Slabý tah, sem tam nouzák,ASV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5052
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Ja vás chápu, že mám problém s regulací, o tom žádná, není potřeba mi to tu psát extra několikrát. Já bohužel nemám v okolí nikoho dostatečně znalého, abych mu to s klidem dal na opravu. Mechaniků alá měničů dobrých dílů s doufáním změny k lepšímu mám v okolí několik, ale jim bych to nastarost nedal.
Nejsem uplně hloupej a myslím si, že častečně vím o co tu jde, a že regulace neudrží požadavek, jsem z logu taky poznal. Pomohlo by mi, kdyby mi někdo napsal, co mám vše zkontrolovat, abych se dostal tomuto problému na zub. Ještě jednou zopakuji, že jsem překontroloval těsnost všech hadiček a nikde není únik (jen místy to opletení už není úplně celistvé-pokud může mít i tato věc vliv, děkuji za reakci), dále jsem kontroloval chod baňky od dorazu k dorazu, jak rukou (lehce bez zadrhávání), tak i samotným podtlakem po nastartování a poté odpojením hadičky, takéž bez problému. Ventil N75 jsem kontroloval přes test akčních členů a pokud stačí k funkčnosti to, aby cvakal, tak je také vpořádku. Ještě si pujčím měřák podtlaku a zkusím změřit, zda mám -0,9 z vývěvy a -0,5 za N75 (pokud jsou ty hodnoty špatně, opravte mě).
Dále jsem zjistil, že mám slabé předpětí na baňce proti regulaci na turbu, ale to budu řešit, až to bude regulovat dle požadavku.
A tímto končí mé pokusy, teď by se mi hodilo, kdyby mi někdo byl ochoten radit dále, co můžu ještě překontrolovat, popřípadě nechat překontrolovat ty radoby opraváře.
Děkuji za trpělivost...
Nejsem uplně hloupej a myslím si, že častečně vím o co tu jde, a že regulace neudrží požadavek, jsem z logu taky poznal. Pomohlo by mi, kdyby mi někdo napsal, co mám vše zkontrolovat, abych se dostal tomuto problému na zub. Ještě jednou zopakuji, že jsem překontroloval těsnost všech hadiček a nikde není únik (jen místy to opletení už není úplně celistvé-pokud může mít i tato věc vliv, děkuji za reakci), dále jsem kontroloval chod baňky od dorazu k dorazu, jak rukou (lehce bez zadrhávání), tak i samotným podtlakem po nastartování a poté odpojením hadičky, takéž bez problému. Ventil N75 jsem kontroloval přes test akčních členů a pokud stačí k funkčnosti to, aby cvakal, tak je také vpořádku. Ještě si pujčím měřák podtlaku a zkusím změřit, zda mám -0,9 z vývěvy a -0,5 za N75 (pokud jsou ty hodnoty špatně, opravte mě).
Dále jsem zjistil, že mám slabé předpětí na baňce proti regulaci na turbu, ale to budu řešit, až to bude regulovat dle požadavku.
A tímto končí mé pokusy, teď by se mi hodilo, kdyby mi někdo byl ochoten radit dále, co můžu ještě překontrolovat, popřípadě nechat překontrolovat ty radoby opraváře.
Děkuji za trpělivost...
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5052
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Dobře, zítra to udělám, akorát mě zaráží, že to začalo z ničeho nic, mám ještě staré logy z května a tam je vidět, jak to reguluje ještě vpohodě. Nerad bych si rozhodil druhou věc, pokud nemám vyřešenou první. Ještě mě napadlo, jestli nemáte zkušenost s tím, že by N75 se chovala jako dobrá, ale v reálném provozu, se bude přídírat a způsobovat tyto hopy v regulaci plnícího tlaku.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
N75 je magneticky ventil ovládaný PWM 30Hz...nemas sancu otestovat na stole bez vybavenia.Bigr píše:Dobře, zítra to udělám, akorát mě zaráží, že to začalo z ničeho nic, mám ještě staré logy z května a tam je vidět, jak to reguluje ještě vpohodě. Nerad bych si rozhodil druhou věc, pokud nemám vyřešenou první. Ještě mě napadlo, jestli nemáte zkušenost s tím, že by N75 se chovala jako dobrá, ale v reálném provozu, se bude přídírat a způsobovat tyto hopy v regulaci plnícího tlaku.
to ze cvaka v akcnych clenoch je 10% uspechu
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Jasně chápu, náhodou impulsní generátor doma mám, ale ne pwm, takže s tím N75 neotestuji
Takže musím sehnat nějakého dobráka, který mi půjčí na zkoušku svou. Ta cca milimetrova vůle v předpětí regulace baňky nemůže způsobit takové hopy v logu, nebo se mýlím? Kdyby se jednalo jen o ten prvotní přefuk, tak je mi jasné, že je to tím, ale tohle by to nemělo způsobovat. Nechci do toho zbytečně montovat, předtím to regulovalo i s tou vůlí.

Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Ok, tohle jsem potřeboval slyšet. Takže do toho momentálně ladit nebudu, případně bych to vymezil, až budu mít hotovou tu regulaci, abych viděl konkrétní změny. Z mého pohledu, když mám vše popisované vpořádku, tak by měl být nejspíš problém v té N75. Protože vylučovací metodou mi z těch všech komponentů vychází právě ona a jak píšeš, nedá se s určitostí tvrdit, že je vpořádku.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Jde vidět, že víš o čem mluvíš
ale tohle je už takové to vymazlení regulace, na to bohužel nemám dostatek času
Mám rád věci vpořádku. Žena mi říká co se v tom autě furt vrtám, když to normálně jezdí, ale já cítím a hlavně na vagu vidím, že to vpořádku není. Prostě normální lidi by s tím jezdili bez sebemenšího zaváhání, že je někde nějaký problém. I do toho nouzaku se to musí drtit a za celou dobu se to stalo jen párkrát. Každopádně děkuji za rady kolem.
Teď bych ještě potřeboval posvětit tu úvahu s tou N75. Jestli tam nemůže být ještě někde nějaký zakopaný pes? Protože jestli někde seženu dobrovolníka, co mi půjčí z auta svůj ventil na zkoušku, abych hned případně mohl zkusit i jiné komponenty.


Teď bych ještě potřeboval posvětit tu úvahu s tou N75. Jestli tam nemůže být ještě někde nějaký zakopaný pes? Protože jestli někde seženu dobrovolníka, co mi půjčí z auta svůj ventil na zkoušku, abych hned případně mohl zkusit i jiné komponenty.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Zajímalo by mne, zda když na zkoušku zkusím zaměnit ventil N75 s N18, jestli poznám rozdíl a odhalím tím případnou vadu N75? Funkčně by ta N18 měla být podobná jako N75, nebo se mýlím? Dnes jsem ze zajímavosti udělal log s plynulou jízdou a regulace po prvotním zakopnutí už regulovala až do nějakých 3000ot. bez problémů, ale když jsem tomu šlápl na krk na 3kvalt, tak zase nestíhala dolazovat, ale na 4kvalt už zase ano. Tak mě napadlo zaměnit tu N75 za N18 jen na test, než seženu náhradu.
Klidná jízda:
https://ulozto.cz/!SlIC9y3MWCvO/toledo- ... -jizda-csv
Jízda 3 a 4 kvalt
https://ulozto.cz/!n6o1shOBvCun/toledo- ... -kvalt-csv
Klidná jízda:
https://ulozto.cz/!SlIC9y3MWCvO/toledo- ... -jizda-csv
Jízda 3 a 4 kvalt
https://ulozto.cz/!n6o1shOBvCun/toledo- ... -kvalt-csv
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5052
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Na chvíly N18 dát můžeš ale nechodí ti volně regulace? Bez baňky lopatky chodí absolutně volně v celé délce? Baňka bez sebemenšího zadrhnutí a je bez rezu? Vsadím se,že ne.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
No dnes jsem na zkoušku přehodil tu N75 s N18 a první dojem byl ten, že jsem na to přišel, že je určitě vadná N75, ale po pár testech a logování opět stejné výsledky, jako před záměnou. Takže tím to taky není
Tu regulaci zkouším tak, že pohybuju tahlem nahoru a dolů přes pružinu baňky, úplně dolů ji rukou přes pružinu nedotlačím, ale při nastartovaném motoru a rozpojení hadičky a opětovném připojení chodí úplně krásně bez zadrhnutí. Každopádně vidím jako poslední věc demontovat baňku a zkusit každou věc zvlášť. Na bývalém autě jsem neměl s regulací problém, ale baňku jsem měl taky dole a vyklepal z ní pěkný maras. Už opravdu nevím kde je problém.
Laboroval jsem nad tím, že to může být odpojením EGR, nebo když jsem čistil na jaře sání, ale hledal jsem logy po této akci a vše krásně fungovalo, takže tam prostě něco odchází a nevím co!!!

Laboroval jsem nad tím, že to může být odpojením EGR, nebo když jsem čistil na jaře sání, ale hledal jsem logy po této akci a vše krásně fungovalo, takže tam prostě něco odchází a nevím co!!!

Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF