BMW adaptace MAF???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: BMW adaptace MAF???
Je to kompenzace stárnutí. DDE porovnává teoretickou hodnotu při určitých provozních podmínkách motoru s měřenou a pokud se tyto údaje rozcházejí o víc jak 8% DDE použije kompenzační hodnotu vypočtenou z tohoto rozdílu. Ty jenom resetuješ adaptace na "0" a provozem se vytvoří nové adaptace-nový kompenzační faktor.FandaTDI píše:Může mi někdo fundovaně vysvětlit, z jakýho důvodu (výrobní tolerance/ústupek výrobci MAF, "umělý" prodloužení životnosti nebo...?) má např. 320d přizpůsobení váhy vzduchu a jak přesně to funguje (když už podle postupu - byť bez nějakých podrobnějších instrukcí - ne v celym rozsahu...)??? Ideálně "názorně" jak pro blbce , tj. jestli to "posouvá" tu křivku V/průtok v celym rozsahu (jak velkym aby to nebylo "nad materiálový možnosti" vyhřívanýho filmu...?) a s jakou přesností/jak přesně závisle na teplotě a/nebo ještě s ohledem na jiný veličiny?
Díky...
edit: Když nad tim tak přemejšlim, řikam si, jestli to během tý relativně krátký doby adaptace "prohřeje"/měři nějak proudově, každopádně při stojícím autě bez nastartovanýho motoru mohlo za vhodnejch podmínek mít docela vypovídající hodnotu spíš chladnutí...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Jednou jsem taky něco podobnýho řešil a bylo to špatně nasazeným filtrem a váha pak psala moc protože o tubusu byla malá díra a turbo ten vzduch prostě chtělo
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
dhfool - díky , >8% (ekviv. 0,4V?) neni zrovna málo (aby to neztrácelo na přesnosti), ale aspoň nějaký užitečný (a min.částečně objasňující) info a hlavně k věci , i když o moc moudřejší z toho nejsem - ta adaptace se má dělat při běžícím motoru? (vyhřívání se koná až po startu, ne? Nebo si to prohřeje a oměří i při stojícím motoru či pro ten reset ještě prohřátí neni potřeba před tim vytvořením nových adaptací/kompenz.faktoru? Ono vlastně nemusí jít v první řadě o tu teplot. kompenzaci, ale třeba si to pak za toho provozu zadaptuje nějak "chytřeji" i dle MAP, apod. ... ) Neměl/nenašel jsem podrobnější info/instrukce, ale ta adaptace/reset (tj. dle toho, co píšeš, v podstatě taky offset) mi prošla jak při stojícím motoru, tak při volnoběhu (a dost rychle a tak či tak nepomohla/se 3FF0 vracela...). Chtěl jsem zkusit ještě šetrný čištění, když už majitel chtěl vrátit tu původní, ale "nedostal jsem povolení" ...
Což na jednu stranu chápu po tý zbytečný (ne-li dokonce kontraproduktivní...) repasi turba...
Ladas : Někde možná ještě mam fotku, jak to vypadá/dopadá, když turbo ten vzduch fakt chce a majitel vyměnit vzducháč fakt nechce (se*e na to...)
Což na jednu stranu chápu po tý zbytečný (ne-li dokonce kontraproduktivní...) repasi turba...
Ladas : Někde možná ještě mam fotku, jak to vypadá/dopadá, když turbo ten vzduch fakt chce a majitel vyměnit vzducháč fakt nechce (se*e na to...)
pašíkombi AFN B597
Podmínky nastavení adaptací jsou v DISu, nechce se mi to hledat. Jak jsem to pochopil já, tak adaptace se provádí automaticky za jízdy a po celou dobu. Proto je to adaptace a ne "základní nastavení". Tou funkcí "adpatace maf" jenom vyresetuješ ten offset na 0 a ten se potom znovu nastaví jízdou. Vědu bych v tom nehledal.
Pokud řešíš 3ff0, tak to nemusí být problém MAF, ale celého air flow systemu - EGR atd. Zásadní věc u BMW je montovat originální díly na tyto pozice, pokud nevíš určitě, jaká náhrada funguje korektně. Každopádně DIS, nebo ISTA tě navede řízeným testem k nějakému výsledku.
Pokud řešíš 3ff0, tak to nemusí být problém MAF, ale celého air flow systemu - EGR atd. Zásadní věc u BMW je montovat originální díly na tyto pozice, pokud nevíš určitě, jaká náhrada funguje korektně. Každopádně DIS, nebo ISTA tě navede řízeným testem k nějakému výsledku.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
tak základ jsou filtry a pokud na to majitel sere ser ty na něj protože vymýšlíš jak obejít základní věc možná by bylo řešení filtr vyndat a máš opraveno
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Měl jsem za to, že tahle "vyfi*undace" ("vymyšlenost" pro Laďase ) je specialitou BMW, ale to koukam, že jsem jim křivdil
MB má něco podobnýho a z hlediska diagnostika bych měl asi tleskat, ale i když to znamená víc práce/peněz, radost mi to teda dvakrát nedělá ... asi to na to chce mít žaludek větší než na "diodu" ...
Popíšu situaci - chyba 2623 - MAF, volnoběžná kompenzace - trvalá ... Smazat nešla, přesto přizpůsobení "pustilo" (tady se studenym motorem, nenastartováno, no DTC´s ... , ... ), ale k ničemu/bez výsledku (chyba pořád) ... S novou origo MAF chyba stejná, ale jen sporadická, smazat šla až po chvíli vypnutýho zapalování, předtim jsem zkusil zas to přizpůsobení a se sporadickou to už neprošlo ... Po výmazu už prošlo, ale nová ukazovala na volnoběh cca 450mg/z, zatimco původní asi 530mg/z ... A nejvtipnější je, že po vrácení původní se ta chyba už znova nezapsala...
MB má něco podobnýho a z hlediska diagnostika bych měl asi tleskat, ale i když to znamená víc práce/peněz, radost mi to teda dvakrát nedělá ... asi to na to chce mít žaludek větší než na "diodu" ...
Popíšu situaci - chyba 2623 - MAF, volnoběžná kompenzace - trvalá ... Smazat nešla, přesto přizpůsobení "pustilo" (tady se studenym motorem, nenastartováno, no DTC´s ... , ... ), ale k ničemu/bez výsledku (chyba pořád) ... S novou origo MAF chyba stejná, ale jen sporadická, smazat šla až po chvíli vypnutýho zapalování, předtim jsem zkusil zas to přizpůsobení a se sporadickou to už neprošlo ... Po výmazu už prošlo, ale nová ukazovala na volnoběh cca 450mg/z, zatimco původní asi 530mg/z ... A nejvtipnější je, že po vrácení původní se ta chyba už znova nezapsala...
pašíkombi AFN B597
U mb je potřeba dát pozor na hodnoty váhy protože nelze po přizpůsobení normálně vymazat její závadu je potřeba najet několik jízdních ciklů a pak kontrolka pokud je závada opravdu odstraněna se závadou sama zmizí.Nebo ji ošulit a několikrát zapínat a vypínat klíček a pak ji smáznout.Další kokotina jsou olejové separátory pokud je vadnej dokáže váhu zblbnout.