Snížení podvozku (sport) Octavia I

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 787
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0

Snížení podvozku (sport) Octavia I

Příspěvek od tukydydes »

kámoš chce po mě abych mu doporučil a poté vyměnil podvozek na OI sedan 1,8T r.v. 2006. Jelikož se moc v podvozkách neorientuji tak prosím o radu a zkušenosti.

Rozpočet je kolem: 15.000,-
Podvozek: pevný (stavitelný bude rozhodně dražší)
Snížení o proti sérii: 30mm (méně už asi bude kolizní se stabilizátorem)

Vyměnil bych tlumiče a pružiny za nějaké snížené, horní uložení a stabilizátor bych asi nechal origo, do ramen puky z TT, nic víc mne nenapadá.

Jde o to, aby to lépe drželo a sedělo, ale zase aby tak drasticky neutrpěl komfort a podvozek se zase nemusel po 50tis. dělat znova :)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PetrSs
Přispěvovatel
Příspěvky: 558
Registrován: 25 srp 2012, 16:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od PetrSs »

Pružiny rozhodně eibach -30mm a k nim buď nové origo tlumiče nebo bilstein b12 víc bych nevymýšlel.
Autoservis + Pneuservis
Golf V GTI edition 30 - big brake kit 370mm audi tt rs,APR stage II+
Softwarové úpravy vozů od firmy APR
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 787
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od tukydydes »

teď jsem na to zrovna koukal pružiny eibach -30mm a k nim bilstein b12.
(nebo komplet set B12 sport to je vlastně to samé)

horní uložení může zůstat původní? (doraz, ložisko a lůžko), nebo mám dát nějaký jiný, RS doraz má jiný rozměr jestli se nemýlím.

Stabilizátor taky nechat ten co tam je v origu?
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

za mně určitě HPčka
http://www.hpsporting.cz/
m.a.r.e.k
Přispěvovatel
Příspěvky: 866
Registrován: 01 zář 2011, 21:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od m.a.r.e.k »

na golfe IV som mal pruziny vogtland -40mm a tlmice sachs a bolo to celkom ok. :)
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2380
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

HaR + bilstein taky funguje dobře ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
xfastx
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 03 srp 2015, 11:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od xfastx »

Co zkusit pevný AP? Mám ho na F1 a za málo peněz je to slušná muzika.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jsou 2 varianty za 15 HP nebo se na to vysrat a 15 utratit jinak protože ty pseudopodvozky co se v týhle cenový relaci vyskytujou to je jen chyták na lidi protože nájezd km to nevydrží a hopsáš jak koza svez se v podvozku za 30 a pochopíš rozdíl osobně mám HP a slušnej podvozek začíná na 30tis

http://www.oemplus.eu/cs/podvozky-podle ... ia-1u.html
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

a určitě se velikým obloukem vyhni TA technics (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

TA ani zadarmo...len pozor na geometriu, zmenia sa vam odklony mimo tabulky....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Rouballik
Přispěvovatel
Příspěvky: 148
Registrován: 06 kvě 2007, 17:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rouballik »

Jarda S. píše:a určitě se velikým obloukem vyhni TA technics (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Jako člověk co montoval těhlech podvozků už několik desítek mohu k téhle problematice říct více. Napíšu rovnou to pro tebe kontroverzní a to, že TA Technix je to nejlepší v cenové relaci.

Vysvětlím ti jak to co píšeš vzniká.

0) Špatná koupě

- Tahle skupina lidí si bohužel nenastuduje základní vlastnosti podvozků. Zpravidla chce něco na jízdu a jízdní vlastnosti. Vyberou si stavitelný podvozek a čekají od toho zlepšení jízdních vlastností. Takové očekávání splní pouze pevný sportovní podvozek a nebo stavitelný podvozek s regulovatelnou tuhostí průtokem tlumiče. Pevný podvozek je vyroben vždy na jízdní vlastnosti a to, že to funguje poznáš podle existujícího TÜV. Stavitelný podvozek je od své konstrukce sestrojen spíše na ladění vzhledu. Lidi kteří si ho koupí na jízdní vlastnosti udělali základní chybu. To se týká všech stavitelný podvozků bez stavění průtoku tlumiče. Lidi pak nadávají na tvrdost. To je jako nadávat na vodu, že je mokrá. Je to základní vlastnost všech stavíků bez stavění průtoku tlumiče.

1) levorucí montéři

- Tahle skupina lidí si zakoupí stavitelný podvozek a přes všechnu jednoduchost nejsou schopni podvozek namontovat. Nechají si povolené matky. Nastaví jedno kolo výše než druhé. Kroutí matkami sem tam a vůbec podvozek nenaštelují. Z toho plynou problémy jako odskakování, extrémní tuhost a v neposlední řadě se takový podvozek rychleji rozbije.

Bohužel s přibývající cenou přímo úměrně ubývá takových umělců. Podvozek za 5000 Kč přeci namontuju před panelákem. Podvozek za 30 000 Kč si už jen tak někdo nezničí.

2) levohlaví montéři
- Tahle skupina lidí není schopna pochopit, že podvozek se na auto musí montovat celý. Vyndají tzv helpery přesněji představné pružiny. Na zadku vyházejí stavitelné matky / kostky. Takovouhle vykuchaninu nefunkčního podvozku namontují a ještě jí v předmrtvolném stavu nenasatví. Takový podvozek je mrtvý do 10 000 km.

Bohužel s přibývající cenou přímo úměrně ubývá takových umělců. Podvozek za 5000 Kč přeci namontuju před panelákem. Podvozek za 30 000 Kč si už jen tak někdo nezničí.

3) joudové a hlupáci
- Pak je poslední skupina a to jsou lidé, kteří nemají žádnou zkušenost a přebírají své zkušenosti od těch zbylých skupin. Aplikují soudy typu tvoje auto je nahovno tak i tvůj děda je blbec - v překladu : stavitelný podvozek nesplnil očekávání mého kamaráda, tak i ostatní produkty, které neznám jsou k ničemu.

Nemluvím o lidech s přetíženými koly. Bouračkami a jinými předsmrtnými auty bez nastavitelné geometrie atd atd.


-----

Závěrem a mimo téma. Stavitelný podvozek od TA Technix lze nasatvit a je schopen z hlediska své konstrukce přijatelně fungovat a neuskakovat. Stavíky běžně najednou 60 000 km +. Pevné 100 000 km + .
APčko stavíky 80 tis km +
APčko pevné klidně 150 tis km
U dražších už není moc velký rozdíl v nájezdu.


K problematice. Pokud chceš podvozek na jízdu tak kupuj vždy komplet. Nebasti k sobě žádné nesourodé tlumiče a pružiny. Kupuj vždy testovaný komplet pevného podvozku. Ať to koupíš od TA Technix. AP, H&R vždy budeš spokojen. Rozdíl mezi TA Technix a AP je tak v 10% a ve výdrži. Většina lidí rozdíl nepozná. Rozdíl mezi H&R a TA je poznatelný. Taky je tam ale 4 - 5 násobná cena.

Z hlediska reklamací je nejhorší JOM násobně. TA Technix má skoro stejné jako AP, H&R, Weitec - ty se vejdou do 2%.

Horní uložení se používá sériové.
Naposledy upravil(a) Rouballik dne 20 lis 2018, 16:51, celkem upraveno 1 x.
ZZZzzzzZZZZzzzzzzZZZZZ
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 787
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od tukydydes »

Děkuji všem za poznatky, již zakoupeno pevný BILSTEIN B12 (Pro-Kit). Snad to chvilku vydrží :)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Rouballik
Přispěvovatel
Příspěvky: 148
Registrován: 06 kvě 2007, 17:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rouballik »

Neudělal jsi chybu !
ZZZzzzzZZZZzzzzzzZZZZZ
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20582
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hoši kde ty auta provozujete že si můžete dovolit snížení ??
U nás není měsíc kdy by se neřešila nějaká proražená vana nebo očesanej spodek se standartníma podvozkama...natož snížený,já vždycky jen zvyšoval (noteeth)
U nás na to ty silnice fakt nejsou, snížit o 30mm a ještě to celý ztvrdne,dej pokoj.. :roll:
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

s dost sníženým G1 jsem chopen jet i na ryby forest umí potvrdit :D
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“