Akutne pomoc, audi a3 po vymene klinoveho remene nestartuje!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Akutne pomoc, audi a3 po vymene klinoveho remene nestartuje!
Cau lidi, potrrebuji radu od zkusenejsich. Vcera pritelkini prasknul klinovy remen na audi a3 , 1.9 tdi, 81kW. Vecer jsem ho vymenil, vsechno v pohode.nez jsem auto poskladal tak jsem ho nastartoval motor v pohode bezel, vsechno ok. Pak jsem auto poskladal uplne, sundal s heveru., sel nastartovat - auto v pohode naskocilo, ale po pridani plynu neco jakoby cvaklo a auto chciplo. Tred uz nenaskoci, pouze toci a nic.
Co jsem zkousel behem vymeny remene:
a) kdyz bylo auto nastartovane tak jsem zkousel odpojit kabel od vahy vzduchu a cidlo g72, co je u rozvodu na plastove trubce (nejsem si jisty jestli je to cidlo g72). Protoze na vagu mi to vypisuje chybu vahy vzduchu.
b) kdyz bylo pravy kolo ve vzduchu tak jsem protacel kolo, zkoumal jsem tam neni vule a tak. Zapomnel jsem vypnout zapalovani a kdyz jsem otocil s kolem rychleji tak se objevil divny zvuk, nechapal jsem to otkud a proc ten zvuk je, tak jsem to zkusil jeste par krat a pak jsem zjistil ze bylo zapnute zapalovani. Po vypnuti tyto zvuky uz nebyli. Doted nevim proc to delalo, treba starter?
Momentalne na vag vypisuje 2 chyby.
17569 g72, p1161 open or short to plus
17564 g71, p1156 open/short to ground...
Nevim uz s tim rady, co s tim muze byt? Snad nepreskocili rozvody, kdyz jsem otacel s kolem nebo ja uz nevim...
Co jsem zkousel behem vymeny remene:
a) kdyz bylo auto nastartovane tak jsem zkousel odpojit kabel od vahy vzduchu a cidlo g72, co je u rozvodu na plastove trubce (nejsem si jisty jestli je to cidlo g72). Protoze na vagu mi to vypisuje chybu vahy vzduchu.
b) kdyz bylo pravy kolo ve vzduchu tak jsem protacel kolo, zkoumal jsem tam neni vule a tak. Zapomnel jsem vypnout zapalovani a kdyz jsem otocil s kolem rychleji tak se objevil divny zvuk, nechapal jsem to otkud a proc ten zvuk je, tak jsem to zkusil jeste par krat a pak jsem zjistil ze bylo zapnute zapalovani. Po vypnuti tyto zvuky uz nebyli. Doted nevim proc to delalo, treba starter?
Momentalne na vag vypisuje 2 chyby.
17569 g72, p1161 open or short to plus
17564 g71, p1156 open/short to ground...
Nevim uz s tim rady, co s tim muze byt? Snad nepreskocili rozvody, kdyz jsem otacel s kolem nebo ja uz nevim...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 345
- Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
Pulka zbyla cela, pak nejake jednotlivre vlasce lezeli na plastu, a na jredne kladce byl namotany. Vsechni kladky jsem zkousel otacek a sli lehonce. Potom co remen prasknul tak pritelkine jeste ujela 80 km, nekolik krat startovala. Takze asi zasekly ubytky tam nebudou. Je to divny, kdyz jsem nasadil remren tak auto v pohode slo nastarrtovat, az po dalsim startovani auto chciplo a konrec.
Ted me napadlo, ze bymohlo odejit rele 109, protoze mi nesvitilo zhaveni (ale nejsrem si jisty na 100%). Akorat vubec nevim kde v a3 to rele najdu, je na stejnem miste jako v octavce?

Ted me napadlo, ze bymohlo odejit rele 109, protoze mi nesvitilo zhaveni (ale nejsrem si jisty na 100%). Akorat vubec nevim kde v a3 to rele najdu, je na stejnem miste jako v octavce?
Tak mam nové poznatky. Žhaveni svítí prvních 3,4 sekundy, takže to relé je OK. Stop ventil asi funguje. Naměřil jsem tam nějakých 5 voltů při zapnutém zapalování, což je asi málo, ale prý je to normální. Při startovani by tam mělo byt 12, neměl jsem nikoho kdo by mi startoval klíčem. Kdyz jsem ho připojil na tvrdo tak cvakal jak o život. Pak jsem zkoušel odpojit jednu trubku ze vstrikovace a při startovani nějaká nafta vytekla. Potom kdyz jsem násrpuboval trubku zpátky a chtěl nastartovat, tak motor jednou vydal zvuk, ze chce chytnout, ale nic
na po druhé udělal to samé, ale hrozně kouřil, garáž byla plna dýmu.
A ted to důležité, při dulkladnejsim zkoumání jsem zjistil, ze v rozvodech se motají zbytky klinaku, nechápu jak se tam dostaly, ale jsou tam. Takže s největší pravděpodobnosti přeskočila rozvody, je to rak?. A vibec nechápu jak to ze auto po prasknutí řemene jeste pul dne v pohodě jezdilo....

A ted to důležité, při dulkladnejsim zkoumání jsem zjistil, ze v rozvodech se motají zbytky klinaku, nechápu jak se tam dostaly, ale jsou tam. Takže s největší pravděpodobnosti přeskočila rozvody, je to rak?. A vibec nechápu jak to ze auto po prasknutí řemene jeste pul dne v pohodě jezdilo....
Tak remenici jsem sundal. 2 šrouby jsem sundal a 2 strhnul. Ale krásné to šlo povolit s pomoci torxu. Koupil jsem 4 nové ve škodovce. nastesti je meli na sklade
Ted nastala pro mě velký dilema. Dle toho co jsem zjistil tak rozvody jsou posunuty o 2 zuby, ale nevím to jistě!!! Čerpadlo jsem zaretoval pomoci vrtaku (průměr 5 mm), na setrvaku jsem žádnou značku nenašel, pod remenici na ozibenem kole také, jsou tam pouze 3 dulky!!! Dle značek co zůstaly na vacce je to posunuty o 2 zuby. Ale zas nevím jestli se třeba neposunulo čerpadlo o 2 zuby? Příkladem foto. Co myslíte?


Ted nastala pro mě velký dilema. Dle toho co jsem zjistil tak rozvody jsou posunuty o 2 zuby, ale nevím to jistě!!! Čerpadlo jsem zaretoval pomoci vrtaku (průměr 5 mm), na setrvaku jsem žádnou značku nenašel, pod remenici na ozibenem kole také, jsou tam pouze 3 dulky!!! Dle značek co zůstaly na vacce je to posunuty o 2 zuby. Ale zas nevím jestli se třeba neposunulo čerpadlo o 2 zuby? Příkladem foto. Co myslíte?



Ta drážka musí být rovnoběžná s rovinou hlavy, měl bys tam strčit aretaci, ale jde to i bez ní..Kolečko na klice vypadá dobře, ale měl bys mít jistotu , tak najdi značku Hů, je to blbě vidět, očisti setrvák a najdi tam nulu..Samozřejmě tím chce začít, až budeš mít nulu/značka hů/ , otoč klikou kousek doleva a až pak natoč vačku do správné pozice..Pak kliku vrať a nandej řemen..
nepropadat panice...
S vackou jsem se poradil. Vyrobil jsem provizorní pravítko z drzaku na okap. S tím se setrvacnikem moc nevím, přes tu díru v převodovce je blbe vidět. Našel jsem v jednom videu a jednom výkresů, ze to ozubene kolečko co je na klice ma byt prvním dulkem (jsou tam 3) na rysce co je na bloku. Je to možné?
Tak mam auto uz pojízdné, byl to trochu boj, ale snad je všechno dobře. Nakonec jsem našel rysku na setrvacniku. Auto ted lip startuje (chytne rychleji než předtim) a zmizeli problémy s volno během. Předtim mi na volno běh samo od sebe klesali otáčky v určitém intervalu než se auto trochu ohralo.
Akorát mam ted problém s posilovacem. Dolil jsem cca 50-100 ml servo oleje a cca po 2 km mi začal hucet volant při zataceni. Nevím jestli to je olejem, snad jsem dolil stejnou. Barva něco mezi světlo zelenou a žlutou. Nebo jestli je špatně čerpadlo a kvůli němu prasknul řemen?
Tady jeste příkladem video jak běží motor, je zahraty na 90. Přijde mi ze tam něco cvaka, nebo ten zvuk je normální ...
https://youtu.be/ZwA5Wi87eKQ
Akorát mam ted problém s posilovacem. Dolil jsem cca 50-100 ml servo oleje a cca po 2 km mi začal hucet volant při zataceni. Nevím jestli to je olejem, snad jsem dolil stejnou. Barva něco mezi světlo zelenou a žlutou. Nebo jestli je špatně čerpadlo a kvůli němu prasknul řemen?
Tady jeste příkladem video jak běží motor, je zahraty na 90. Přijde mi ze tam něco cvaka, nebo ten zvuk je normální ...

https://youtu.be/ZwA5Wi87eKQ