Servisní náročnost 1,6 TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Servisní náročnost 1,6 TDI
Pomalu se blíží doba kdy manželky felda začne prohrávat boj s korozí, tak se pomalu poohlížím po jiném autě. Teď doufám, že udělá ještě jednu STK, ale po zimně zaretušovaná rez zase určitě vyleze, takže je předpoklad tak do roka něco sehnat.
Předpoklad je ten, že současnou fabii která za rok bude mít cca 240 tkm ale je v perfektním stavu přesunu ženě která najede do 10 tkm ročně a já si koupím něco míň jetýho.
Rozpočet je tak těch 160 tkč přičemž mi současná 1,4 TDI celkem vyhovuje, tak uvažuju sehnat zachovalej slušně vybavenej kus z posledního ročníku co se dělaly. Nebo váhám jestli nekoupit mladší s motorem 1,6 TDI. Bojím se ale servisní náročnosti. Nejen na svých autech si dělám vše sám a ta 1,4 TDI (nebo 1,9TDI) je relativně jednoduchej motor na kterým jsem schopnej si udělat všechno a ceny ND jsou celkem příznivý.
Bojím se, že u tý 1,6tky to bude horší, jako rozvody zvládnu, ty už jsem dělal, ale jedná se mi o vstřikování a DPF. Taky EGR ventil jsem slyšel, že odchází a není levnej. Při jakým nájezdu se tyto motory začnou sypat? Jezdím cca 30 tkm ročně, tak abych hned po koupi do něj nemusel moc investovat.
Ještě jsem koukal, že jedničkový superby spadly docela nízko a i z posledního ročníku by se vešly do mého limitu. Má cenu po nich koukat, nebo už budou mít všechny milion a servisně mě sežerou? Nějak se mi nezdá pravděpodobný aby 8 - 10 let starý auto střední třídy s dieslem mělo najeto jen 250 tkm.
Prosím řešte jen servisní náročnosti a né rozdílnost tříd aut, nebo hlučnost a kultivovanost motorů. 1,4 TDI mám 2,5 roku a mám ho i jako služební v jedničkový fabii, takže ho dostatečně znám. Navíc většinou jezdím sám a po dálnici toho příliš nenajedu.
Předem děkuji za věcný názory.
Předpoklad je ten, že současnou fabii která za rok bude mít cca 240 tkm ale je v perfektním stavu přesunu ženě která najede do 10 tkm ročně a já si koupím něco míň jetýho.
Rozpočet je tak těch 160 tkč přičemž mi současná 1,4 TDI celkem vyhovuje, tak uvažuju sehnat zachovalej slušně vybavenej kus z posledního ročníku co se dělaly. Nebo váhám jestli nekoupit mladší s motorem 1,6 TDI. Bojím se ale servisní náročnosti. Nejen na svých autech si dělám vše sám a ta 1,4 TDI (nebo 1,9TDI) je relativně jednoduchej motor na kterým jsem schopnej si udělat všechno a ceny ND jsou celkem příznivý.
Bojím se, že u tý 1,6tky to bude horší, jako rozvody zvládnu, ty už jsem dělal, ale jedná se mi o vstřikování a DPF. Taky EGR ventil jsem slyšel, že odchází a není levnej. Při jakým nájezdu se tyto motory začnou sypat? Jezdím cca 30 tkm ročně, tak abych hned po koupi do něj nemusel moc investovat.
Ještě jsem koukal, že jedničkový superby spadly docela nízko a i z posledního ročníku by se vešly do mého limitu. Má cenu po nich koukat, nebo už budou mít všechny milion a servisně mě sežerou? Nějak se mi nezdá pravděpodobný aby 8 - 10 let starý auto střední třídy s dieslem mělo najeto jen 250 tkm.
Prosím řešte jen servisní náročnosti a né rozdílnost tříd aut, nebo hlučnost a kultivovanost motorů. 1,4 TDI mám 2,5 roku a mám ho i jako služební v jedničkový fabii, takže ho dostatečně znám. Navíc většinou jezdím sám a po dálnici toho příliš nenajedu.
Předem děkuji za věcný názory.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Náš hlavní dodavatel využívá jako služební auta Škodovky, služebně nižší mají Fabie, střední třída má Octavie 1.6Tdi a ředitelé pak mají třeba Yeti, Octavia Scout atd.
Se Škodovkama obecně jsou velmi spokojení a nechávají si je dlouho, ale ty 1.6Tdi moc nechválili, myslím že dvě auta jim klekly, z toho jedno to pak udělalo znovu. Technicky ten člověk moc nevěděl, ale co jsem pochopil tak umřelo CR čerpadlo a měnily se pak i vstřikovače.
Naftové Octavie postupně opouštění a začínají nakupovat 1.4 Turbo.
Ber to jako orientační informace, přesné detaily bohužel neznám. Třeba se to tu aspoň rozproudí.
Se Škodovkama obecně jsou velmi spokojení a nechávají si je dlouho, ale ty 1.6Tdi moc nechválili, myslím že dvě auta jim klekly, z toho jedno to pak udělalo znovu. Technicky ten člověk moc nevěděl, ale co jsem pochopil tak umřelo CR čerpadlo a měnily se pak i vstřikovače.
Naftové Octavie postupně opouštění a začínají nakupovat 1.4 Turbo.
Ber to jako orientační informace, přesné detaily bohužel neznám. Třeba se to tu aspoň rozproudí.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Otázkou je, kolik ty nové benziny od koncernu vydrží.
Já teď možná půjdu trochu proti svým, ale na rovinu poslední dobou nechápu, proč lidi stále dokola kupují jen a jen koncern. Copak není spousta jiných automobilek, které mi za stejné peníze nabízejí mnohem víc, než škodovka???
Já teď možná půjdu trochu proti svým, ale na rovinu poslední dobou nechápu, proč lidi stále dokola kupují jen a jen koncern. Copak není spousta jiných automobilek, které mi za stejné peníze nabízejí mnohem víc, než škodovka???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jako asi jo. Ale ono to snižování objemu není trendem jen u koncernu.
Teď jsem viděl v Renaultu Koleos motor 1,2 R3 s kompresorem o výkonu přes sto kobyl. Říkám si - tříhrnek (= asociace s HTP), kompresor (= asociace s Mercedesem)......... Tak jsem se jen podivil, suše konstatoval, že atmosférická šestnáctka by mi pasovala lépe a odešel.
Mně jsou ty malé benzinové motory s přeplňováním proti srsti. Nevím, proč - neumím to definovat, ale je to prostě tak.
Teď jsem viděl v Renaultu Koleos motor 1,2 R3 s kompresorem o výkonu přes sto kobyl. Říkám si - tříhrnek (= asociace s HTP), kompresor (= asociace s Mercedesem)......... Tak jsem se jen podivil, suše konstatoval, že atmosférická šestnáctka by mi pasovala lépe a odešel.
Mně jsou ty malé benzinové motory s přeplňováním proti srsti. Nevím, proč - neumím to definovat, ale je to prostě tak.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
A já jsem doufal, ,že se dozvím něco o tý 1,6 TDI. Zvláště když jsem viděl, že se do debaty zapojil Huml z jehož příspěvků vyplývá, že je profík a má velké zkušenosti. Škoda...
Když mě se do benzinu nechce. 5,5 je na benzin pěkná spotřeba, ale já jezdím se současným autem dlouhodobě ještě skoro o litr míň, což je při mém nájezdu roční úspora cca 9 tkč.
Věřím, že novější TSI s řemenem už funguje dobře, ale na to já cenově nedosáhnu a nechce se mi u starýho TSIčka každý ráno poslouchat rachot řetězu a uvažovat jestli je to ještě v normě. A to nemluvím o tom, v jaký budou ty motory kondici až budou mít 200 - 250 tkm na hrbu.
Co se týče značky. V první řadě to je věc každýho člověka s čím chce jezdit. Jako beru, že když si někdo koupí renaulta s dcíčkem, tak nechápe někoho kdo chce škodovku, ale to je jeho problém a s mou prosbou o servisní zkušenosti s 1,6 TDI to nijak nesouvisí.
Takže ještě jednou poprosím o zkušenosti s 1,6 TDI co a při jakým nájezdu typicky odchází, na kolik to přijde a jak se tomu dá předcházet.
A co ty jedničkový superby? Má cenu se jimi zabývat, nebo už jsou všechny dojetý?
Když mě se do benzinu nechce. 5,5 je na benzin pěkná spotřeba, ale já jezdím se současným autem dlouhodobě ještě skoro o litr míň, což je při mém nájezdu roční úspora cca 9 tkč.
Věřím, že novější TSI s řemenem už funguje dobře, ale na to já cenově nedosáhnu a nechce se mi u starýho TSIčka každý ráno poslouchat rachot řetězu a uvažovat jestli je to ještě v normě. A to nemluvím o tom, v jaký budou ty motory kondici až budou mít 200 - 250 tkm na hrbu.
Co se týče značky. V první řadě to je věc každýho člověka s čím chce jezdit. Jako beru, že když si někdo koupí renaulta s dcíčkem, tak nechápe někoho kdo chce škodovku, ale to je jeho problém a s mou prosbou o servisní zkušenosti s 1,6 TDI to nijak nesouvisí.
Takže ještě jednou poprosím o zkušenosti s 1,6 TDI co a při jakým nájezdu typicky odchází, na kolik to přijde a jak se tomu dá předcházet.
A co ty jedničkový superby? Má cenu se jimi zabývat, nebo už jsou všechny dojetý?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
no co napsat o 1,6 TDI? až zas tolik jich neřešíme, hodně lidí bere radši 2,0l, odchází vstřiky, ty jsem řešil už několikrát, jdou sehnat od VDO za docela rozumnou cenu, spojkový sety se serou pořád stejně jak u PD, takže tady nic novýho a hodně odchází EGR, vsoká cena a na houby výměna, jinak nevím co k tomu víc říct
Já mám silné podezření, že tehdejší kůň byl jiný silák než ten dnešní..Pokrok je nezadržitelný, jde jen o to, zda k lepšímu. Kdysi 100HP trhalo kostky a dnes se s 200 HP sotva rozjedeš..Kvalty jsou dlouhé, bez turba se to ani nehne, servis drahý,oleje kosmického typu za ránu a když to chcípne, můžeš rovnou volat taxi..Šel bych do benzinu a vyhýbal bych se elektrárnám. Dnes jsou pěkné silnice, tak na co nějaké koráby, drahé krámy, kde ti zaškube motor a aby jsi si vzal hypotéku..Master píše:Pred 25 lety bylo taky celkem nemyslitelne, ze bude mit 2litrovy naftovy motor 200k. Dnes to neni zadny zazrak a i zivotnost neni zase tak tragicka. Technika jde proste dopredu a maloobjemove preplnovane benziny dnes nejedou spatne, resp. dost dobre pro velkou vetsinu ridicu

P.S. málo jeté superby asi jsou, ale je to jako se šafránem. Já nedávno dělal Peugeota 306 1,6 benzin z roku 2001 , najeto stoprocentně 75000 km, /původní řemen/ a jízda byla excelentní , auto jako nové, nic nekleplo, kam se serou dnešní paštiky se stočenými tachometry, profesionální vibrátory..Jestli si někdo myslí, že dnes jsou lepší auta, je na velkém omylu..
nepropadat panice...
otázkou je co je dnes kvalitní všechny auta jsou tak tak v pohodě po dobu leasingu a po 5 letech kasička vstřiky čerpadla dvouhmoty klapky turba problém všech ono honit výkon mít malé objemy a splňovat emise jen kvůli tomu aby automobilky mohli produkovat velkoobjemové koráby holt něco stojí....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Prosím žádnou politiku ať se to alespoň přibližně točí kolem tématu a neskončí to podobně jako spousta vláken.
Já osobně jsem s dvojkovou fabií spokojenej a považuju ji za solidní a spolehlivý auto. Proto chci koupit ještě jednu. Ten superb mě napadl jenom proto, že jejich ceny spadly na až podezřele nízkou úroveň - níž než stejně starý dvojkový octy.
Lenocha v podobě benzinový 1,4 16V, nebo žrouta 16 16V nechci.
To raději do výběru zařadím ještě rok 2009 a až se čas výběru auta přiblíží, budu vybírat mezi 1,4 TDI, 1,9 TDI a 1,6TDI. A vezmu prostě to které bude v lepším stavu, bude mít menší nájezd, případně lepší výbavu.

Já osobně jsem s dvojkovou fabií spokojenej a považuju ji za solidní a spolehlivý auto. Proto chci koupit ještě jednu. Ten superb mě napadl jenom proto, že jejich ceny spadly na až podezřele nízkou úroveň - níž než stejně starý dvojkový octy.
Lenocha v podobě benzinový 1,4 16V, nebo žrouta 16 16V nechci.
To raději do výběru zařadím ještě rok 2009 a až se čas výběru auta přiblíží, budu vybírat mezi 1,4 TDI, 1,9 TDI a 1,6TDI. A vezmu prostě to které bude v lepším stavu, bude mít menší nájezd, případně lepší výbavu.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002