regulace počátku vstřiku
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vyměnil jsem čerpadlo za jiné. Najednou se situace změnila. Zatím jsem s ním nejel, ale předvstřik jde nastavit, auto chytá studené i teplé. Dnes to přetěsním a vyzkouším. Je něco, co bych měl po výměně čerpadla zkontrolovat nebo nastavit? Můžu ho otestovat než ho zaplatím. Startovací dávku apod? Když to normálně pojede, nebudu nic řešit. Netuším co bylo na starém čerpadle špatné.
poud budes pretesnovat čerpadlo tak potom musis nastavit volnobeznou davku......hrubyt píše:Vyměnil jsem čerpadlo za jiné. Najednou se situace změnila. Zatím jsem s ním nejel, ale předvstřik jde nastavit, auto chytá studené i teplé. Dnes to přetěsním a vyzkouším. Je něco, co bych měl po výměně čerpadla zkontrolovat nebo nastavit? Můžu ho otestovat než ho zaplatím. Startovací dávku apod? Když to normálně pojede, nebudu nic řešit. Netuším co bylo na starém čerpadle špatné.

superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33526
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak jsem přetěsnil víko ventilů a zkouška. Starty o něco horší, ale řek bych že i tak je to dobré. Co se mi ale už moc nelíbí je výkon. Šel rapidně dolů. Myslím že je problém v tom, že jsou na motoru vstřiky z 2.5tdi a k tomu Chip. Asi je nestačí 10mm hlava plnit (původně jsem měl 11mm). Motoru chybí spodek, který měl a celkově nemá takový výkon jako dřív.
slovacek.milos píše:kdyz shodí elektrickou hlavu a pak ju zpatky nahodí tak chci videt jak to trefí uplne presnestanda123 píše:proč když bude v tolerancihrubyt píše:
poud budes pretesnovat čerpadlo tak potom musis nastavit volnobeznou davku......![]()
![]()
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
To, že motor není již tak "živý" jako byl s hlavou 11mm je celkem logické.hrubyt píše:Tak jsem přetěsnil víko ventilů a zkouška. Starty o něco horší, ale řek bych že i tak je to dobré. Co se mi ale už moc nelíbí je výkon. Šel rapidně dolů. Myslím že je problém v tom, že jsou na motoru vstřiky z 2.5tdi a k tomu Chip. Asi je nestačí 10mm hlava plnit (původně jsem měl 11mm). Motoru chybí spodek, který měl a celkově nemá takový výkon jako dřív.
Pokud bylo čerpadlo s 10mm hlavou, které jsi tam namontoval nastaveno "fabricky", tak tam bývá volnoběžná dávka kolem 4,5 mg/H.
Když se však při zahřátém motoru a vypnutých spotřebičích na ni nyní podíváš, tak by měla být vyšší. Není to však informace o tom, že do motoru jde více paliva /motor potřebuje na udržení nastavených voln. otáček zhruba stejné množství paliva/, ale o tom, že regulační šoupátko na rozdělovacím pístu bude posunuto nastavovačem množství paliva N-146 do jiné polohy, která výpočtově /teoreticky/odpovídá tomu vyššímu číslu voln. dávky, kterou uvidíš. Proto budeš muset snížit číslo voln. dávky minimálně na hodnotu 4,5. Jelikož však tam máš čip a zřejmě požaduješ vyšší výkon, bylo by vhodnější tam nastavit hodnotu kolem 3-3,5. Motor bude potom ještě lépe startovat a také jeho výkon se zvedne. Počítačová spotřeba však bude min. o 20% nižší než skutečná.
To, že motor dobře startuje i když je tam čerpadlo s hlavou 10mm a "soft" na 11mm hlavu svědčí o tom, že toto čerpadlo je v dobrém stavu. Není tak opotřebená hlava s pístem, tak jak tomu bylo zřejmě u Tvé staré hlavy 11mm.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Zjištění že vím že je problém v čerpadle je super. Ještě se nabízí vyzkoušet rozdělovací hlavu 11mm na tomto funkčním čerpadle (nebo 10mm na původním). Jestli je problém skutečně jen v rozdělovací hlavě, tak bych jí raději koupil novou. Na ebay.de ji mají včetně pístku asi za 2400,- i s dopravou. Za celé, vyzkoušené čerpadlo chce 3500,- Leželo asi 2 roky v regále, a kdo ví co má naběháno.. Pořádně jsem ho promazal zalil a druhý den teprve startoval. Teď už po cca 150km bych řekl, že auto trošku ožilo, ale pořád do 2000ot, je to jak diesel bez turba (turbo je čisté a lopatky se naklápí).. Auto ani trochu nezakouří, když mu naložím. Mrknu ještě na tu volnoběžnou dávku.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33526
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ok podívám se na to. No právě, u původního čerpadla jsem měl hlavu dole pružiny ok a vypadala jak nová. Ten posuvník, když jsem oddělal deklík ze strany, se nezdá přidřený ani zaoxidovaný a žádné piliny. Ten ventil počátku vstřiku měl jiný odpor, než je v toleranci, ale tím to prý nemůže být (nemá vliv na start a volnoběžné otáčky, při měření předvstřiku VAGem).
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33526
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Miloši v tomto nemáš pravdu:
"nebo to chce vaga a merknou na dávku paliva když dáš plný měla by vyletět tak na 6O pokud vyletí tak na třicet máš prasklé péra na pístu"
Informace o vstřikovaném množství neudává opravdu vstříknuté množství paliva, ale je to ve skutečnosti informace o natočení ekcentrické hřídele nastavovače množství paliva N-146 a tím posunutí regulačního šoupátka na rozdělovacím pístu do polohy odpovídající vstřikovanému množství. Je brána ze snímače dráhy regulačního šoupátka G-149.
Jinými slovy - Budou-li prasklé pružiny a sešlápnu plyn naplno, může být udávané vstřikované množství např. 60, ale skutečné vstřikované množství však bude záležet na tom, jaký zdvih rozdělovací píst vykoná a jaký tlak paliva bude při tomto zdvihu vytvořen (např. 30mg/H).
A úplně po lopatě - tímto způsobem prasknuté pružiny nezjistím.
"nebo to chce vaga a merknou na dávku paliva když dáš plný měla by vyletět tak na 6O pokud vyletí tak na třicet máš prasklé péra na pístu"
Informace o vstřikovaném množství neudává opravdu vstříknuté množství paliva, ale je to ve skutečnosti informace o natočení ekcentrické hřídele nastavovače množství paliva N-146 a tím posunutí regulačního šoupátka na rozdělovacím pístu do polohy odpovídající vstřikovanému množství. Je brána ze snímače dráhy regulačního šoupátka G-149.
Jinými slovy - Budou-li prasklé pružiny a sešlápnu plyn naplno, může být udávané vstřikované množství např. 60, ale skutečné vstřikované množství však bude záležet na tom, jaký zdvih rozdělovací píst vykoná a jaký tlak paliva bude při tomto zdvihu vytvořen (např. 30mg/H).
A úplně po lopatě - tímto způsobem prasknuté pružiny nezjistím.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Ono je to ještě trochu složitější. Nelze zaručit, že nová 11mm hlava s rozdělovací pístem zabezpečí bezproblémový chod motoru. Záleží i na stavu nízkotlaké části čerpadla. Pokud by dávala velmi nízký tlak, nebude regulace předvstřiku schopna zabezpečit velký předvstřik. Pokud však v čerpadle nebyly zjištěny žádné piliny, tak je tato možnost málo pravděpodobná. Většinou bývá opotřebená vysokotlaká hlava s pístem. Pokud si seš jist, že v původním čerpadle máš talířovou vačku a správné pružiny pro 11mm hlavu, tak by nový komplet hlavy s pístem měl stačit. Je mi však divná ta axiální vůle hřídele čerpadla, když pružiny nejsou prasklé.hrubyt píše:Zjištění že vím že je problém v čerpadle je super. Ještě se nabízí vyzkoušet rozdělovací hlavu 11mm na tomto funkčním čerpadle (nebo 10mm na původním). Jestli je problém skutečně jen v rozdělovací hlavě, tak bych jí raději koupil novou. Na ebay.de ji mají včetně pístku asi za 2400,- i s dopravou. Za celé, vyzkoušené čerpadlo chce 3500,- Leželo asi 2 roky v regále, a kdo ví co má naběháno.. Pořádně jsem ho promazal zalil a druhý den teprve startoval. Teď už po cca 150km bych řekl, že auto trošku ožilo, ale pořád do 2000ot, je to jak diesel bez turba (turbo je čisté a lopatky se naklápí).. Auto ani trochu nezakouří, když mu naložím. Mrknu ještě na tu volnoběžnou dávku.
Zkoušku 10mm hlavy na Tvém "11mm čerpadle" bych nedělal. Aby se Ti nepotkal píst se dnem hlavy. Zkouška 11mm hlavy na "10mm čerpadle" Ti neřekne nic o stavu nízkotlaké části Tvého původního /11mm čerpadla/ a motor půjde ještě hůř než s původním kompletním čerpadlem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33526
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="prka"]Miloši v tomto nemáš pravdu:
"nebo to chce vaga a merknou na dávku paliva když dáš plný měla by vyletět tak na 6O pokud vyletí tak na třicet máš prasklé péra na pístu"
Informace o vstřikovaném množství neudává opravdu vstříknuté množství paliva, ale je to ve skutečnosti informace o natočení ekcentrické hřídele nastavovače množství paliva N-146
je to dost možné ale dávku paliva si spočítá řj z řídícího vstřiku po jakou dobu byl otevřený, jinak by nebylo možné poklepávat s nastavovačem a menit dávku paliva, to by to tvoje natoční nikdy nepochopilo,
pravdu třeba nemám, hledat pravdu to ani moc nedělám, pravda je pro pionýry, já umím odstranit problém,
ale vím že si nikdy neřešil prasklou pružinu v čerpadle indicií sledování dávky paliva,
až ti nepotáhne třeba 1Z a nikdo si nebude vědět rady, zkus dát plný kotel, když ti tam skočí max 35, aděláš N a dírou vidíš na třikrát prasklou pružinu a víš
pravdou se šetří aby zbyla a nasraná země chrí tuny žhavé lávy
na to je pravda 
"nebo to chce vaga a merknou na dávku paliva když dáš plný měla by vyletět tak na 6O pokud vyletí tak na třicet máš prasklé péra na pístu"
Informace o vstřikovaném množství neudává opravdu vstříknuté množství paliva, ale je to ve skutečnosti informace o natočení ekcentrické hřídele nastavovače množství paliva N-146
je to dost možné ale dávku paliva si spočítá řj z řídícího vstřiku po jakou dobu byl otevřený, jinak by nebylo možné poklepávat s nastavovačem a menit dávku paliva, to by to tvoje natoční nikdy nepochopilo,
pravdu třeba nemám, hledat pravdu to ani moc nedělám, pravda je pro pionýry, já umím odstranit problém,
ale vím že si nikdy neřešil prasklou pružinu v čerpadle indicií sledování dávky paliva,
až ti nepotáhne třeba 1Z a nikdo si nebude vědět rady, zkus dát plný kotel, když ti tam skočí max 35, aděláš N a dírou vidíš na třikrát prasklou pružinu a víš

pravdou se šetří aby zbyla a nasraná země chrí tuny žhavé lávy


kde muze byt chyba když jdou bublinky do vstrik. cerpadla ikdyz jsem vymenil palivovej filtr + zpetnej ventil i s tesnenima, vycistil saci kos v nadrzi, dal nove hadicky mezi filtrem a čerpadlem? Zkusil sem i ten zpetnej ventil ucpat smerem do nadrze aby nafta porad kolovala přes filtr a stejne nic. Auto spatne chytá a i hur jede. Jedná se o ocktu1 AGR. Bublin je tam celekm dost az mi to prijde moc divný.
Ze by se vstrikovaci cerpadlo poroučelo? Ve vagu zadna chyba....díky za postřehy....
Ze by se vstrikovaci cerpadlo poroučelo? Ve vagu zadna chyba....díky za postřehy....
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
slovacek.milos píše:Miloši myslím, že Tvá rada na zjištění prasklých pružin pomocí diagnostiky byla zbytečná a také špatná. hrubit již o stránku dříve píše i ukazuje na snímku, že pružiny prasklé nejsou. Chceš-li se však dohadovat o tom, že prasklou pružinu lze poznat diagnostikou podle menší vstřikované dávky , tak klidně můžeme. Čím více se však rozepisuješ, tím více je zřejmé, že Ti způsob činnosti čerpadla a věci kolem, nejsou tak dobře známy.prka píše:Miloši v tomto nemáš pravdu:
"nebo to chce vaga a merknou na dávku paliva když dáš plný měla by vyletět tak na 6O pokud vyletí tak na třicet máš prasklé péra na pístu"
Informace o vstřikovaném množství neudává opravdu vstříknuté množství paliva, ale je to ve skutečnosti informace o natočení ekcentrické hřídele nastavovače množství paliva N-146
je to dost možné ale dávku paliva si spočítá řj z řídícího vstřiku po jakou dobu byl otevřený, jinak by nebylo možné poklepávat s nastavovačem a menit dávku paliva, to by to tvoje natoční nikdy nepochopilo,
pravdu třeba nemám, hledat pravdu to ani moc nedělám, pravda je pro pionýry, já umím odstranit problém,
ale vím že si nikdy neřešil prasklou pružinu v čerpadle indicií sledování dávky paliva,
až ti nepotáhne třeba 1Z a nikdo si nebude vědět rady, zkus dát plný kotel, když ti tam skočí max 35, aděláš N a dírou vidíš na třikrát prasklou pružinu a víš![]()
pravdou se šetří aby zbyla a nasraná země chrí tuny žhavé lávyna to je pravda
Budou-li prasklé pružiny a sešlápneme plyn naplno, dostane ŘJ informaci o požadavku vstříknutí maximální dávky. V bloku měřených hodnot č. 8 je tento požadavek v prvním poli. Také se tam objeví hodnoty omezení z hlediska kroutícího momentu a z hlediska kouřivost. Nižší hodnota omezení je potom akceptována ŘJ motoru, která nařídí nastavovači N-146 posunout regulační šoupátko do polohy odpovídající tomuto nižšímu omezení. Šoupátko pak bude ekcentrickým čepem nastavovače posunuto do polohy, která odpovídá tomuto nižšímu omezení. Vstřikované množství, které je možno odečíst v prvním poli bloku nam. hodnot č.1 pak neudává skutečně vstřikované množství, ale polohu šoupátka, odpovídající nižšímu omezení, přepočtenou na vstřikované množství. Tato dávka zde bude uvedena a bude stejná ať jsou pružiny prasklé nebo ne.
"je to dost možné ale dávku paliva si spočítá řj z řídícího vstřiku po jakou dobu byl otevřený, jinak by nebylo možné poklepávat s nastavovačem a menit dávku paliva, to by to tvoje natoční nikdy nepochopilo,"
Tato Tvoje informace je také mylná. Dávka paliva je vlastně přepočet polohy natočení ekcentrické hřídele nastavovače, na které je regulační šoupátko. Snímač dráhy regulačního šoupátka G-149 toto natočení sleduje a dává informaci ŘJ o velikosti natočení hřídele. Čím větší natočení hřídele bude, tím větší napětí bude možno sledovat v bloku nam. hodnot č.1 /třetí pole/. Čím větší napětí, tím větší "dávka paliva" udávaná v prvním poli tohoto bloku. Hodnotu "dávky paliva" násobenou počtem vstřiků pak palubní počítač přepočítá na okamžitou nebo průměrnou spotřebu.
"Poklepávat na nastavovač"= posouvat nastavovačem směrem k rozvodům nebo od nich. Při tomto pohybu nastavovače se pohybuje i ekcentr. čep, jež je součástí nastavovače. Protože čep zapadá do regulačního šoupátka, dochází také k posunu šoupátka vůči rozdělovacímu pístu a to o stejnou hodnotu o jakou se posune nastavovač. Tím dojde ke změně volnoběžné dávky. Bude-li číslo změněné voln. dávky /na VAGu/ větší (např. o 2mg/H), bude potom skutečná vstřikovaná dávka o 2mg/H menší v celém rozsahu otáček a zatížení motoru. Palubní počítač však bude ukazovat spotřebu vyšší.
Snímač zdvihu jehly G-80, umístěný na 3. vstřiku zaznamená pouze počátek zdvihu jehly ve 3. vstřiku a slouží k informování ŘJ o skutečném počátku vstřiku. Pokud by se tento počátek vstřiku lišil od požadovaného poč. vstřiku, upraví ŘJ tento skutečný poč. vstřiku pomocí ventilu N-108.
"až ti nepotáhne třeba 1Z a nikdo si nebude vědět rady, zkus dát plný kotel, když ti tam skočí max 35, aděláš N a dírou vidíš na třikrát prasklou pružinu a víš"
"skočí-li mi tam max. 35" a ne max. dávka /dle omezení/, nebude to vlivem prasknuté pružiny, jak jsem Ti uvedl výše, ale vlivem malého množství vzduchu, které udává váha. ŘJ pak tomuto množství přiřadí menší množství paliva/dle datového pole/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip