej nafty je daleko spolahlivejsie riesenie ako spoliehat na poctivost sofera cisterny a pumpara.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

já osobne beru jenom vervu od benziny a jeste obcas pridam VIF......ted nedavno sem zkusil vzit od omw maxxmotion (mel sem skoro prazdnou nadrz) .....a uz ju vícekrat nevezmu. Motor byl daleko hlucnejsi, více kouřil, od spodu se mu moc nechtelo jet, takže sem byl rád ze sem ju vyjezdil a dal zase vervu + vif. motor se s tou vervou uplne jinak chová a jinak jede.

Beru opravdu jenom vevru a nic jinyho. jenom ted sem zkusil tu maxxmotion a to byla chyba. Takže za me jenom verva..... :)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Re: Nafta Maaxmotion vs normální

Příspěvek od senioring1 »

michal3137 píše:Ahoj je tu někdo kdo opravdu dokáže trochu fundovaně odpovědět ? Někdo kdo fakt ví? Jezdím na Maxxmotion už deelší dobu, protože auto nejezdí zas tak často a není v tom žádná biosračka. O co mi jde neškodí tahle nafta motoru konkrétně rotačce( neřeším mazivost ) , která má pevně davný předvstřik v mapách !? Přece jenom v motoru dojde s cetanovým číslem 60 k tomu že se nafta vznítí dřív než s čím bylo počítáno... Všiml jsem si i že s Maxxem je slyšet víc turbo, prostě jiný zvuk a co je zajímavé motor s ním má paradoxně o něco menší spodek a není to jen pocit....( že by docházelo k opravdu moc brzkýmu zapálení ? ) Výkon vůbec neřeším, výhřevnost je stejná... hmmm ?
Nepochopil si zmysel a funkciu zvyšovania cetanoveho čísla . Je pravdou , že pre rotačky stačila 45 cetanová nafta , pretože konštrukcia motora rešpektovala dosiahnuteľné vstrekovacie tlaky čerpadla a primerané kompresné pomery . PD a predovšetkým CR pracujú s vyššími tlakmi tak na vstreku ako aj pri kompresii .
Ak teda nechceme , aby sa pri kompresii zapálila nafta ( vplyvom vyšších tlakov a teplôt ) prečasne , musíme zvýšiť cetanové číslo.
Je to teda presne naopak ako si to pochopil . Pre zaujímavosť - minimálne CČ stanovené EU je 51 .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Seniorring No neviem ci si sa teraz nezmylil ty ;-) ja to poznam inak

Standa123 a u teba to bude placebo alebo si robot
Mercdes C cdi
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

michal3137 píše:
NOVON píše:Mno na maxe me prisel taky motor hlucnejsi-klepavejsi nez na obvyklou TopQ od Benziny..
je to tak je takový ostřejší, ne že ne ;)
Jo presne tak,moje rotacka jede na jakoukoliv naftu stejne,jen se meni zvuk motoru.Proto beru TopQ nebo u ONO a davam tam VIF.Ted mam namichanou smesku VIF a 2T olej,davam 1dcl na plnou nadrz a je to znat ten 2T olejicek,motor bezi krasne mekce..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
dawo
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 12 srp 2012, 08:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Jeseník/Olomouc

Příspěvek od dawo »

2T Olej?? Vážně? (LOL) Nic proti, jen mě to pobavilo když jsem ho včera lil do babety :D
Jinak moje rotacka jede líp na vervu než na optimal s vifem, zvuk je ale stejný. MaxMot. Mě taky oproti verve nějak nepřesvědčil. Občas vezmu i v technických službách a světě div se, ono to jede líp jak na ten optimal :D
Jo a zkoušeli jste už někdo tu lepší naftu u euro oil? Začala se objevovat sem tam.
OI 1.9 TDI AHF
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20336
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

2T olej do rotacky klidne,cerpadlo a vstriky to jen potesi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“