mám jednoduchý dotaz. Je auto s vykuchaným DPF, EGR, které nekouří, má perfektní spalování a spotřebu 4.5L na 100km ekologičtější než auto s DPF, EGR a spotřebou 5.5L na 100km?
DPF dotaz
Moderátoři: šulda, Moderátoři
DPF dotaz
Ahoj Všem,
mám jednoduchý dotaz. Je auto s vykuchaným DPF, EGR, které nekouří, má perfektní spalování a spotřebu 4.5L na 100km ekologičtější než auto s DPF, EGR a spotřebou 5.5L na 100km?
Mluví se často o částicích, kouřivosti, ale jak na tom toto téma vs spotřeba? Pepa
mám jednoduchý dotaz. Je auto s vykuchaným DPF, EGR, které nekouří, má perfektní spalování a spotřebu 4.5L na 100km ekologičtější než auto s DPF, EGR a spotřebou 5.5L na 100km?
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
Cely problém je čistá schizofrénia
nízka spotreba = nízke emisie CO2 = spaľovanie chudobnej zmesi s prebytkom vzduchu = veľa NOx
redukcia NOx = použitie už dvojitého EGR systému (pred turbom a za turbom) + nejaký katalyzátor (adblue prípadne vypalovací) = vyššia spotreba (pri použití vypalovacieho katu ešte vyššia spotreba) = viac CO2
popri tom všetkom so stúpajúcim vstrekovacím tlakom sa zmenšujú častice čím sú nebezpečnejšie = použitie dpf = regenerácia vyššia spotreba/postupné zanášanie popolom ešte vyššia postreba = viac CO2
všetko vyššie spomenuté celkom účinne okresáva životnosť motora = dobrá správa pre automobilky
Vo výsledku tu máme naftové motory zložité ako jadrová elektráreň (benzínové ich úspešne dobiehajú), ktoré sú optimalizované na EU nezmyslený merací cyklus spotreby a vôbec nemyslia na reálne potreby užívateľa.
odprúčam prečitať tento článok na ilustráciu kam ide zložitosť spaľovacích motorov
http://www.auto.cz/nove-motory-mercedes ... obne-99841
nízka spotreba = nízke emisie CO2 = spaľovanie chudobnej zmesi s prebytkom vzduchu = veľa NOx
redukcia NOx = použitie už dvojitého EGR systému (pred turbom a za turbom) + nejaký katalyzátor (adblue prípadne vypalovací) = vyššia spotreba (pri použití vypalovacieho katu ešte vyššia spotreba) = viac CO2
popri tom všetkom so stúpajúcim vstrekovacím tlakom sa zmenšujú častice čím sú nebezpečnejšie = použitie dpf = regenerácia vyššia spotreba/postupné zanášanie popolom ešte vyššia postreba = viac CO2
všetko vyššie spomenuté celkom účinne okresáva životnosť motora = dobrá správa pre automobilky
Vo výsledku tu máme naftové motory zložité ako jadrová elektráreň (benzínové ich úspešne dobiehajú), ktoré sú optimalizované na EU nezmyslený merací cyklus spotreby a vôbec nemyslia na reálne potreby užívateľa.
odprúčam prečitať tento článok na ilustráciu kam ide zložitosť spaľovacích motorov
http://www.auto.cz/nove-motory-mercedes ... obne-99841
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Lepsie by som to nenapisal.....dibarbora píše:Cely problém je čistá schizofrénia
nízka spotreba = nízke emisie CO2 = spaľovanie chudobnej zmesi s prebytkom vzduchu = veľa NOx
redukcia NOx = použitie už dvojitého EGR systému (pred turbom a za turbom) + nejaký katalyzátor (adblue prípadne vypalovací) = vyššia spotreba (pri použití vypalovacieho katu ešte vyššia spotreba) = viac CO2
popri tom všetkom so stúpajúcim vstrekovacím tlakom sa zmenšujú častice čím sú nebezpečnejšie = použitie dpf = regenerácia vyššia spotreba/postupné zanášanie popolom ešte vyššia postreba = viac CO2
všetko vyššie spomenuté celkom účinne okresáva životnosť motora = dobrá správa pre automobilky
Vo výsledku tu máme naftové motory zložité ako jadrová elektráreň (benzínové ich úspešne dobiehajú), ktoré sú optimalizované na EU nezmyslený merací cyklus spotreby a vôbec nemyslia na reálne potreby užívateľa.
odprúčam prečitať tento článok na ilustráciu kam ide zložitosť spaľovacích motorov
http://www.auto.cz/nove-motory-mercedes ... obne-99841
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke