Zrezlé válce v motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vem jemný papír pod vodu, namoč jej do benzinu a rukou to "přešmějkej" , je to povrchová koroze, je to vlastně "ochrana" ,... :) Pak dáš nové kroužky a je to v pořádku. Pokud budeš mít nahoře hranu, /což asi ne/ , tak si kup větší kroužky , aby když je dáš nahoru do vyčištěného válce /do původního rozměru/ byly úplně bez vůle /musiš je zabrousit-klidně ručně/a když tam pak dáš píst s těmito kruhy , pod hranou naskočí vůle a je to.. Nemá cenu to jakkoliv komplikovat, tenhle motor není žádná novodobá voňavka... :)
nepropadat panice...
rsvitak
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 07 kvě 2008, 15:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Křemže

Příspěvek od rsvitak »

Tak jsem sundal vanu a vytahl 5ty pist. Co přesně znamená "zalehlé kroužky?" Myslel jsem že to znamená "zapečené", ale to nejsou...

Ještě bych se chtěl zeptat: Nebude té honovací hlavě vadit olejová tryska pod pístem?

A druhá věc: Kam jít pro pístní kroužky a jaký vzít? Na internetu v eshopech jsem videl pruměry od 79.5 až do 80.5 podle výbrusu. Já myslím, že můj motor výbrus nemá (nejsem první majitel) a dutinoměr nemám... A taky nechci koupit nějaké bláto, ale zase to nemusí být předražené jen značkou...

A posledné: Stiraci kroužky mám taky měnit?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zalehlé jsou když jsou nepohyblivé...Kroužky je třeba koupit podle toho, jaký průměr má válec až jej "pohonuješ".. jde také o to, zda budou drážky v pístech vymláceny nebo ne. Jinak trysku můžeš vyndat a samozřejmě musíš dát všechny kroužky nové, protože i když vypadají O.K. nemají svou potřebnou pružnost a jsou zaběhány podle válce, takže jakmile je vyndáš z válce a pootočíš , je problém. Samozřejmě když se nehýbají, a budeš je vyndavat, často stejně prdnou...Hlavně nešetři, i když se tím dnes moc nikdo nezabývá, všichni melou jen o chipech a honí výkon na vymlácených sráčích, válec a píst jsou ti, kdo vytváří práci, to je motorový proletariát... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

určitě vyměnit všechny, tříboďák je nejlepší si někde půjčit ve fabrice,nástrojárně,určitě někoho znáš protože když tam dáš kruhy který budou "děravý", nebude to ono...takže bych radši koupil větší a podle potřeby dopiloval, pokudmožno písty nepřeházet mezi sebou :-)
moc výrobců to asi dělat nebude, dobrý bývaly Götze, klasika je Kolbenschmidt, možná seženeš Payen nebo něco podobnýho..
rsvitak
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 07 kvě 2008, 15:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Křemže

Příspěvek od rsvitak »

Tak jen abych dal vědět jak to "dopadlo": Koupil jsem ten honovací přípravek s kameny 100mm dlouhými, na soustruhu udělal drážku do hokejového puku, do ní dal silnejší O-kroužek a ještě jsem do něj vyvrtal asi 1.5cm díru na tu ostřikovací trubičku. Ten puk jsem potopil na spodek válce abych měl jednak doraz pro to honvání a druhak aby mi olej s "pilinama" netekl na kliku. Pak jsem přípravkem namočeným do motorovýho oleje asi 3minuty honval jeden válec. Kažých 30s jsem kameny otíral...
Dal jsem nový kroužky a zrepasovanou hlavu a poskládal. Hlavu jsem utahoval podle pokynů výrobce těsnení, jen za studena.
Zdá se, že se povedlo probléím s kompresí na 5tém válci vyřešen a i mezi ostatními válci už není takový rozdíl, viz posledníé foto. Vlevo měření před opravou (rok 2013!!!), vpravo po opravě.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“