Lepší je jen přidat 0,1mm podložku. To pak přesně víš,o kolik jsi uvolnil. Každé turbo je,může být jiné.
Ale stejně to chce nejezdit jako "dědek",to je na spotřebu. Jezdím,jak mi noha narostla,silnice do 6litrů,dálnice 6,8litrů a mám klid velmi dlouho,myslím několik set tisíc km. Co ušetříš za PHM,vrazíš do oprav a údržby.
Slabý tah, sem tam nouzák,ASV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5053
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Je mi to jasné, že když tomu budu šlapat, tak budu mít klid, ale s autem se jezdí dálky klidná jízda a pak žena často město krátké vzdálenosti, tak to prostě časem zatuhne. No nechám to trochu zaprášit a pak uvidím, jestli s tím budu mít chuť jezdit, nebo to znovu rozhodim a udělám přesnější podložky. Chci tam chip, ale nedám ho do té doby, než budu spokojen s neupraveným softwarem.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Ty jsi tedy borec. Kluci Ti tady radí několikrát a důrazně, že máš "zatuhlou" regulaci a místo toho, aby sis přečetl pár příspěvků jak se zkouší její "volnost", tak tvrdíš, že Ti chodí lehce a plynule. Když pak přijdeš na to, že měli pravdu, tak turbo rozhodíš, vyčistíš a podložíš. Zase si asi nepřečteš, jak "velké" vypodložení je asi nejlepší a "vrazíš" tam podložky, jejichž "tloušťku" ani nezměříš. To mi prostě hlava nebere.
Pak tady filozofuješ o tom, zda turbo znovu rozhodit a dát podložky asi 0,1mm /což většina z fóra považuje asi za optimální/ a nebo počkat zda se turbo "zanese" a vše bude v pořádku.
Pak tady filozofuješ o tom, zda turbo znovu rozhodit a dát podložky asi 0,1mm /což většina z fóra považuje asi za optimální/ a nebo počkat zda se turbo "zanese" a vše bude v pořádku.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Hele ty chytráku už jsem si taky nasypal popel na hlavu!!! Celou dobu jsem byl přesvědčen, že je to vpohodě, už jsem řešil na více autech regulaci, ale tam to prostě bud bylo natvrdo a nebo hodně drhlo, ale tady to prostě hned nešlo poznat bez odpojení baňky, chytalo to malinko jen v jednom místě a to jen při vytlačování táhla pružinou. A to, že to někdo dělá z těsnění pod výfuk jsem si přečetl před pár lety tady a když jsem to pár lidem udělal, tak všichni jezdí šťastně doteď bez problémů a nikdo si nestěžoval na slabý výkon, ale sobě jsem to aplikoval až teď a já jsem šťoural a nelíbí se mi jen tak něco a ten průběh je prostě jiný, tak řeším jestli mi stojí za to to ještě jednou rozebrat. Toť vše.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
No vidíš "chytalo to malinko jen v jednom místě a to jen při vytlačování táhla pružinou". A co myslíš, že vrací nastavovací lopatky do "otevřenější" polohy tak, aby turbo tolik nepřeplňovalo. No přece pružina v baňce, jejiž síla je v závislosti na režimu motoru ještě omezována podtlakem v baňce. Když se to zkouší u nepracujícího motoru, tak je síla pro návrat lopatek do "otevřenější" polohy mnohem větší.
Kdyby jsi více četl /pokud nemáš vlastní zkušenosti/, tak bys třeba zjistil, že velice snadno lze zjistit "volnost" regulace tak, že se odšroubují dvě matičky/10mm/, které drží baňku k držáku. Při zvedání baňky do horní krajní polohy /lopatky plně otevřeny/ by neměl být cítit žádný přídavný odpor, natož "zadrhávání". Po uvolnění baňky by tato měla vlastní tíhou sjet asi o 1 cm a zastavit se dorazem o červík. To není zas až tolik práce, že ! Chceš-li zjistit správné předpětí/1-2 mm/, tak zvedáš baňku zpět k držáku a ta by se Ti měla zastavit 1-2 mm pod držákem /horní dorazová poloha lopatek = lopatky maximálně otevřeny/. To je zejména pro kolegu Stifka, který to má nějak přehozené. Při dotlačení baňky až k držáku se táhlo zasune do baňky a stlačí o 1-2 mm pružinu. To je to předpětí 1-2 mm.
Pokud by se Ti tahle zkouška zdála pracná a zdlouhavá, dá se to zjistit ještě snadněji. Je však třeba umět trochu nasávat jako většina lidí. Ne alkohol ale vzduch.
Odpojíš hadičku od N-75, která vede k baňce. Při intenzivním nasávání by se táhlo mělo plynule zasunovat do baňky asi 1 cm. Doraz dosedne na červík. Při plynulém odpouštění podtlaku by se táhlo zase mělo plynule vrátit do horní dorazové polohy.
To špatné zjišťování volnosti regulace i přes opakované a důrazné upozorňování kolegů, že je to ZATUHLÁ REGULACE by mi ani tak nevadilo. Více mne zaráží, že jsi podkládal turbo a nezměřil jsi "tloušťku" podložek. Stačilo by trošku číst na fóru o daném problému /je to zde omíláno stále dokola/ a věděl bys, že 0,1 mm se jeví jako optimální z hlediska nárůstu tlaku a nezadírání se turba.
Kdyby jsi více četl /pokud nemáš vlastní zkušenosti/, tak bys třeba zjistil, že velice snadno lze zjistit "volnost" regulace tak, že se odšroubují dvě matičky/10mm/, které drží baňku k držáku. Při zvedání baňky do horní krajní polohy /lopatky plně otevřeny/ by neměl být cítit žádný přídavný odpor, natož "zadrhávání". Po uvolnění baňky by tato měla vlastní tíhou sjet asi o 1 cm a zastavit se dorazem o červík. To není zas až tolik práce, že ! Chceš-li zjistit správné předpětí/1-2 mm/, tak zvedáš baňku zpět k držáku a ta by se Ti měla zastavit 1-2 mm pod držákem /horní dorazová poloha lopatek = lopatky maximálně otevřeny/. To je zejména pro kolegu Stifka, který to má nějak přehozené. Při dotlačení baňky až k držáku se táhlo zasune do baňky a stlačí o 1-2 mm pružinu. To je to předpětí 1-2 mm.
Pokud by se Ti tahle zkouška zdála pracná a zdlouhavá, dá se to zjistit ještě snadněji. Je však třeba umět trochu nasávat jako většina lidí. Ne alkohol ale vzduch.
Odpojíš hadičku od N-75, která vede k baňce. Při intenzivním nasávání by se táhlo mělo plynule zasunovat do baňky asi 1 cm. Doraz dosedne na červík. Při plynulém odpouštění podtlaku by se táhlo zase mělo plynule vrátit do horní dorazové polohy.
To špatné zjišťování volnosti regulace i přes opakované a důrazné upozorňování kolegů, že je to ZATUHLÁ REGULACE by mi ani tak nevadilo. Více mne zaráží, že jsi podkládal turbo a nezměřil jsi "tloušťku" podložek. Stačilo by trošku číst na fóru o daném problému /je to zde omíláno stále dokola/ a věděl bys, že 0,1 mm se jeví jako optimální z hlediska nárůstu tlaku a nezadírání se turba.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Hezky jsi to popsal. Ale já věděl jak mám vyzkoušet tu zatuhlou regulaci, jen jsem to bral jako vyřízenou věc, že když rukou zatlačim přes odpor pružiny a nikde necítím odpor, pro kontrolu jsem si i nastartoval motor a odpojením a zapojením hadičky od podtlaku N75 (nerad žužlám gumové hadice) jsem prekontroloval chod regulace a i tak se to neprojevilo, tak hold jsem dělal chvíli ze sebe vola a nakonec jsem teda vyhodil baňku pro kontrolu rzi v ní a zjistil jsem, že se to v jednom místě malinko chytá. Zajímavé bylo, že dolů ta páčka padala sama, ale zpátky v jednom místě zadrhavala. No hlavně že se přišlo na to čím to nakonec bylo a je to opraveno.
A s tím vypodložením je to jak jsem psal nahoře, prostě jsem to kdysi tady na fóru vyčetl a od té doby jsem neřešil nějaké míry, prostě se použilo staré těsnění z výfuku a je. Jak říkám, lidi si nestěžují a žena to taky při normálním stylu jízdy nepoznala. Takže je to jen problém mezi mnou a tím turbem
A s tím vypodložením je to jak jsem psal nahoře, prostě jsem to kdysi tady na fóru vyčetl a od té doby jsem neřešil nějaké míry, prostě se použilo staré těsnění z výfuku a je. Jak říkám, lidi si nestěžují a žena to taky při normálním stylu jízdy nepoznala. Takže je to jen problém mezi mnou a tím turbem

Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Prka - dobrý návod, když jsem si to teď četl, tak jsem si vzpomněl, že už jsme to takto dělal asi před 8 lety, ale vůbec jsem si to teď nevybavil. Věřím tomu, že toto nastavení rapidně pomůže
Suzuki Burgman 650 40,5kW 2003
VW Multivan T5 2.5TDi 128kW 4-Motion 2008
Škoda Octavia Combi 1.9TDi 81kW 2003
Škoda Yeti 1.2TSi 77kW 2012
VW Multivan T5 2.5TDi 128kW 4-Motion 2008
Škoda Octavia Combi 1.9TDi 81kW 2003
Škoda Yeti 1.2TSi 77kW 2012