A máš dostatečně napnutej řemen ?petres84 píše:Zdravím pánové.Když změřím nastavení rozvodu za studena tak hodnota 4/4 je 0.0 a za tepla je -6.4. Rozvody jsem dával nové.Pak jsem to špatně nastavil na vačce na 0.0 protože jsem to dělal za studena no zítra to přenastavím za tepla a po přečtení vlákna ta zkusím hodnotu -2.Spotřeba na volnoběh je 0,5l.Motor startuje výborně za tepla i studena.Jen spotřeba je kolem 6,5l a zdá jse mi ,že moc nejede.Jen mě zaráží ty rozdíly za studena a za tepla.Je to normální?VW Touran 1.9/77kw BLS s DPF.Díky za každou radu.
Nastavení rozvodů u PD pomocí VAG
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Velký rozdíl za studena a tepla
Máš namysli to, že se dá procentuálně snížit nebo zvětšit spotřeba co ukazuje palubák ? Pokud ano, tak jsem o tom četl, že se dá buď o 15% snížit a nebo zvýšit ve vagu. Ve škodovce mě ale řekli, že prej to u mýho auta nejde.UchoTD píše:pripadne sa dá VAGom doladit to čo ukazuje palubak
Případně jak se to ve vagu nastavuje ? Asi v základním nastavení, že ? A případně v jakým kanálu.
Předem dík.
Re: Velký rozdíl za studena a tepla
No to nevím.Rozvody mi dělá jeden starší pán tak myslím že by to mělo být ok.Jak bych to případně mohl zkontrolovat?Vyfotil jsem napínací kladku a dnes jsem to nastavil na -2.5 za tepla.Tak jsem zvědavý jestli ta spotřeba klesneMacek1488 píše:A máš dostatečně napnutej řemen ?petres84 píše:Zdravím pánové.Když změřím nastavení rozvodu za studena tak hodnota 4/4 je 0.0 a za tepla je -6.4. Rozvody jsem dával nové.Pak jsem to špatně nastavil na vačce na 0.0 protože jsem to dělal za studena no zítra to přenastavím za tepla a po přečtení vlákna ta zkusím hodnotu -2.Spotřeba na volnoběh je 0,5l.Motor startuje výborně za tepla i studena.Jen spotřeba je kolem 6,5l a zdá jse mi ,že moc nejede.Jen mě zaráží ty rozdíly za studena a za tepla.Je to normální?VW Touran 1.9/77kw BLS s DPF.Díky za každou radu.

Nikdo nic ???Macek1488 píše:Macek1488 píše:Zdravím, můžete pls poradit ohledně hodnoty ve 4 poli ? Co tady tak čtu tak by měla být od -0,5 až +0,5. Řeším dlouhodobý problém s vysoukou spotřebou, kterou mi ukazuje palubní PC. Podle měření dle tankování mě vychází spotřeba cca 5,5l/100km ale s palubákem se nedostanu pod 7l, dlouhodobou mám 7,8l. Zřejmě to může být způsobenou tím, že jsou špatně nastavené rozvody dle pole 4. A navíc by to i odpovídalo, jelikož když je hodnota záporná což já ji mám, tak spotřeba je vyšší na palubním pc.
Motor mám 1.9 tdi, 96kw AWX ( Superb ).
Je má úvaha správná ? Jaká je tolerance pro tento motor ?
Nenašel by se někdo v okolí Brna, kdo by mě to upravil ? Ve škodovce mě řekli, že kdybych to chtěl zeštelovat, tak, že je zapotřebí rozebrat celý rozvody a dát to do přípravku i s klikovkou. Co jsem tady ale tak čet, tak se to dá seštelovat jen na vačce, že se povolí šrouby na ozubeném kole a pootočí.
Předem dík za každou radu.
Zdravím podruhé,
Prvně než začnu něco psat tak chci poděkovat servisu rfauto z Brna, za seřízení rozvodů ( vačky dle vagu ). Jmenovitě mechanikovi "Huml". Velmi kvalitní přístup, ochota a rychlé jednání. Můžu jen doporučit !!!
A teď zpět k mému problému, po seřízení vačky na 0 ( někdy skočí -0,5 ) po ujetí 500km palubák ukazuje na dvojku průměrnou spotřebu 7,1. Dle tankování a mého výpočtu vyšla spotřeba 5,6. Jezdil jsem 30% město, 60% okresky a 10% dálnice.
V čem může být problém ? Proč mi ten palubák tak lže ? Čidlo teploty OK a rozvody teď už také OK.
Níže přikládám pár hodnot z vagu, kde mě zarazila hodnota ve skupině 020 v poli 3 ( 70mg/R ). Je tato hodnota správná ? Neměla by tam být stejná hodnota jak ve skupině 15 v poli 2 ?
Za každou reakci předem díky.
I:rozvody BMP
čaute , aká má byť hodnota na motore BMP Superb 2 ? Mal som - 2,9 , Dal som na 0,0 a mám problém so studeným štartom. Spotrebu som mal 6,4 L preto som to prestavoval.
Zdravím, prosím o radu, jaká hodnota nastavení rozvodů by měla být u AUY (1.9TDi PD 85kW)? Při nastavení na 0° je motor línější a spotřeba tak o 1 - 1,5 l větší, jeden servisák mi řekl, že by měly o tohoto motoru být nastaveny na +2°, což zase odporuje všemu, co se na forech píše. Díky za radu.
Ford Galaxy II, 1.9TDi PD, 85kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13 led 2016, 23:48
pozdravujem mate niekto skusenosti na ake hodnoty najlepsie nastavit motor na sharane 2.0 tdi,103kw,BRT?po vymene rozvodov sa mi zdala vysoka spotreba co sa aj potvrdilo(nemal som este palubny na aute)cez vag to ukazovalo na mieste 1.6l/h pri zahriatom motore a uhol vacky bol -2.9,tak som to zaniesol spat a nastavil to na 0.0 a spotreba klesla na 0.6l/h ale vznikol problem so startom,na druhe rano som nemohol nastartovat,tak som to sampomocne posunul a podarilo sa mi to dat na -3.9 a spotreba na mieste je 0.8l/h pri teplom motore ale startuje bez problemov tak som to nechal tak.No na 1500 km mam priemernu spotrebu podla palubaku 6.9 l/100km co sa mi zda aj tak vela.mate niekto skusenosti s tymto motorom na sharane ako ho najlepsie nastavit?je to 2008 r.v. a ma 172 tis.km
VW Sharan 2008 2.0 103 kw BRT
Já mám na volnoběh většinou 0.6 L/h, sam tam to skočí na 0.7, pokud auto není uplne zahřátý, tak tam mám těch 0.8. Jinak já mám úhel asi -3.4. Co jsem tu tak vyčetl, tak by se to nemělo ladit na 0, ale nastavit dle přípravku a mělo by to být Ok.
Tady jsou bloky hodnot 1, 4, 15 z mého auta

Tady jsou bloky hodnot 1, 4, 15 z mého auta

VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13 led 2016, 23:48
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13 led 2016, 23:48
tak som sa pokusal nastavit rozvody,aj sa mi podarilo dat z -4,4 na -2.0 no spotreba stale ostavala rovnaka t.j. 0.8l/h tak som sa pokusal dalej a dalej az som to rozladil uplne a nejde mi uz vobec nastartovat ani na cca 10.pokus,pri toceni mi niekedy preblikuje zhavenie,blika aj cervena vanicka na palubaku.viete niekto poradit ako sa pohnut dalej?som uz zufali dakujem
VW Sharan 2008 2.0 103 kw BRT
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28 bře 2016, 19:24
Zdravím pánové může mi někdo poradit..?? Nedávno dělaná nová vačka,zdvihátka a šaly na motoru 2.0 TDI BMP 103kW. Při prvním testování auto ztratilo výkon a průměrná spotřeba neklesla pod 9-10 litrů
po opětovném odvezení do dílny autoservisu a napíchnutí na VAG hodnota za tepla vačka/klikovka -3,5. Donastavování rozvodů 3 šrouby na vačce na hodnotu kolem 0. Nakonec se zdálo že je vyhráno ,ale bohužel. Auto jsem projel na dlouhou vzdálenost(dálnice) a průměrná spotřeba nešla pod 7,4l/100 (a auto jsem nehonil průměr 100km/h-tempomat) přitom před opravou i se špatnou vačkou,zdvihátky a šálami jsem se klidně dostal i na průměrnou spotřebu 5,2-5,4 l/100 na stejnou vzdálenost. Ještě mi přijde ,že při nižších otáčkách má auto někde nějaký výkonostní propad než začne tahat. Poradí někdo. Předem díky všem za rady 


Mám problém s octavia 2 2.0 103kw kod motoru bmm.
Před i po výměně rozvodu jsem šel domotorové jednotky a v kanálu 04 jsou stejná čísla. ve vagu to bylo vždy na studeném motoru.
Před montáží bylo rozvodové kolo ( štelovací 3 šrouby ) úplně proti směru hodinových ručiček a po montáži je rozvodové kolo viz manuál na instalaci úplně ve směru hodinových ručiček.
Prosím o radu jak nastavit,aby čísla byla co nejvíce 0.
Zásílám foto z vag

Před i po výměně rozvodu jsem šel domotorové jednotky a v kanálu 04 jsou stejná čísla. ve vagu to bylo vždy na studeném motoru.
Před montáží bylo rozvodové kolo ( štelovací 3 šrouby ) úplně proti směru hodinových ručiček a po montáži je rozvodové kolo viz manuál na instalaci úplně ve směru hodinových ručiček.
Prosím o radu jak nastavit,aby čísla byla co nejvíce 0.
Zásílám foto z vag

Uplne v prvom prispevku tohoto vlakna sa pise, ze od vyroby je kazdy TDI PD motor nastaveny na synchronizaciu 0,0 (+- nejaka nepresnost) . Co je podla mna pravda.
Nastavenim mierne do plusu (max +1,1 ja pouzivam +0,6) sa zlepsi kusok spotreba a motor bude tiez kusok zivsi, ale pri studenych startoch bude kusok viac "hryzt" kusok nim viac zatrasie.
Nastavenim mierne do minusu bude beh motora jemnejsi, aj studene starty budu jemnejsie, ale spotreba pojde mierne hore a tah mierne dole.
Toto vsetko sa pise hned v prvom prispevku a suhlasim s tym.
Este jedna poznamka : pokial vam niekto vymenil rozvody tak, ze to poriadne nezaaretoval (alebo zle zaaretoval, alebo zle nasadil remen) a sa sekol o jeden zub , tak podla mojich pribliznych vypoctov to robi asi 8 stupnov na synchronizacii. Potom sa netreba cudovat, ze vam motor ide dobre len pri "sialenych" uhloch syncronizacie, lebo potom sa tym nastavenim len upravuje chyba nasadenia remena, a celkom upravit to asi v tom rozsahu mozneho nastavenia aj tak nejde.
Pokial mas tie tri skrutky v tych podlhovastych otvoroch uplne na doraz, ako pises, tak ich skus povolit, mierne , velmi malo , pootocit vackou (kedze to mas na doraz da sa len jednym smerom) dotiahni tri srutky na 25 Nm a skus ci motor nastaruje. Ak nastartuje a diagnostika ti ukaze este vacsie minus, tak si myslim, ze mas posunute rozvody o jeden zub. Ak ti ukaze mensie minus, pripadne plus, tak uz vies ako tam dostat nulu. Je to vzdy pokus omyl, lebo tie uhly su strasne male.
Ak ti uz motor nenastaruje, nepanikar, ale nastav tak ako si mal povodne a bude asi problem v tom posunuti zubov.
No a samozrejme vsetko robis na vlastne riziko, ak si "antitechnik" tak sa toho ani nechytaj.
Nastavenim mierne do plusu (max +1,1 ja pouzivam +0,6) sa zlepsi kusok spotreba a motor bude tiez kusok zivsi, ale pri studenych startoch bude kusok viac "hryzt" kusok nim viac zatrasie.
Nastavenim mierne do minusu bude beh motora jemnejsi, aj studene starty budu jemnejsie, ale spotreba pojde mierne hore a tah mierne dole.
Toto vsetko sa pise hned v prvom prispevku a suhlasim s tym.
Este jedna poznamka : pokial vam niekto vymenil rozvody tak, ze to poriadne nezaaretoval (alebo zle zaaretoval, alebo zle nasadil remen) a sa sekol o jeden zub , tak podla mojich pribliznych vypoctov to robi asi 8 stupnov na synchronizacii. Potom sa netreba cudovat, ze vam motor ide dobre len pri "sialenych" uhloch syncronizacie, lebo potom sa tym nastavenim len upravuje chyba nasadenia remena, a celkom upravit to asi v tom rozsahu mozneho nastavenia aj tak nejde.
Pokial mas tie tri skrutky v tych podlhovastych otvoroch uplne na doraz, ako pises, tak ich skus povolit, mierne , velmi malo , pootocit vackou (kedze to mas na doraz da sa len jednym smerom) dotiahni tri srutky na 25 Nm a skus ci motor nastaruje. Ak nastartuje a diagnostika ti ukaze este vacsie minus, tak si myslim, ze mas posunute rozvody o jeden zub. Ak ti ukaze mensie minus, pripadne plus, tak uz vies ako tam dostat nulu. Je to vzdy pokus omyl, lebo tie uhly su strasne male.
Ak ti uz motor nenastaruje, nepanikar, ale nastav tak ako si mal povodne a bude asi problem v tom posunuti zubov.
No a samozrejme vsetko robis na vlastne riziko, ak si "antitechnik" tak sa toho ani nechytaj.
Naposledy upravil(a) riki1 dne 04 kvě 2016, 12:32, celkem upraveno 1 x.