Převodové poměry
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ucelené informace, které snad někomu poslouží:
Škoda Octavia 1.9 tdi 77kw
Změna převodu 5tého stupně za těžší.
Původní: GQQ je 29/39 zubů 0,743
Nyní:převod 0,658 použití z T5 přev. FJH, GTZ
02Z311158A 41 zubů
02Z311361A 27 zubů (kupováno u Helera se slevou za 5100kč)
Původní hodnoty dle tacha a otáčkoměru 160 km/hod - 3450 ot/.min
Nyní hodnoty dle tacha a otáčkoměru 160 km/hod - 2850 ot/.min
(při 140 km/hod je to nyní myslím nějakých 2500 ot./min)
Značné snížení hluku při jízdě na dálnici. Spotřeba šla dolů v rozmezí 0,2 až 0,8l dle stylu jízdy a cest.
Snížení pružnosti motoru mezi 4st a 5stupněm.(dá se dohnat větším vytočením čtverky,ale netřeba).
Škodovka mi oproti ostatním ochcávkam celkem pěkně jela,i přesto sem ji nechal lechce chipnout, tudíž velká eliminace horší pružnosti změnou převodu. U orig.nechip.verzí bude těžší převod asi trošičku více znát.
Výměnu sem si dělal sám při výměně spojky. Žádný velký problém: zhodit víko,povolit šrouby kol,sundat objímku a stahováčkem sundat kola.Může být problém dostat stahovák na to menší kolo,není tam moc místa, ale menším stahováčkem sem se dostal.Kola jsem zpětně lehce naklepnul a dotáhnul.
Mám zatím najeto cca 40tis po výměně a můžu jen vřele doporučit. Ta ivestice za to určitě stojí, pokud z autem pravidelně jezdíte.
Velké poděkování patří Dr. Humlovi ze zdejšího fóra za vyčerpávající informace a rady. Děkuji


Škoda Octavia 1.9 tdi 77kw
Změna převodu 5tého stupně za těžší.
Původní: GQQ je 29/39 zubů 0,743
Nyní:převod 0,658 použití z T5 přev. FJH, GTZ
02Z311158A 41 zubů
02Z311361A 27 zubů (kupováno u Helera se slevou za 5100kč)
Původní hodnoty dle tacha a otáčkoměru 160 km/hod - 3450 ot/.min
Nyní hodnoty dle tacha a otáčkoměru 160 km/hod - 2850 ot/.min
(při 140 km/hod je to nyní myslím nějakých 2500 ot./min)
Značné snížení hluku při jízdě na dálnici. Spotřeba šla dolů v rozmezí 0,2 až 0,8l dle stylu jízdy a cest.
Snížení pružnosti motoru mezi 4st a 5stupněm.(dá se dohnat větším vytočením čtverky,ale netřeba).
Škodovka mi oproti ostatním ochcávkam celkem pěkně jela,i přesto sem ji nechal lechce chipnout, tudíž velká eliminace horší pružnosti změnou převodu. U orig.nechip.verzí bude těžší převod asi trošičku více znát.
Výměnu sem si dělal sám při výměně spojky. Žádný velký problém: zhodit víko,povolit šrouby kol,sundat objímku a stahováčkem sundat kola.Může být problém dostat stahovák na to menší kolo,není tam moc místa, ale menším stahováčkem sem se dostal.Kola jsem zpětně lehce naklepnul a dotáhnul.
Mám zatím najeto cca 40tis po výměně a můžu jen vřele doporučit. Ta ivestice za to určitě stojí, pokud z autem pravidelně jezdíte.
Velké poděkování patří Dr. Humlovi ze zdejšího fóra za vyčerpávající informace a rady. Děkuji


stačí víc hledat a máš to bez skoku ze 4 na 5...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... F8evodovka
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... F8evodovka
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Myslíš jako šestikvalt? Díky,měl sem, nechci. To už raději automat. Ta úprava pětikvaltu je z mého pohledu daleko vhodnější,levnější a snažší.Ladas píše:stačí víc hledat a máš to bez skoku ze 4 na 5...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... F8evodovka
Ps. Jinak to testil kámoš, který má tu samou ve standartu a tvrdil,že to letí jako z praku. Těžšího převodu si nevšiml ,až když sem ho na to upozornil. Prý jak to,že to točí tak málo . . .

- Romaneek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 277
- Registrován: 15 úno 2006, 21:05
- Bydliště: Bor u Tachova
- Kontaktovat uživatele:
Taky se přidám se svým poznatkem..
Třeba to někomu pomůže..
Podobně jako "Pinchel" jsem řešil krátkou pětku na svém Passatu 3C.
Originál kola taktéž 29,39 zubů, takže převodový poměr 0,74.
Na základě jednoho doporučení jsem dal:
převod 0,621- použití z T5 přev. FJK, GTW
02Z311158 37 zubů
02Z311361 23 zubů
a je to mooc dlouhé. Auto mám chipnuté na cca. 140ps+ teď VA.
Při 3000ot jede 180km/h a zjistil jsem, že na tempomatu nastavím max. 220 km/h, ale to jsou veškerá pozitiva. Na okrskách po rovině se dá jet 100 km/h, ale pro plynulou jízdu, aby to člověk netrápil ideál tak 120 km/h.
Skok mezi 4 a 5 je hroznej..
Takže po dlouhodobém zvažování pro a proti na základě hodnot, které jsem vyčetl z excelové tabulky pro počítání výsledných rychlostí vs. otáčky mot. při určitém převodu ( mám ji myslím odsud z fóra) jsem se rozhodl, že 0,621 půjde ven a nahradí ho převod 0,681.
Ten těžkej převod je podle mne max. na Octávii 1, ale na Passata je to prostě moc..
R..
Třeba to někomu pomůže..
Podobně jako "Pinchel" jsem řešil krátkou pětku na svém Passatu 3C.
Originál kola taktéž 29,39 zubů, takže převodový poměr 0,74.
Na základě jednoho doporučení jsem dal:
převod 0,621- použití z T5 přev. FJK, GTW
02Z311158 37 zubů
02Z311361 23 zubů
a je to mooc dlouhé. Auto mám chipnuté na cca. 140ps+ teď VA.
Při 3000ot jede 180km/h a zjistil jsem, že na tempomatu nastavím max. 220 km/h, ale to jsou veškerá pozitiva. Na okrskách po rovině se dá jet 100 km/h, ale pro plynulou jízdu, aby to člověk netrápil ideál tak 120 km/h.
Skok mezi 4 a 5 je hroznej..
Takže po dlouhodobém zvažování pro a proti na základě hodnot, které jsem vyčetl z excelové tabulky pro počítání výsledných rychlostí vs. otáčky mot. při určitém převodu ( mám ji myslím odsud z fóra) jsem se rozhodl, že 0,621 půjde ven a nahradí ho převod 0,681.
Ten těžkej převod je podle mne max. na Octávii 1, ale na Passata je to prostě moc..
R..
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
T4 multivan, 111kw zatím série

2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.