Jo, máš už ten z posledních produktů s tímto motorem. Jak už to tak bývá, postupným vylepšováním stávajícího modelu se nová generace konstruktérů vybavená tou nejmodernější počítačovou technikou dostane do stavu, že oblíbený model nebo motor dojebou tak, že je z toho těžko opravitelná paskunda, kdy všechny pozitivní vlastnosti v obslužnosti motoru z minulosti zmizí...Postupně z tohoto motoru nová vlna vzdělanců vytvořila zapakovaný kus železa, kdy dostat se k jednotlivým částem motoru vezme chuť do další opravy. Tak jak ti pitomci postupně postoupili třeba v krytu rozvodů,/ který je nejlépe rozlámat nebo použít pořádné násilí/nebo přístupnost k díře v setrváku na ustavení motoru o je unikátní..Samozřejmě lenost zákazníků a nutnost nový model vybavit píčovinami ruku v ruce z ekologií tomu napomáhá, ale je vidět, že konstruktéři si neověřují způsob demontáže jednotlivých dílů a frajírci v projekci si nikdy nevyzkoušeli /jako třeba u Bati/ co to čítá , jejich výtvory poté opravovat...Nebo je tady další hledisko, potřebují navýšit množství hodin potřebných na opravu vozu a tím zvýšit zisk autorizovaných servisů...Když se dá původní motor 1,9Td a vedle poslední typ po inovacích/ i když uvnitř je to téměř stejné/ zůstává rozum stát..Ale vydrž, jeho výhody ještě žádný novodobý výtvor nepřekonal..Jede to na jakoukoliv naftu, olej to snese ten nejednodušší za pár šupů, rozvody a kladky jsou věčné, setrvák a spojka jsou inteligentní/až na tuhost spojky/ o řešení nějakých připitomělých hyder jakbysmet...A jako jediný přípravek stačí jen vrták do díry setrváku...

nepropadat panice...