Jako člověk co montoval těhlech podvozků už několik desítek mohu k téhle problematice říct více.
Napíšu rovnou to pro tebe kontroverzní a to, že TA Technix je to nejlepší v cenové relaci.
Vysvětlím ti jak to co píšeš vzniká.
0) Špatná koupě
- Tahle skupina lidí si bohužel nenastuduje základní vlastnosti podvozků. Zpravidla chce něco na jízdu a jízdní vlastnosti. Vyberou si stavitelný podvozek a čekají od toho zlepšení jízdních vlastností.
Takové očekávání splní pouze pevný sportovní podvozek a nebo stavitelný podvozek s regulovatelnou tuhostí průtokem tlumiče. Pevný podvozek je vyroben vždy na jízdní vlastnosti a to, že to funguje poznáš podle existujícího TÜV.
Stavitelný podvozek je od své konstrukce sestrojen spíše na ladění vzhledu. Lidi kteří si ho koupí na jízdní vlastnosti udělali základní chybu. To se týká všech stavitelný podvozků bez stavění průtoku tlumiče. Lidi pak nadávají na tvrdost. To je jako nadávat na vodu, že je mokrá. Je to základní vlastnost všech stavíků bez stavění průtoku tlumiče.
1) levorucí montéři
-
Tahle skupina lidí si zakoupí stavitelný podvozek a přes všechnu jednoduchost nejsou schopni podvozek namontovat. Nechají si povolené matky. Nastaví jedno kolo výše než druhé. Kroutí matkami sem tam a vůbec podvozek nenaštelují. Z toho plynou problémy jako odskakování, extrémní tuhost a v neposlední řadě se takový podvozek rychleji rozbije.
Bohužel s přibývající cenou přímo úměrně ubývá takových umělců. Podvozek za 5000 Kč přeci namontuju před panelákem. Podvozek za 30 000 Kč si už jen tak někdo nezničí.
2) levohlaví montéři
- Tahle skupina lidí není schopna pochopit, že podvozek se na auto musí montovat celý.
Vyndají tzv helpery přesněji představné pružiny. Na zadku vyházejí stavitelné matky / kostky. Takovouhle vykuchaninu nefunkčního podvozku namontují a ještě jí v předmrtvolném stavu nenasatví. Takový podvozek je mrtvý do 10 000 km.
Bohužel s přibývající cenou přímo úměrně ubývá takových umělců. Podvozek za 5000 Kč přeci namontuju před panelákem. Podvozek za 30 000 Kč si už jen tak někdo nezničí.
3) joudové a hlupáci
-
Pak je poslední skupina a to jsou lidé, kteří nemají žádnou zkušenost a přebírají své zkušenosti od těch zbylých skupin. Aplikují soudy typu tvoje auto je nahovno tak i tvůj děda je blbec - v překladu : stavitelný podvozek nesplnil očekávání mého kamaráda, tak i ostatní produkty, které neznám jsou k ničemu.
Nemluvím o lidech s přetíženými koly. Bouračkami a jinými předsmrtnými auty bez nastavitelné geometrie atd atd.
-----
Závěrem a mimo téma. Stavitelný podvozek od TA Technix lze nasatvit a je schopen z hlediska své konstrukce přijatelně fungovat a neuskakovat.
Stavíky běžně najednou 60 000 km +. Pevné 100 000 km + .
APčko stavíky 80 tis km +
APčko pevné klidně 150 tis km
U dražších už není moc velký rozdíl v nájezdu.
K problematice. Pokud chceš podvozek na jízdu tak kupuj vždy komplet. Nebasti k sobě žádné nesourodé tlumiče a pružiny. Kupuj vždy testovaný komplet pevného podvozku. Ať to koupíš od TA Technix. AP, H&R vždy budeš spokojen. Rozdíl mezi TA Technix a AP je tak v 10% a ve výdrži. Většina lidí rozdíl nepozná. Rozdíl mezi H&R a TA je poznatelný. Taky je tam ale 4 - 5 násobná cena.
Z hlediska reklamací je nejhorší JOM násobně. TA Technix má skoro stejné jako AP, H&R, Weitec - ty se vejdou do 2%.
Horní uložení se používá sériové.