OT:TDI PD 96kW
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
OT:TDI PD 96kW
chci se zeptat kdo z vas ma pdcko a jezdi s nim na olej?a jak to funguje diky!
S 96 kW PD čili čerpadlo-tryska v tomhle počasí (září-říjen) vpohodě do 40ti % rostlináče. V létě sem dával i 50 % oleje . Důležitý je naftu s olejem rozmíchat ( roztřepat ) v kanystru apod. ještě před nalitim do nádrže. Vzdor doporučení zkušenějších sem lil zpočátku olej přímo do nádrže a pak dolil naftou ale špatně se to promíchávalo a ucpal se mi palivovej filtr. Při studenym startu někdy trošku zakouří, ale neni to strašný. PD má tu výhodu, že palivo protéká kanálky v hlavě válců a krásně se ohřívá - klidně si za chodu motoru sáhnětě na zpětnou větěv nafty, co jde zas do nádrže - krásně horký - u VW je tam dokonce teplotní čidlo. Přesto to není perfektní a dlouhodobě by to chtělo ještě předehřev PŘED filtrem a silnější trubky + ev. přídavný čerpadlo. Pro vyšší poměry oleje i u PDčka pak 2 nádržovej system. Sice německá firma WOLF předělává PDčka na JEDNONÁDRŽOVÝ (!!) takže se i na rostlináč startuje ( a v ziomě přidává 5 - 10 % dieselu ) ale oni prej měněj i charakteristiku vstřikování pomocí programování řídící jednotky a to my neumíme.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
ja teda jezdim na MERO,ale je dobry prodlouzit dobu zhaveni pres VAG. Ja dal maximum, a zhavi to pri+5C tak 3-4 SEC a potom to docela dlouho dozhavuje za chodu motoru. 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Že jde do motoru teplé palivo by hlavně u TDI PD tzn. čerpadlo tryska právě vadit nemělo - vždyď jak už sem psal díky konstrukci tohodle systému vstříkování, kdy má každý válec vlastní čerpadlo, který je v hlavě válců a tudy se přivádí nafta - je i bez úprav palivo ohřátý na dost vysokou teplotu. Proto mají také VW a ŠKODA a AUDI čerpadlo-tryska pod autem chladič nafty, kterej chladí ZPĚTNOU větev tzn. naftu která se vrací zpátky do nádrže. Pro Tvojí informaci - chybové hlášení příliš horký nafty ( zpětný ) je až od 130 stupňů Celsia !!! Takže rezervy je dost a horká, případně předehřátá nafta nebo teda olej tomu vůbec nevadí




VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Jakym kódem si prosimtě po zalogování přidal dobu žhavení ? Nebo si přidal i délku dožhavování za chodu studeného motoru ? Nejlepší by bylo upravit žhavení u PD tak, aby to žhavilo a hlavně dožhavovalo třeba už při + 10 C, pokud se jezdí na olej, ale nevim jak to udělatMirekX píše:ja teda jezdim na MERO,ale je dobry prodlouzit dobu zhaveni pres VAG. Ja dal maximum, a zhavi to pri+5C tak 3-4 SEC a potom to docela dlouho dozhavuje za chodu motoru.

VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
v motoru, kanál 12, myslím zvýšit číslo (nebo snížit) co to jde a vyzkoušet, ihned je vidět, jak kontrolka žhavení svítí opravdu dlouho a pak i za chodu to dlouho dožhavuje, to je pak poznat jak se motoru odlehčí, když to dožhavování vypne...Kuba píše:Jakym kódem si prosimtě po zalogování přidal dobu žhavení ? Nebo si přidal i délku dožhavování za chodu studeného motoru ? Nejlepší by bylo upravit žhavení u PD tak, aby to žhavilo a hlavně dožhavovalo třeba už při + 10 C, pokud se jezdí na olej, ale nevim jak to udělatMirekX píše:ja teda jezdim na MERO,ale je dobry prodlouzit dobu zhaveni pres VAG. Ja dal maximum, a zhavi to pri+5C tak 3-4 SEC a potom to docela dlouho dozhavuje za chodu motoru.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Ahoj, mám PD a chci to začít praktokovat teda...co to je to MERO ??? jinak v jakym pomeru v létě jezdit bez uprav abych nepoškodil vozidlo... 50:50... no a jakej olej ? Jen rostlinej ? tam mě ta úspora tak velká nepřijde no, jelikoš cena je cca 25kč litr ... jinak olej požitej ze smaženi po filtraci např. punčochou lze taky ??? díkec
No ja by som ten fritak len tak prefiltrovany cez nejake handri urcite nelial...to urobi take svinstva...
ja jazdim na octavii 1.9tdi...a to by som asi dlho nejazdil.
kamos mi filtruje cez taku masinku co pouzivaju na filtrovanie vina..fritak prechadza cez 16 asi 1cm hrubych tkaniv a to z toho vide taki cisty olej ako novy. 


