1749VA vs. 1646V z 1.9TDI

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

dát nejlíp nové (a nebo top stav jeté, ne repras) VA nebo VB a spokojeně jezdit..

Zrovna turbo z BMM moc super není - hlavě nevyniká zrovna dobrou životností, čili starší kus bude risk a něco v čem se někdo hrabal taky...
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 796
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

Vici neblazni, proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite? (LOL) VA, VB je prece prehistoricky kousek
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vici píše:dát nejlíp nové (a nebo top stav jeté, ne repras) VA nebo VB a spokojeně jezdit..

Zrovna turbo z BMM moc super není - hlavě nevyniká zrovna dobrou životností, čili starší kus bude risk a něco v čem se někdo hrabal taky...
Zase trolis? Zase tu budeme psat o tom, jak jste se hrabali v turbu, ktere nefungovalo tak dlouho, az opravdu nefungovalo?

Vis, co je zajimave? Ze na repasech od Olega jezdi(+la) nejen zdejsi sprinterska spicka a naprosto v pohode.

Tvoje omleta preskakujici deska o "novem VB" je k smichu, protoze si neuvedomujes zakladni, naprosto elementarni veci. Nicmene, neni duvod si myslet neco jineho, ty jsi to zapichnul na neuveritelnych (imho pravem) 211 konich.

To, ze ty hovoris o 1646 jako turbu se spatnou zivotnosti jeste nic neznamena (myslim v tvuj prospech nebo prospech tveho nazoru), protoze ty si neuvedomujes jednu zakladni vec tim je, ze to turbo je v serii s filtrem pevnych castic, coz ma samozrejme vliv na zivotnost turba. Nicmene, paklize se vezme zdrojove turbo, udela kvalitni repas, skvele dovyvazeni, neni duvod se o zivotnost obavat. Je to to same, jako kdybys pomlouval turbo u 1,6HDI, ktere je povazovano za spatne a pritom to turbo za to nemuze, ze frantici jsou mamlasove.

Ja si dokonce dovolim subjektivne tvrdit, ze treba takove VA by nevydrzelo ani 3/4 zivotnosti bylo-li by nainstalovano na BMM namisto turba puvodniho a to same v pripade VB namisto GTB1749VK (ikdyz tam to vychazi jiz z principu vetsiho objemu, ktere ta turba zasobuji).

@cacinek: Mylis se, pro me je jednodussi to na zacatku udelat poradne (i za cenu lehkych nesnazi) nezli pak resit zatuhlou regulaci ;)

Ja plne chapu, pro vas je pohodlnejsi snist treba spekacek jako nejake zvire syrovy, ale ja razim myslenku a patrim mezi ty lidi, kteri si radeji pockaji, pripravi si ho a upecou, aby si nasledne pochutnali ... a ze stejneho duvodu bych volil a lidem kolem me doporucuji 1646 a 1749VK nezli VA a VB.

Panove, pokrok nezastavite a zpatecnickym pristupem si nepolepsite :wink:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2374
Registrován: 03 zář 2007, 19:07

Příspěvek od eazy20 »

ma tu niekto GTB1749VK na 1,9tdi pd?
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 796
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

Ale ja radsi hodim do auta nove VB kus za kus a vim, ze na tom na 100% naladim kone a bude to dlouhodobe fungovat. S regulaci na mych autech jsem nikdy nemel.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Já taky ne... a navíc kdo jezdí kolem komína na spotřebu a problém bude možná mít, ten neladí výkon...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vici píše:Já taky ne... a navíc kdo jezdí kolem komína na spotřebu a problém bude možná mít, ten neladí výkon...
Moc me tesi, ze jsi to napsal: "kdo jezdi kolem komina na spotrebu" ... dovolim si doplnit v souladu s logikou: ... ten bude chtit lepsi odezvu a spodek, coz samozrejme koncepcne novejsi a mensi turbo jakym 1646 bezpochyby je, tak zcela logicky bude mit ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

ten spodek za jízdy nejspíš nikdo nepozná, pokud by vůbec byl lepší. Nemyslím si že VA, zvlášt pokud je k němu soft, má nějaký problém se spodkem... teda dokud se do něj nedá mega kompresor a nevznikne olegův hybrid... (noteeth)
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vici píše:ten spodek za jízdy nejspíš nikdo nepozná, pokud by vůbec byl lepší. Nemyslím si že VA, zvlášt pokud je k němu soft, má nějaký problém se spodkem... teda dokud se do něj nedá mega kompresor a nevznikne olegův hybrid... (noteeth)
Pozna to na kourivosti a lehce na spotrebe - to je logika plynouci ze zakladu fyziky. Nicmene chapu, ze ty bys to nepoznal.

No, fakt, ze hovoris o Olegovych hybridech s despektem stavi tvuj prispevek na uroven hlupaka. Staci "byt v obraze" a clovek vidi sam, ze jeho hybridy jsou nedilnou soucasti uspesne sprinterske spicky nejen v CR.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06

Příspěvek od johnyM128 »

Otázka, je rozdiel v "spodku" medzi VA a gtb1756? A nakoľko rozdielna bude spotreba medzi týmito turbami /pri normálnej prevádzke/

diiky
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Ja si dovolim tvrdit neco za co budu kamenovan: 1756 je nesikovne turbo a hned to zduvodnim. Nepomer mezi saci a vyfukovou stranou je znacne nevyrovnany, to turbo bylo konstruovano na motor 2,7 za ucelem dosazeni dobrych emisi. Je to neco podobneho jako GTB2060VKLR - uplne to same akorat trilitr.

Takze obe turba maji na 8V tendence hodne stekat a chiptuner si s tim musi opravdu hodne vyhrat.

Tim chci rict, ze kdyz uz se nekdo rozhodne do vetsiho turba (jako limitni bych videl 1752), rovnou bych se zameril na 2260+ .

Dovolim si subjektivne tvrdit, ze to, co nabizi napriklad GTB2260VKLR se muze na REA chovat lip nezli 1756 na podtlaku. Ostatne, i moje 2264 na kluznych loziscich s puvodnim REA se chovala komplexne neporovnatelne lip nezli 1756 na podtlaku u Jenyho.

Hlavne, kdyz uz jdete na turba vetsi nezli 1749 tak to nechte na REA. Dnes uz se ty prevodniky daji sehnat za rozumny peniz a vyplati se to (navic to neni treba predelavat).

Kdo by snad vahal, staci si precist cele (cast nema vyznam) toto tema a pochopi kde je pravda.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06

Příspěvek od johnyM128 »

S Forestom súhlasím, naladené je to fajn, jedine zaštekne pri 1500ot /pod a nad nie/ pri ľahučkom plyne pri stúpaní.... Dosť pomohol výfuk s komorou.

Treba to ale doladiť - bolo spravených veľa HW zmien a soft je stále pôvodný. Ladič je šikovný takže np.

Ja som voli 1756 preto, lebo mi bola odporučená ako kompromis - aj spodok aj vrch. 2260 mi bolo povedané že spodok je horší... a je to daily car takže tak :D
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“