regulace počátku vstřiku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

jagermajster píše:rozvody jsou nový nastaveno vše, výměna čerpadla za jiné a závada je stále na světě, nemůže to třeba dělat chip?
vypisuje to tyhle chyby:
1265
1262
1269
553
Rudolf Ti dobře radí.
Zřejmě bude přerušeno napájení ventilu počátku vstřiku N-108, ventil neodpouští palivo do sání a píst přestavování vstřiku nastavuje předvstřik k max. hranici /ŘJ ho není schopna snížit/. Je buď spálená pojistka č. 34, nebo přerušené vedení k ventilu N-108.
01265-zkrat nebo přerušené vedení k vent. zpětného vedení výf. plynů N-18
01262-zkrat nebo přerušené vedení k vent. omezení tlaku turba N-75
01269-zkrat nebo přerušené vedení k vent. počátku vstřiku N-108
00553- zkrat nebo přerušené vedení k "váze vzduchu" G-70
K tomu přerušení dochází nejčastěji poblíž tlumiče kmitů drážkovaného řemene.
Čipem to být nemůže.
Naposledy upravil(a) prka dne 10 čer 2016, 08:45, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

hrubyt píše:Mám obdobný problém, rozvodové kolo na klice nové, zafrézované. Rozvody nastaveny. Když nastavím předvstřik na 55, tak auto nechce ani chytnout, když ho nastavím na velký, třeba na 170, tak auto chytne, hlásí ale chybu, že je předvstřik příliš velký. Když testuji akční členy, tak ventil počátku vstřiku maká. Když se ale dívám do bloku hodnot a předvstřik je mimo toleranci, je na kanálu 4 poli 4 stabilně hodnota 2,8%. Jen když klesají otáčky z přidaného plynu, tak tam skočí chvilkově třeba 42% a na tu chvíli se předvstřik sníží. Už si nevím rady, myslím že je to na výměnu čerpadla.. AHH s 11mm hlavou. Ještě jeden poznatek, připadne mi že čerpadlo má velkou axiální vůli cca 3mm. Nenapadá někoho něco?Obrázek
Pokud má čerpadlo axiální vůli, tak to není dobré. Obávám se, že bys mohl mít prasklou pružinu na vysokotlaké hlavě čerpadla. Talířová vačka se čtyřmi vrcholy by pak nebyla schopna uskutečnit celý zdvih rozdělovacího pístu a do motoru by bylo vstřikováno málo paliva. Motor by se choval tak jak ve svém příspěvku popisuješ.
Chtělo by to vyzkoušet jiné /dobré/ čerpadlo.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hrubyt
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 11 srp 2011, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrubyt »

Proměřil jsem ventil počátku vstřiku N108, našel jsem že má mít hodnotu 12-20 Ohmu, naměřil jsem jenom 6,5. Ještě ho tedy zkusím vyměnit, mohl by tam být třeba mezi závitový zkrat, když se jedná o cívku. Jinak mám domluvené celé čerpadlo.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Vyzkoušet to můžeš, ale ani dobrý ventil N-108 nevyřeší Tvůj problém se špatným startem. Při startu je ventil N-108 v poloze kdy uzavírá odtok paliva. Cívkou ventilu neprotéká proud a pístek ventilu je pružinou dotlačen do uzavírající polohy. Začne-li startér otáčet motorem, narůstá v tělese čerpadla i na straně nastavovacího válečku vstřikování tlak paliva, jehož odtok je ventilem N-108 uzavřen. Tím dochází k posunu nastavovacího válečku vstřikování proti pružině umístěné na druhé straně nastavovacího válečku a k zvyšování předvstřiku, potřebného zejména při startu studeného motoru. I když bude ventil N-108 špatný /nulový odpor, odpor mimo toleranci, nekonečný odpor/, bude průběh spouštění stejný, tak jak jsem popsal výše.
U Tebe bude problém s hlavou čerpadla, protože její dvě pružiny dotlačují hřídel čerpadla do základní polohy /od hlavy čerpadla k řemenici/ a neumožňují axiální pohyb, který by byl zjistitelný rukou. Podle mne bude prasknutá jedna nebo obě pružiny. Aby třeba nevypadaly takhle.
Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hrubyt
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 11 srp 2011, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrubyt »

Díky, myslím že máš pravdu, když vezmu za kolo čerpadla tak je tam docela velká axiální vůle na hřídeli, kterou by ty pružiny měli vymezit a u mě nevymezují. Takže znovu rozhodit celý předek, rozvody a čerpadlo ven. sundat hlavu a dát tam pružiny z jiného čerpadla. Když sundám tu hlavu, dám nové pružinky i ty vymezovací podložky spět jak byli, nový okroužek, musí se něco na čerpadle seřizovat? Nebo mám dát raději jiné celé. Mám tam tu 11mm hlavu. Stejné těžko seženu.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Musíš zkontrolovat, zda se něco dalšího nepoškodilo. Někdy to udělá rýhy na vnitřku tělesa čerpadla, ale ty tam nevadí. Pokud to poskládáš s novými pružinami a těsněním, tak by nebylo třeba nové čerpadlo. Nic jiného kromě předvstřiku seřizovat nemusíš. Jen si po jeho seřízení zkontroluj volnoběžnou dávku při zahřátém motoru a vypnutých el. spotřebičích.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hrubyt
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 11 srp 2011, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrubyt »

Večer jsem čerpadlo rozdělal a pružiny jsou v pořádku. Zkusím si půjčit jiné čerpadlo a jiný řídící vstřik. Ta axiální vůle znatelná je, cca 1mm. Ty dvě pružiny tlačí hřídel směrem ven, ale nejsou silné, takže znatelná , když vezmu ta kolo je. Více se v čerpadle nechci hrabat, ventil počátku vstřiku asi funkční je, reaguje na test akčních členů a je slyšet jak si předvstřik upravuje.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

To je nějaké divné. Pokud jsou pružiny i talířová vačka "origo", tak by pružiny měly být tak "tvrdé", že vůle na hřídeli není a řemenicí čerpadla jen stěží pootočíš holýma rukama přes vrchol vačky /pokud vůbec/.
Máš tam "origo" talířovou vačku i pružiny ?
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hrubyt
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 11 srp 2011, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrubyt »

Vše je originální, nebylo nikdy rozdělané. Těžko protočit jde. Vůli vymezí ty 2 pružiny - tlačí hřídel s kolem směrem ven, nejsou ale zas tak tvrdé, když vezmu za kolo, tak proti pružinám ho lehce zmačknu, pružina ho vrátí spět. Te je cca ta 1mm axiální vůle, o které jsem psal.

Obrázek
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

A tuto podložku mezi rozdělovacím pístem a druhou stranou talířové vačky tam máš ?

Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hrubyt
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 11 srp 2011, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrubyt »

Ano ta podložka tam je.
hrubyt
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 11 srp 2011, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrubyt »

Myslím že jediné co by mohlo mít vliv na časování je čidlo na klice, řídící vstřik a čerpadlo. Ale žádnou chybu VAG nehlásí. zkusím jiné čerpadlo a potom řídící vstřik. Jinak už nevím.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Já bych to na řídící vstřik /snímač zdvihu jehly G-80/ ani na čidlo na klice /snímač ot. motoru G-28/ neviděl. Tyto snímače buď "chodí" nebo nechodí. Pokud "vysadí" snímač G-80, přejde motor do nouzového režimu a omezí se vstřikované množství paliva. Při "vysazení snímače G-28 by motor přešel také do nouzáku a náhradním signálem by byl signál od snímače G-80. Závada by se uložila do paměti ŘJ.
Pokud nejsou prasknuté pružiny, tak se mi zdá nejpravděpodobnější opotřebení vysokotlaké části /rozdělovací hlava, píst/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hrubyt
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 11 srp 2011, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrubyt »

Viditelně poškozený není, vše chodí těsně, už nevím. zkusím jiné čerpadlo, když bude chodit, vyměním na něm pístek a hlavu. Myslíš že to by mohlo mít vliv na to, že motor startuje a jde jakž, takž až při předvstřiku na 170 podle VAGu? Nemohl by mít vliv na zdvih jehly třeba špatný, tečící vstřik, že se otevírá při nízkém tlaku?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Když je "krátký zdvih" rozdělovacího pístu /prasklá pružina/, opotřebená vysokotlaká část /hlava, píst/ nebo netěsnost čerpadla, tak začínají problémy. Při mírném opotřebení motor hůře startuje. Při větším začíná být nepravidelný volnoběh a je-li opotřebení velké nebo je chudá směs, jde nepravidelně i při vyšších otáčkách. Zejména při plné akceleraci. Špatné vstřiky také ovlivňují start a chod motoru. Z motoru by však při špatném vstřiku šel při startu tmavý kouř. Pokud Ti to při startu hulí do běla, je tam paliva málo /chudá směs/. Větší předvstřik při startu umožňuje lepší odpaření vstříknutého paliva a tím i lepší start motoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“