Diagnostika Turba (a Váhy)?

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
DonCeleron
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 28 dub 2016, 11:57

Turbo

Příspěvek od DonCeleron »

Ahoj.. Mám stejný problém jako všichni tady ... Začal se projevovat až po výměně turba... Klasika dle diagn. Dává víc a hází do nouzáku . Turbo je úplně nové tak nevím kde hledat chybu... V obchodě kde jsem koupil turbo řekli že si mám po otočit ventil o půl otáčky .. Ale nejsem si jist ...
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud jsi koupil turbo,které je pro Tvůj motor, tak musí být seřízeno tak, aby pracovalo jak výrobce požaduje. Žádný nouzák nepřichází v úvahu. Není-li tomu tak, je třeba to reklamovat. Nepíšeš jaký máš motor /turbo/. Pokud máš turbo s regulací pomocí nastavovacích lopatek /ne "obtokové" jako třeba motor AGR (66Kw)/, tak by jsi se mohl přesvědčit o správném nastavení předpětí 1-2 mm, jak radím o článek výše kolegovi. Půl otáčky na táhle z baňky by Ti stejně nepomohlo a na červík vůbec nesahej.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
living
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 05 kvě 2016, 10:04
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od living »

Ahoj chlapi, mám VW Sharan viz. podpis. Při plné akceleraci má auto kolísavý výkon, jakoby zatáhne, zvolní a opět zatáhne. Prostě je tam díra. Můžete se někdo podívat na přiložený log? Logováno na trojku a potom na pětku.

http://ulozto.cz/x6xcM4Qo/log-01-001-003-011-csv



Díky za jakýkoliv názor.Obrázek
VW Sharan 2,0 TDI BRT r.v. 2005, DPF OFF, EGR OFF, chiptuning na 121 kW.
mobileus
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 23 čer 2016, 12:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od mobileus »

Ahoj lidi, mám Octavii 66kW, typ motoru AGR. Zdá se mi, že auto netáhne jak by mělo. Udělal jsem log z jízdy na trojku. Můžete na to prosím mrknout? EGR je odpojeno. Logy jsou ke stažení na tomto odkazu: https://uloz.to/!VzEe8SyXT/log-octavia-7z

Obrázek
Obrázek
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

living píše:Ahoj chlapi, mám VW Sharan viz. podpis. Při plné akceleraci má auto kolísavý výkon, jakoby zatáhne, zvolní a opět zatáhne. Prostě je tam díra. Můžete se někdo podívat na přiložený log? Logováno na trojku a potom na pětku.

http://ulozto.cz/x6xcM4Qo/log-01-001-003-011-csv



Díky za jakýkoliv názor.Obrázek
Chtělo by to log již od 1500 otáček. Ale i tak je vidět, že na pětku je regulace kolem 1900 ot. příliš strmá. Následkem toho padá prudce tlak turba, pak množství nasávaného vzduchu a ŘJ nařídí vstříknout podstatatně méně paliva (asi o 10mg/H). Překontroluj volnost chodu regulace.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

mobileus píše:Ahoj lidi, mám Octavii 66kW, typ motoru AGR. Zdá se mi, že auto netáhne jak by mělo. Udělal jsem log z jízdy na trojku. Můžete na to prosím mrknout? EGR je odpojeno. Logy jsou ke stažení na tomto odkazu: https://uloz.to/!VzEe8SyXT/log-octavia-7z

Obrázek
Obrázek
Tvůj log se mi nezobrazuje a graf je špatně čitelný. Lepší je log na čtyřku 1500-3500 otáček po rovině. Ale i tak je vidět, že je tam málo vzduchu a proto ŘJ nařizuje vstřikovat méně paliva.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Otevřel jsem ty Tvé dva logy a podle nich je vidět, že vzduchu je tam málo proto, že málo tlačí turbo. Jelikož by u Tvého motoru mělo být "obtokové" turbo, bude Ti zřejmě špatně těsnit obtoková klapka /viz obrázek/. Váha vzduchu není nic moc, ale bude ještě dostačující.Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Menieth
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27 dub 2016, 11:24

Příspěvek od Menieth »

prka píše:
living píše:Ahoj chlapi, mám VW Sharan viz. podpis. Při plné akceleraci má auto kolísavý výkon, jakoby zatáhne, zvolní a opět zatáhne. Prostě je tam díra. Můžete se někdo podívat na přiložený log? Logováno na trojku a potom na pětku.

http://ulozto.cz/x6xcM4Qo/log-01-001-003-011-csv



Díky za jakýkoliv názor.Obrázek
Chtělo by to log již od 1500 otáček. Ale i tak je vidět, že na pětku je regulace kolem 1900 ot. příliš strmá. Následkem toho padá prudce tlak turba, pak množství nasávaného vzduchu a ŘJ nařídí vstříknout podstatatně méně paliva (asi o 10mg/H). Překontroluj volnost chodu regulace.
mně podobný "propad" kolem 2.000 otáček dělal při testu na válcové zkušebně před čipováním vadný zpětný ventil .. je možné zkusit vyndat a profouknout - pokud přes něj půjde volně foukat z obou stran měl by se vyměnit
living
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 05 kvě 2016, 10:04
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od living »

Děkuji všem za rady. Příští týden budu řešit a dám vědět v čem byl problém.
VW Sharan 2,0 TDI BRT r.v. 2005, DPF OFF, EGR OFF, chiptuning na 121 kW.
mikr
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 31 říj 2009, 12:34

kontrola logu

Příspěvek od mikr »

Ahoj,

prosím o kontrolu logu, udělal jsem pro jistotu dva na 3, jedná se motor AHH, 66 kW. Auto se občas chová divně, cca před dvěma měsíci byla rozhybaná regulace turba, ale pořád to není ono.

díky za pomoc
M. Král

https://uloz.to/!oJeS3zJo4/log-01-001-003-012-csv
https://uloz.to/!NC1jVdgxY/log-01-001-003-013-csv
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Regulace chodí dobře. Váha nedává nějaké zázračné hodnoty, ale je v mezích udávaných výrobcem. Proto není vstřikováno takové množství paliva, jaké by mohlo být při vyšších hodnotách váhy. Tím se o malinko prodlužuje akcelerace. Já bych to však neřešil. Pokud z toho chceš mít nějaký "brus" tak si to nech načipovat.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

turbo bych stejne nechal vycistit nejakou odbornou firmou......
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Sodys
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 30 črc 2016, 14:27

Příspěvek od Sodys »

Ahoj,

prosím vás mám problém s turbem. Svítí mi na palubce Emise do dílny a auto mám v nouzovém režimu. Je někdo z Prahy kdo by se mi na to podíval?

mail: sodekd@gmail.com

Díky
satandas
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 01 led 2016, 15:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od satandas »

Prosím o zhlédnutí logu turba a váhy. Snad jsem to změřil dobře na 4 stupen od cca 1800 do 4000 otáček. Předem moc děkuji.
Mám pocit že slábne výkon. Pomalu se chystám na rozvody mám na nich tak přes 80tis. Váhu vzduchu jsem vyčistil tak nevím jestli to pomohlo a bude v pohodě.
Vag mám teprv týden tak se v tom ještě nevyznám. Pokud bych měl ještě něco změřit tak mi napište. Děkuji Standa

:-DObrázek
Obrázek
Obrázek
satandas
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 01 led 2016, 15:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od satandas »

nikdo nic :(
Tady jsem to uložil jsou tam dohromady tři pokusy. Jedná se o golf 4 tdi Pd 74kw.
https://uloz.to/!Bw06JouWly8I/log-01-003-011-xxx-csv
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“