ventil n75
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ventil n75
Ahoj,tak jsem si nechal vycistit turbo od Andreho a auto nejede tak,jak jelo predtim.Je nachipovane.A vymenili jsme i regulacni banku.A problem je takovy,ze auto netaha od spodu,ale opet az od 2 tis.ot.A to tak,ze nedosahlo rychlosti ani 150 km.A jeste bylo citit jakoby me nekdo obcas trochu chytil za prdel.Tak jsem vymenil chcipaci ventil za n75,zlepsilo se to o to,ze to ma lepsi zatah od 2500 ot.Ale brutalne stoupla spotreba asi o 1,5 litru.Dnes objedavam novy ventil n75 ale bude to tim? A dalsi vec,na volnobeh mi to ukazuje spotrebu nekdy 3,1 nekdy 7,4..5,5 atd? A posledni vec,budik na teplotu vody mi normalne ukazoval teplotu,nekdy teda sama klesala,pak stoupala,cidlo mam koupene,ale po tom,co mi vylitla adice nad coolerem,uz rucicka neukazuje nic,muze to s tim souviset? Jedna se o octavii I 1.9 tdi 2000 asv
co nějakej diag aspoň ? co chceš za radu od stolu?
každopádně si myslím že to haprování spotřeby na volnoběh nemá s turbem moc společného?
každopádně si myslím že to haprování spotřeby na volnoběh nemá s turbem moc společného?
Naposledy upravil(a) roman1648 dne 25 kvě 2016, 09:54, celkem upraveno 1 x.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32868
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32868
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: ventil n75
Když čtu ten Tvůj příspěvek, tak si myslím, že to s Tebou nebude lehké. Nedostatečně se vyjadřuješ a pak žádáš odbornou radu. Proč jsi nechal čistit turbo? Je turbo po vyčištění i podložené? Byl čip již před čištěním turba nebo až potom? Zvýšení spotřeby jsi zjišťoval podle pal. počítače nebo je vyšší skutečná spotřeba ?spar píše:Ahoj,tak jsem si nechal vycistit turbo od Andreho a auto nejede tak,jak jelo predtim.Je nachipovane.A vymenili jsme i regulacni banku.A problem je takovy,ze auto netaha od spodu,ale opet az od 2 tis.ot.A to tak,ze nedosahlo rychlosti ani 150 km.A jeste bylo citit jakoby me nekdo obcas trochu chytil za prdel.Tak jsem vymenil chcipaci ventil za n75,zlepsilo se to o to,ze to ma lepsi zatah od 2500 ot.Ale brutalne stoupla spotreba asi o 1,5 litru.Dnes objedavam novy ventil n75 ale bude to tim? A dalsi vec,na volnobeh mi to ukazuje spotrebu nekdy 3,1 nekdy 7,4..5,5 atd? A posledni vec,budik na teplotu vody mi normalne ukazoval teplotu,nekdy teda sama klesala,pak stoupala,cidlo mam koupene,ale po tom,co mi vylitla adice nad coolerem,uz rucicka neukazuje nic,muze to s tim souviset? Jedna se o octavii I 1.9 tdi 2000 asv
Jak tady správně uvádějí kolegové, bez objektivních záznamů za stejných podmínek před "opravou" a po ní se dá těžko zjišťovat důvod, proč to nejede tak dobře.
Vezměme to po pořádku:
1. Jestliže vozidlo nebylo schopno jet rychleji než 150 km/h po rovině, tak to nemá na svědomí nová "baňka". Ta ovlivňuje jen optimální akceleraci. Vyloučíme-li špatně nastavené rozvody /nic o práci na nich nepíšeš/, může být důvodem buď špatná váha vzduchu /ŘJ dostává informaci o nedostatečném množství vzduchu a proto vstřikuje méně paliva/ nebo váha udává správné množství, ale vzduch uniká nějakou netěsností v úseku od dmychadla až po motor /čerpadlo pak vstřikuje množství paliva odpovídající "váze", ale protože se všechen vzduch nedostane do motoru je směs příliš bohatá, spotřeba vyšší a motor nemá dostatečný výkon/.
2. Pleteš si "chcípací" ventil s elm. ventilem pro zpětné vedení výfukových plynů N-18. Tento ventil N-18 má stejnou konstrukci jako N-75. Pokud bude některý z těchto ventilů ovládat "baňku" a nedovolí, aby motor padnul do nouzáku, tak by vozidlo mělo dosáhnout na rovině podstatně větší rychlost než 150 km/h. Také nemůže způsobit rapidní nárůst spotřeby. Tím chci říci, že nový ventil N-75 objednáváš zbytečně.
3. Co se týká pal. počítače, tak záleží na tom jakou máš verzi. Starší ukazovali po zastavení na volnoběhu spotřebu v litrech na 100 km /a to různě velikou/. Novější ukazují spotřebu na volnoběhu asi 0,5-0,7 litru za hodinu.
Dle tvého vyjádření "Ted jsem udelal reset prumerne spotreby a neukazala se ani aktualni...jen carkyA kdyz se rozjedu a zastavim,je aktualni na neutral 6,4." se dá usuzovat, že jsi na hodině fyziky nebyl moc pozorný. Jinak by jsi věděl, že není-li známa rychlost /ta je při stání nulová/, nelze vypočítat průměrnou spotřebu na 100 km.
4. Ukazatel teploty ukazuje ve většině případů nižší nebo "žádnou" teplotu i když je skutečná teplota motoru např. 90°C proto, že odpor čidla pro ukazatel teploty je větší než má být /nedokonalý, zoxidovaný, přerušený kontakt/. Nemá to souvislost s "vylítnutím" hadice nad "coolerem". To "vylítnutí" ukazuje na něco jiného, což je každému asi jasné.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Turbo jsem nechal cistit,jelikoz bylo zatuhle naklapeni lopatek a banka zarezla.Turbo po vycisteni podlozene neni a chip byl uz pred cistenim.Tu vysokou spotrebu jsem menil podle palubniho pocitace a zaroven s tim meril tak,ze jsem natankoval plnou a ujel 100 km a vzdy se to shodovalo.rozdil cca 3 dcl.Rozvody byly delane a dle znameho se maji delat podle pravitka.a z pomoci i vagu predvstrik.nic z toho mi ten clovek,co delal rozvody nedelal.po vymene ventilu motor jede vice jak 150 km/hod.Ale presne nevim,jestli n75 je levy nebo pravy.jde o to,ze aktualni pri zastaveni je 6,7 a hned skoci na 0 a pak zase 6,7 a takhle furt skace.
No vidíš. To jsou již o něco lepší informace. Takhle jsi se měl vyjádřit hned a my bychom Ti napsali, že zvýšená spotřeba a nízká dosažená max. rychlost může být způsobena také i špatně nastavenými rozvody.
Co se týká palubního počítače, tak jsem Ti psal, že starší verze ukazuje na voln. v litrech na 100 km a různě velikou, ta novější v litrech za hodinu.Ty však ani podruhé nenapíšeš v jakých jednotkách Ti to na voln. ukazuje, aby bylo možno zjistit, kterou verzi máš.
Ventil N-75 je ten, od kterého vede jedna z hadiček k "baňce" turba /je blíže k vzduchovému filtru/. Ventil N-18 je ten, od kterého vede jedna z hadiček k EGR ventilu. "Chcípací" ventil je ten malý, který je připevněn na sacim potrubí a vede od něj hadička k podtlakovému ovládání klapky.
Co se týká palubního počítače, tak jsem Ti psal, že starší verze ukazuje na voln. v litrech na 100 km a různě velikou, ta novější v litrech za hodinu.Ty však ani podruhé nenapíšeš v jakých jednotkách Ti to na voln. ukazuje, aby bylo možno zjistit, kterou verzi máš.
Ventil N-75 je ten, od kterého vede jedna z hadiček k "baňce" turba /je blíže k vzduchovému filtru/. Ventil N-18 je ten, od kterého vede jedna z hadiček k EGR ventilu. "Chcípací" ventil je ten malý, který je připevněn na sacim potrubí a vede od něj hadička k podtlakovému ovládání klapky.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 149
- Registrován: 10 úno 2010, 21:50
- Bydliště: litohoř131
Já bych zásah do čerpadla nedoporučoval. Posunutím nastavovače množství paliva N-146 směrem k rozvodům sice spotřeba podle palubního počítače klesne, ale skutečná ještě stoupne. Maximálně může být špatně nastavený předvstřik. Ten však bude ve velké míře kompenzován ventilem počátku vstřiku N-108. Ať si raději pořádně překontroluje rozvody a těsnost sacího traktu a pak sem může hodit LOG max. akcelerace na rovine se zařazenou čtyřkou od 1500 do 3500 ot. a při tom zaznamenávat skupiny 1,3,11. Před vypnutím záznamu to ještě nechá běžet minutku na volnoběhu s vypnutými el. spotřebiči, aby bylo vidět volnoběžnou dávku. My mu pak můžeme k tomu říci více.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
a nemáš tam jen špatný ten zpětný černobílý ventilek na podtlakový hadičce ? Čím starší ty šelmy jsou, tím víc jich měním nebo úplně kuchám ven,protože málokdo akceptuje cenu 300 kč za takovou malou plastovou součástku.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI